Inlägg från: DidoAeneis |Visa alla inlägg
  • DidoAeneis

För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

Trots att jag ju snackat med de flesta av er vågar jag knappt skriva här. Vill inte jinxa nåt, och det är ju så tidigt. Men jag vill ändå försöka glädjas åt och hoppas på det här, för jag plussade idag, på äl+11! Har plågats av en massa uvi-besvär nu efter äl, så det är mest det jag har grubblat över på sistone. Men det verkar ju inte ha spelat nån roll 🙏 Bf 22 mars typ. Gud, det känns avlägset 😅

• DidoAeneis
    Symetrical skrev 2024-07-08 19:55:10 följande:
    Stort grattis! 🥰  Nu hoppas vi bara att din uvi vill ge med sig med! ✊🏼
    Ja 🙏 Fick en starkare antibiotika igår, så jag hoppas att den gör susen. Och vad långt du har kommit! Tror inte riktigt jag börjat skriva i gruppen när du blev gravid, men jag hade läst lääääänge.
  • DidoAeneis

Tack, Startingover och vad roligt, Symmetrical! Då vet du om historien med mf och kemisk. Nojig som satan denna gång, men tog ett nytt test idag som var mycket starkare, så nu vågar jag tro på att det inte är kemisk iaf 🙏

Övre var äl+11, nedre idag, äl+13.

• DidoAeneis

Jag tror jag kommer att då mf. Testade idag igen. Svagare än i onsdags. Jag hade symtom i tisdags och onsdags, och sen bara försvann de. Orkar knappt bli ledsen längre...

• DidoAeneis

Nä okej, det var inte svagare, men inte så starkt som det borde vara, enligt mig. Eller är jag ute och cyklar? Övre äär idag, undre är i onsdags.

• DidoAeneis
    Symetrical skrev 2024-07-13 06:46:17 följande:

Går inte att citera Dido, men jag tycker att det ser ut som en finfin ökning! 😃 De där billiga stickorna är farliga, för de kan innehålla olika mycket färg, så jag råder dig verkligen att inte ta fler, utan isf hellre ta digitalt för att se om det slår om ❤️

Tack för dina lugnande ord, Symetrical. Ja, jag jämför ju lite med ett test från äl+16 min förra grav (som slutade i mf) som var mycket starkare. Men jag ser ju att det har ökat en del sen i onsdags. Jag försöker att ha lite is i magen.
  • DidoAeneis

Tack för bilder, Startingover. Ja, om man ignorerar onsdagens test och bara går på äl+11 och äl+16 ser det ju helt okej ut.

• DidoAeneis

Men har hört så mycket dåligt om veckoindikator. När kan man lita på att de verkligen bör visa 3+? Jag har läst om folk som inte fått det förrän typ 6+0 och ändå har det varit ok... 🤔

• DidoAeneis

Ja. Jag hade en sån hemsk upplevelse med veckoindikator förra graviditeten, den slog aldrig om från 2-3 och plötsligt började jag blöda och det var missfall. Så jag tror inte jag vågar 😅 Jag kommer nog att ta ett sista billigt test om några dagar. Så länge det inte har blivit svagare så slutar jag testa där, så får det gå som det går. Aldrig hållit på så här mina tidigare graviditeter, men nu är det som om jag plötsligt insett att det kan gå snett...

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning