Lägst barnafödande sedan 1700 talet. Varför?
Tyvärr kommer det nog inte bli bättre på ett bra tag.
Det gjordes nyligen en undersökning, som publicerades.
Som Aftonbladet skrev om. Det var ingen munter läsning.
Sverige blir ett allt mer korrupt land. Där det snart kommer handla om att ha rätt DNA och att vara rik.
För att bli föräldrar. Många kommer helt enkelt inte ha råd. De lyfte även frågan om det absurda boendekostnaderna. En sak som oroar mig. Är att det inte finns en debatt just nu. Om att det finns fattiga människor i Sverige. Och att allt fler får svårare att klara sig. Man hör det bl.a här inne och ute i samhället. Där många resonerar att alla har råd att spara och köpa sig bostäder för flera miljoner. Det är ju långt från sanningen. Det lyfts fram att Sverige har problem även med bostadsmarknaden. Att det även kommer bli ännu värre.
Sämre sjukvård, äldreomsorg. Krig/Världskrig runt hörnet. Oroligt överlag I världen..
Upplever mycket kvinnofientligt hat. Många av mina kvinnliga vänner upplever att en del män blivit väldigt otrevliga ute. Dom hälsar bara på män. Och män verkar få en allt mer konservativ syn på kvinnor. Där man vill kontrollera deras rättigheter. Klart som fan att allt mindre blir sugna på att skaffa barn. Könen har tagit mer avstånd ifrån varandra. De som har svårast att anpassa sig. Är männen. Det märks på många trådar online. Stor frustration. Som man kanske det är lättare för mig. Eftersom jag lekt färdigt. Men av egoistiska skäl är jag glad att jag avstått barn. Många diagnoser och slapphänt barnuppfostran idag. Och jag skulle nog vara konstant orolig.
Dessutom kräver samhället mycket mer av båda könen idag. Man ska jobba allt mer. För att få en dräglig pension om ens det. En jobb marknad som blir allt sämre. Och där arbetslösheten just nu ökar. Otryggt.