Inlägg från: Anonym (Klara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klara)

Sonen vill inte åka till barnvakt

Anonym (TS) skrev 2024-04-29 22:04:02 följande:
    11 åringen vill dit.
    Båda två kan inte vara hemma tillsammans då det blir bråk isf.
    Tow2Mater skrev 2024-04-28 12:23:34 följande:

Har 11-åringen någon kompis han skulle kunna sova över hos?

Annars blir det väl mormor iallafall, fast han inte vill. Så skulle jag lösa det.

Han har aldrig sovit över hos kompis och aldrig haft någon kompis som sover över här. Han har inte visat något intresse för det.
    Kan inte morfar komma och sova över hemma hos er medan ni är borta?
  • Anonym (Klara)
    Anonym (TS) skrev 2024-04-30 08:00:33 följande:
    Han är en orolig själ som oroar sig. Oroar sig för olyckor, att flyget ska krasha när man flyger, att det ska bli terrorattentat etc. Det har ingenting med att vara osjälvständig att göra.

Han är väldigt självständig och som jag skrev skulle han klara sig själv, förutom oron. Han kan laga mat, lägga sig i tid. Han sköter sin hygien, byter kläder, fixar frukost, sköter läxor osv på egen hand. Det är just oron som ställer till det för honom. Han är mån om sin mamma, vilket BUP säger förmodligen grundar sig i att hans pappa inte finns med i bilden, vilket skapar en rädsla för att förlora den föräldern man har.

Tycker din kommentar är väldigt trångsynt!
    Om han nu har tendens att oroa sig så behöver ni prata om detta innan och vad en sådan här utflykt betyder för er föräldrar och kanske även avdramatisera de ämnen som oroar honom som tex alkohol.

jag hade bett en vän eller morfar att komma och sova över hos er för att finnas där just för att parera denna typen av tankar och tjafs. Att få en massa telefonsamtal när ni väl har en minibreak känns ju inte så kul och är i längden rätt osunt för er hälsa.
Svar på tråden Sonen vill inte åka till barnvakt