-
Aha, då är jag med! Men vad skönt att få det bekostat ändå. Är ju ingen struntsumma direkt 💸😂Startingover skrev 2024-05-15 09:27:19 följande:För att när man gör det privat så gör man det oftast typ vecka 11-12, det gjorde vi förra gången också. Men denna gången får jag det gratis via vården eftersom vi fick dåliga resultat sist och då slås det ihop med det tidiga ultraljud som erbjuds alla gravida här i vecka 13-14. Så himla segt! Ringde och försökte boka om det men det gick inte...
-
Jag minns dig absolut! ☺️ Välkommen hit och STORT grattis till graviditeten. Blev också gravid första äl efter min 40-årsdag. Kanske är något magiskt med den födelsedagen!? 😉Phozie skrev 2024-05-20 13:48:47 följande:Hej på er! Jag tror inte att det är särskilt många som minns mig, men jag var med i den andra tråden för 35+ ungefär från hösten-22 till våren-23. Sedan tog jag en lång skrivpaus från den tråden, men har följt den hela tiden. Jag har precis fyllt 40 år nu i april. 😊
Min historia är rätt tråkig, då vi förlorade vårt första barn intrauterint i v. 27 i februari-22, och har fått ett spontant mf och ett ma efter det. Var senast gravid mars/april 2023 och har inte fått någon hjälp av vården för ?ni klarar ju av att bli gravida på egen hand?, trots att vi inte blivit gravida på över ett år. 🙄
Men imorse drömde jag att jag födde barn, vaknade med ett ryck klockan 05.30 och tog ett test som visade gravid! Jag har inte ens sagt det till min make än! 🤭
Jag är nog mest lite i chock, då jag liksom ?accepterat? att det inte skulle bli någon mer graviditet för mig.
//
-
Nej, men åh, vad jobbigt! Rosa flytningar behöver ju absolut inte betyda något negativt, men förstår att du oroar dig 🥴❤️Phozie skrev 2024-06-13 09:47:27 följande:
Jag tror tyvärr att det är kört för mig igen, jag har fått rosa flytningar idag och är mycket orolig och ledsen. Väntar på att kvinnokliniken ska ringa tillbaka i eftermiddag, men tror tyvärr att det inte går åt rätt håll. 😩
Vilken vecka är du i? Tänker om det går att se något på ett ultraljud..!? -
Du får ett grattis här med! 😍🥳EFW skrev 2024-06-16 08:00:38 följande://
Klinikens testdag i dag och nu tror jag att jag vågar tänka att vi är gravida. Lite som att plussen (har testat varje dag sedan i måndags) inte har räknats för ens i dag 😂😂
Äl+17 i dag Ruvardag 13.
Vi blev erbjudna kub, men valde att köra på nipt istället för att få ett säkert svar direkt ☺️EFW skrev 2024-06-17 06:35:28 följande:Hur har ni alla tänkt kring fosterdiagnostik? Vad har ni blivit erbjudna och vad har ni valt att göra privat? 😊 -
Blir så ledsen av att läsa detta 😢 men måste säga att din inställning är beundransvärd. Känns som att du ändå håller humöret uppe ❤️EFW skrev 2024-07-05 10:41:37 följande:
Hej tjejer,
Vi fick tyvärr tråkiga nyheter i dag. Fans inget foster och hinnsäcken var lika stor som i vecka 4-5. 💔 Vi är såklart besvikna och ledsna. Jag kände dock på mig då jag blödde lite i morse och haft enstaka färgade flytningar i veckan.
Läkaren var dock inte beredd att ge mig några abortpiller utan ville att jag gör ett nytt ul i slutet av nästa vecka. Jag är dock skeptiskt till att det finns liv där inne. Hoppas på att kroppen ska sköta det själv och att få gör en sista FET (i denna ivf) efter semestern. 😊
-
Börjar bli tungt nu 😅 Tacksam över att det inte är en brutalt varm sommar än så länge 🙏🏼
Hur mår alls ni andra preggers? Efterlyser magbilder!
🤰🏼💜
-
Tack snälla ❤️ Själv känner man ju sig mest otymplig 😆Anonym (1986) skrev 2024-07-08 13:50:24 följande:
symetrical: wow vilken fin mage!
Mår väldans bra förutom en jobbig Orkeslöshet och trötthet :) Fick göra RUL i fredags som visade på en frisk pojke. är i vecka 19+0 idag och börjar känna av rörelser varje dag nu. Tiden går sjukt fort men ändå långsamt. Typ ett halvår kvar ju till bf 😬😅
Hurra, vilka härliga nyheter! 🥳 -
Stort grattis! 🥰 Nu hoppas vi bara att din uvi vill ge med sig med! ✊🏼DidoAeneis skrev 2024-07-08 17:22:54 följande:
Trots att jag ju snackat med de flesta av er vågar jag knappt skriva här. Vill inte jinxa nåt, och det är ju så tidigt. Men jag vill ändå försöka glädjas åt och hoppas på det här, för jag plussade idag, på äl+11! Har plågats av en massa uvi-besvär nu efter äl, så det är mest det jag har grubblat över på sistone. Men det verkar ju inte ha spelat nån roll 🙏 Bf 22 mars typ. Gud, det känns avlägset 😅
-
Och jag har fortsatt läsa, så har följt dig med sen du började skriva där. Världens bästa tråd! 🥰DidoAeneis skrev 2024-07-09 07:06:42 följande:Ja 🙏 Fick en starkare antibiotika igår, så jag hoppas att den gör susen. Och vad långt du har kommit! Tror inte riktigt jag börjat skriva i gruppen när du blev gravid, men jag hade läst lääääänge.
-
Eller hur!? Helt galet vad fort det går när man redan har tre andra 🤪Bär skrev 2024-07-09 10:17:34 följande:Åh, redan vecka 32! Tiden går 😄
Har ingen magbild, men gick in i vecka 19 igår 🥰 Har nedräkning till RUL som är om 6 dagar!! Längtar!
Men åh, vad spännande! Ska ni ta reda på kön?