Phozie skrev 2024-05-20 13:48:47 följande:
Hej på er! Jag tror inte att det är särskilt många som minns mig, men jag var med i den andra tråden för 35+ ungefär från hösten-22 till våren-23. Sedan tog jag en lång skrivpaus från den tråden, men har följt den hela tiden. Jag har precis fyllt 40 år nu i april. 😊
Min historia är rätt tråkig, då vi förlorade vårt första barn intrauterint i v. 27 i februari-22, och har fått ett spontant mf och ett ma efter det. Var senast gravid mars/april 2023 och har inte fått någon hjälp av vården för ?ni klarar ju av att bli gravida på egen hand?, trots att vi inte blivit gravida på över ett år. 🙄
Men imorse drömde jag att jag födde barn, vaknade med ett ryck klockan 05.30 och tog ett test som visade gravid! Jag har inte ens sagt det till min make än! 🤭
Jag är nog mest lite i chock, då jag liksom ?accepterat? att det inte skulle bli någon mer graviditet för mig.
//
Så glad för din skull också Phozie!! <3 Hur går dagarnas framåt för dig, känner du mkt oro eller går det att njuta?
Det som varit bra för mig är att jag har haft så hektiskt schema sista dagarna då det har gjort det lite lättare även om tankarna kmr hela tiden.. Tex imorse senast drabbades jag av ett mkt starkt tvivel och var tvungen att ta ett test till och det var så skönt att strecket blivit starkare.