Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

Startingover skrev 2024-07-10 02:39:52 följande:
    Vilken fin mage! Jag är enorm denna graviditeten, lika stor nu som jag var i veckan 30 med dottern tror jag :D på fredag går jag in i vecka 21, är i v 19+5 idag. Har varit på RUL och allt såg fint ut. Är just nu på husvagnssemester, det är visserligen väldigt mysigt men ganska jobbigt när jag måste upp och kissa hela tiden 😅
    Jag tycker att du har en superfin mage! 😍 Tror att alla upplever att den blir stor fortare som ömföderska, även om den inte nödvändigtvis behöver vara större i slutet av graviditeten 😊 Vad skönt med rul 🙏🏼 Tog ni reda på kön?
    Förstår besväret med kissandet. Ibland sitter jag kvar på toa efter jag kissat och väntar tills jag kan kissa en gång till 🤣
  • Symetrical

Går inte att citera Dido, men jag tycker att det ser ut som en finfin ökning! 😃 De där billiga stickorna är farliga, för de kan innehålla olika mycket färg, så jag råder dig verkligen att inte ta fler, utan isf hellre ta digitalt för att se om det slår om ❤️

• Symetrical
    DidoAeneis skrev 2024-07-22 14:45:41 följande:

Illamåendet kom som ett brev på posten här för några dagar sen. Det kändes skönt ändå, fick inga symtom sist när det blev mf. Men nu idag testade jag positivt för Covid!!! Herregud, har ju inget annat än infektioner och virus den här graviditeten. Men det ska väl vara ok för embryot? Påverkar väl bara mig?

Men herregud vilken otur du har då! 😆 Men precis som du själv skriver påverkar inte det embryot, så oroa dig inte för det! krya på dig! ❤️????? 
  • Symetrical
    Supersemlan skrev 2024-07-25 16:50:55 följande:

Hej!

Jag har inte varit med i den förra tråden, får man hoppa in här ändå? ☺️

Jag är 39 år och har två barn (12 och 8) från min tidigare relation. Nu försöker jag och min man att få ett gemensamt barn. 

Jag har tyvärr två utomkvedshavandeskap och ett missfall i bagaget sen vi började försöka, men nu är jag gravid igen! 

Jag borde haft ÄL den 9/7 och plussade med Clearblue på BIM-1/2 i tisdags, och då visade den gravid 1-2. Idag så visade ett likadant test 2-3, det borde väl ändå vara lovande!? 

Stort grattis! 🥳 Självklart är du välkommen hit trots att du inte varit aktiv i förra tråden ☺️

Förstår oron, men låter onekligen positivt att digitala redan slagit om till v2-3! 🙌🏼

Tänker du göra något tidigt ul?
  • Symetrical

Stort grattis Didoaeneis! 🤩🥰

Här börjar det närma sig förlossning. Har lyckats hosta en spricka i ett revben, så hoppas verkligen inte bebis får för dig att komma innan det läkt 😬

• Symetrical
    Lojsan DN skrev 2024-08-10 08:02:27 följande:

Men gud va fin 😍 och oj vad tiden går fort! 
    Stackarn va ont det måste gjort, ligger bebisen och trycker något på revbenen med eller? 😱

Tack snälla du 🥰
    Som tur var trycker och sparkar bebis bara mot andra sidans revben 😅🙏🏼 annars hade jag typ avlidit 😆
  • Symetrical
    Idaho1989 skrev 2024-08-11 13:57:23 följande:

Började blöda igen i morse, lite mer denna gång men fortsätter inte jättemycket. Pratat med 1177 de tyckte jag kunde avvakta tills imorgon om jag inte får ont eller börjar blöda mycket. Fan också 😭😭😭

Förstår oron, men behöver inte betyda missfall ❤️
    Skönt att du har en tid idag. Kan de kolla med ul där med? 
  • Symetrical
    Hannis1983 skrev 2024-08-13 14:11:43 följande:
    Fina du! Tråkigt med revbenet hoppas det läker snabbt! Har dragit på mig en envis hosta här med och tycker det räcker med den så låter som en mardröm stackare! 

Men nu är det upplopp och snart är bebis här ❤️
    Tack fina du! ❤️
  • Symetrical
    Hannis1983 skrev 2024-08-21 18:50:23 följande:

Vi skippade upploppet. I vecka 34+3 kom hon med raketfart. 

Stort grattis! En sån goding! 😍
  • Symetrical
    Cocachins skrev 2024-08-25 20:19:45 följande:

Wow Hannis vilket underverk! ❤️ Stort Grattis! Och så himla mysigt med din magbild Symetrical ! ❤️

Jag har precis gått in i vecka 17. Har äntligen vågat släppa garden och börjat våga njuta. ❤️

Åh vad glad jag blir av att läsa att du börjar kunna njuta av graviditeten! 😍 Har du någon kubbild att visa? Rul borde ju vara snart med!? 😀
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning