Inlägg från: DidoAeneis |Visa alla inlägg
  • DidoAeneis

För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

Uppdatering här! Jag tog ett nytt test idag och det var starkare,

så nu slutar jag testa ❤️

• DidoAeneis

Illamåendet kom som ett brev på posten här för några dagar sen. Det kändes skönt ändå, fick inga symtom sist när det blev mf. Men nu idag testade jag positivt för Covid!!! Herregud, har ju inget annat än infektioner och virus den här graviditeten. Men det ska väl vara ok för embryot? Påverkar väl bara mig?

• DidoAeneis
    Symetrical skrev 2024-07-24 08:52:35 följande:
    Men herregud vilken otur du har då! 😆 Men precis som du själv skriver påverkar inte det embryot, så oroa dig inte för det! krya på dig! ❤️????? 
    Tack för lugnande ord! Börjar återhämta mig nu 🥵
  • DidoAeneis
    Supersemlan skrev 2024-07-25 16:50:55 följande:

Hej!

Jag har inte varit med i den förra tråden, får man hoppa in här ändå? ☺️

Jag är 39 år och har två barn (12 och 8) från min tidigare relation. Nu försöker jag och min man att få ett gemensamt barn. 

Jag har tyvärr två utomkvedshavandeskap och ett missfall i bagaget sen vi började försöka, men nu är jag gravid igen! 

Jag borde haft ÄL den 9/7 och plussade med Clearblue på BIM-1/2 i tisdags, och då visade den gravid 1-2. Idag så visade ett likadant test 2-3, det borde väl ändå vara lovande!? 

Välkommen! Och grattis! Det verkar väl absolut lovande, men jag vet hur nervkittlande det är så här i tidig graviditet, särskilt när man har jobbiga erfarenheter i bagaget. Jag har haft två mf nu i vår och är just nu gravid i vecka 6+0. Tiden går så långsamt. När blir bf för dig då, om allt går vägen? ☺️
  • DidoAeneis
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-07-25 16:40:45 följande:

Hej!
    ny i gruppen! Fattar inte vilken grupp som är aktiv haha men provar här! :)
    har 2 barn , 8 & 14 år, vill nu ha en till med sambon som är 27, jag är 38 & blir 39 i november.
    tog ett första test i tisdags och blev maximal fertilitet direkt (fast sken på smileyn). är det ens möjligt?
    har fortsatt med andra test eftersom gubben var kvar i 48h, någon som har tips ? Fattar inget 😄

Den här är för de som redan är gravida. Den andra gruppen är för försökare, och den är högst aktiv, så nån svarar nog där snart ☺️ Världens bästa grupp!
  • DidoAeneis
    Cocachins skrev 2024-07-28 08:47:44 följande:

Hej, länge sedan jag skrev! Har bara ?hållit andan? här i flera veckor för att ta mig förbi vecka 12! Och nu är jag på 12+2 och har gjort ul tvp ggr och sett att hjärtat slår och den är i rätt storlek. Mår ocskå mycket illa och till och från en otrolig trötthet. Så nu har jag börjat hoppas att detta ska gå vägen! Väntar dock på svar från nipt nu men sen ska jag försöka slappna av och våga tro helt .. <3

Grattis Cocachins!!! Fan vad roligt att höra ☺️

Själv är jag bara på 6+3, men jag mår illa, det gjorde jag aldrig sist, så jag vågar också hoppas mer denna gång. Ska göra VUL den 9/8, om jag ser ett hjärta där släpper jag nog också ner garden.
  • DidoAeneis
    Idaho1989 skrev 2024-07-30 17:16:36 följande:

Hej, har precis hittat denna grupp!
    Plussade 15/7, är nu i v6 (5+4). Är supernojig då jag fick en kemisk graviditet/tidigt i missfall i Februari, men försöker ta det en dag i sänder och sätta upp små hållpunkter för att tiden ska gå fortare 🙂

Ja, det är nog så man får göra. Mitt nästa delmål är vul den 9/8, då är jag i 8+1. Har du bokat något tidigt ultraljud eller har du mer is i magen än jag?
  • DidoAeneis
    Supersemlan skrev 2024-07-30 19:39:04 följande:

Vad spännande! Känns det nervöst? Jag har också tid för ett VUL den 9/8, men då kommer jag bara att vara i vecka 6+4. Fick det pga min tidigare historik med x. 

Skönt att du fick det! Jag är väl...inte så nervös? Haha. Konstigt nog, ändå har jag bokat in det för att jag är nojig. Men jag mår så jävla illa, jag tänker det kan inte finnas en chans att det inte är nåt där inne. Men jag kanske har helt fel. Jag vill iaf veta så att jag kan göra processen kort utifall det inte står rätt till, för jag avskyr att må så här illa.
  • DidoAeneis
    Idaho1989 skrev 2024-07-31 06:35:54 följande:
    Har inte bokat något, hade gärna gjort det men allt är ju sommarstängt här uppe. Får ge mig till tåls tills jag ska till "min" barnmorska när hon är tillbaka den 12e, då är jag i v7+2.
    Ok! Är det lätt att få vul från sin vanliga barnmorska? Jag antog att man behövde ha en risig bakgrund (utifrån vad jag har läst på fl), det var därför jag bokade privat direkt. Men det kanske hade gått att få av landstinget också!
  • DidoAeneis
    Idaho1989 skrev 2024-07-31 15:23:08 följande:
    Jag har ingen aning faktiskt 😅 Känner mest att bara jag får komma dit och göra alla "rutingrejer" och (förhoppningsvis) få veta att allt verkar vara som det ska kan jag känna mig lite lugnare 🙂 Har bara träffat den barnmorskan en gång tidigare när jag tog cellprov men fick bra känsla av henne.
    Ja. Jag har inte gjort vul med mina tidigare barn, och det gick ju bra det också 😅 Det förändrar ju inget, liksom. Antingen går det eller inte.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning