Inlägg från: H0nd3ndär |Visa alla inlägg
  • H0nd3ndär

För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

Är vi som varit med i den andra gruppen som redan fött bebisen med välkomna här? Är ofta fortfarande in och läser men fler barn är inte aktuellt. Ibland kan det kännas lite tomt att inte vara i karusellen men bara tanken på fler än 4 barn får mig just nu att känna "nej tack". Hade vi varit 5 år yngre hade det säkert varit öppet för en till men först om kanske 2 år tidigast. 

Vart med 2022. Det ville inte ta sig medan jag ammade men när jag väl slutat tog det "bara" 3-4 försök. Bebis är nu 13 månader och inte speciellt liten längre. Själv är jag 39. Fött 2 barn efter 35 men bara varit med i gruppen när vi försökte med sista. Storasyskonen är 2,5 år, 5 år och 11 år.

• H0nd3ndär

Glömde sägs grattis till er alla som blivit gravida efter jag lämnade och till er som fött! <3

Intressant där med pojkarna. Alla mina 4 barn har blivit tidigareflyttade men pojkarna mer än flickorna. Flickorna bara 1-3 dagar. Yngsta pojken flyttades en hel vecka från vul till rul. Föddes sedan bf-11 enligt mig, bf-9 enligt vul men bf-2 utifrån rul om jag minns ungefär rätt. Ändå vägde han nästan 5 kg. Han vart orsaken till att jag sedan fick igenom gångsättning med båda flickorna.

• H0nd3ndär

Jag har gjort nipt med 3 av mina barn. Alla bekostade av regionen då det erbjuds alla över 32 år där jsg bor. Fick berättat för mug med någon förklaring som jag glömt att optimalt är att göra nipt i v13-14 men att det går att göra redan i v 10+. Jag har gjort i v 10+, v13+ och v15+ tror jag. Minnet suddas ut efterhand =)

• H0nd3ndär

Hur går det för er gravida och om det finns fler som redan fött?

Här har min lilla grupp-bebis lärt sig gå ordentligt nu i veckan så nu är hon stor 🤧

14 månader är hon och jag har ännu inte fått mensen tillbaka. Jag känner att kroppen försöker men inte lyckas få till en cykel. Oklart om det beror på friamningen eller om jag gått ner lite förmycket efter denna graviditeten och kroppen strejkar för det. Vägde mindre när jag kom hem från bb än jag gjorde när jag plussade och därefter har amningen dragit sitt. Det är väl egentligen inte hela världen men det jag reagerar på är den biologisk
    klockan. Hur otroligt stark den är. Jag har 4 barn. Huvudet skriker "INTE EN TILL!!" men var gång kroppen försöker ägglossa får jag ändå ett sug och tänker "det kanske ändå skulle va trevligt med en 5a" 😆 Känner mig som Doris i hitta Nemo...

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning