Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Anonym (Kvinna ...) skrev 2024-04-28 08:59:56 följande:

Endast läst ts. Förstår inte riktigt frågan då jag är 50+ och fortfarande väldigt snygg, ung är inte alltid snyggare.

Om mannen lämnar mig för en yngre så är det garanterat inte för att hon är snyggare, utan snarare att vi inte är kära längre. 

Jag brukar skriva om unga tjejer, och jag ser många unga tjejer som ser bra ut och är sexiga. Men ofta så tycker jag att de absolut sexigaste kvinnorna jag ser är över 40, över 50 Flört
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nyseparerad) skrev 2024-04-28 09:09:03 följande:

Är just nyseparerad, fyller 48 senare i år. Är inte ett dugg orolig för om jag ska hitta någon ny eller inte. Skiter faktiskt högaktningsfullt i det. Blir det så blir det. 

Vad gäller hur gammal jag ser ut så är det tydligen betydligt yngre ut. Oftast leggad på bolaget de få gånger jag handlar där. För några veckor sedan på OKQ8 då jag handlade 3,5or åt nyblivna exet. Inte ett endaste grått hårstrå, inte mycket rynkor. Kommer snarare att se yngre och gladare ut framöver och må så mycket bättre. 

Vad gäller exet så har han bara blivit tjockare med åren och definitivt inte snyggare.

Ja, många kvinnor känner så, och väljer yngre män istället. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nyseparerad) skrev 2024-04-28 09:20:08 följande:
    Känner vad? 
    Att äldre män är oattraktiva.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nyseparerad) skrev 2024-04-28 10:14:56 följande:
    Vart sa jag det? Jag sa att MITT ex har blivit fet och oattraktiv. En killkompis är däremot snyggare 20+ år senare. Finns massor med snygga män i min ålder, likväl som att det finns massor med oattraktiva. 
    Jag säger bara att många kvinnor känner samma, att jämnåriga och äldre män är feta och oattraktiva, och väljer yngre män.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (visar på vilken person du är!) skrev 2024-04-28 10:58:40 följande:
    Och det gör inte män då eller?
    Det är väl bara att läsa trådar där äldre män gillar unga kvinnor.
    Så det går väl åt både håll då eller?

Sen gäller det vissa, vissa gillar yngre ( dom yngre då äldre annars skulle det ju inte bli något) men de allra flesta väljer faktiskt ungefär lika gamla och det i alla åldrar. är man 30 väljer man oftast runt 30 är man 60 väljer man oftast någon runt 60.
    Och ja det är vanligare men äldre man och yngre kvinna än äldre kvinna och yngre man. Mycket mer socialt accepterat!
    Jo. Jag gillar själv yngre. Och jämnåriga. Jag skrev bara att många kvinnor hellre väljer yngre män.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2024-04-30 08:55:29 följande:
    Det handlar kanske inte om att de ska gå ut i solskenet för att bli uppraggade den dagen, utan för att släppa ältandet, må bättre, testa nya saker och visp så kanske de brunbrända och på ex salsakursen som de hoppar på till hösten någon faktiskt ger dem en flirt - inte första kurstillfället, men så småningom när de lärt sig och varit med på träffar något år eller två så kanske de har en chans.

Vi har alla våra olika bagage att bära och det är okej att ta på sig offerkoftan ibland, men man är sin egen lyckas smed. Fastnar man i koftan som det lätt blir framför datorn så kommer man heller inte ur den och det kommer inte att bli någon förändring i ens liv. Och det är helt ok att inte vilja ha förändring, men då får man acceptera sin situation och sluta älta den här på fl. 
    Du har rätt här. Jag har själv offerkoftan på men vet att jag har stor del i det själv. Lyssnat för mycket på kvinnor, och är för känslig, ältar gammalt, och blivit bitter för ingen vill ha mig, jag kommer aldrig träffa nån, buhu snyft. Men som jag skrev till en man i en annan tråd, det är en tröst att tänka att om man försökt med en kvinna som inte kände attraktion, då är det inget man kan göra. Bara så det är. Kvinnor har velat ha mig men då kände inte jag attraktion. Alla har olika smak, så det är bara att fortsätta försöka. Och försöka tänka att man faktiskt har nåt som rätt person attraheras av.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2024-04-30 08:43:50 följande:
    Nja, skillnaden är att i alla fall inte jag hatar män som grupp utan ger mothugg till det fåtal som om och om startar trådar här på fl om att kvinnor hånar sexlösa män, varför kvinnor anser att de inte behöver behandla män med respekt, att det är rätt åt kvinnor att de blir oattraktiva över natten deras 50-årsdag,varför kvinnor anser sig ha rätten att håna män för deras kroppar osv.

Hade det varit en tråd per frågeställning hade jag och troligen en hel del andra inte heller haft något problem med det. Och om frågeställaren hade läst svaren och tagit till sig av svaren och tipsen istället för att dagen efter starta en nu tråd med samma ältande så hade man kanske inte direkt dragit parallellen till lågbegåvad, socialt inkompetent osv.
    När mängder av andra trådar kapas av ältandet att min mamma och min syster var dumma mot mig när jag var ung eller att man inte vågade ta steget och fråga den unga snygga kollegan om dejt/ligga för att mamma och syster sa att hon inte vad intresserad osv.

Får liksom inga positiva vibbar alls av den/dessa medlemmar. Det var kanske roligt första gångerna, men efter flera år...
    Här vill jag försvara mig lite. Jag är tydlig med att jag inte kritiserar alla kvinnor. 
    Och jag har varit tydlig med att jag gör det som jag själv, trots vad kvinnor säger. Jag stötte på tjejen, och träffade den andra ännu yngre tjejen. För jag ville det själv. Jag styrs inte av kvinnor. Men jag stör på mig att många har dubbelmoral.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-30 10:26:40 följande:
    Här vill jag försvara mig lite. Jag är tydlig med att jag inte kritiserar alla kvinnor. 
    Och jag har varit tydlig med att jag gör det som jag själv, trots vad kvinnor säger. Jag stötte på tjejen, och träffade den andra ännu yngre tjejen. För jag ville det själv. Jag styrs inte av kvinnor. Men jag stör på mig att många har dubbelmoral.
    Jag lägger mig inte i kvinnors liv, talar inte om för kvinnor vilka de får träffa, vad fel det är osv. Det angår inte mig. Som min syster t ex som träffade en mycket yngre man. Trots att hon sa till mig att jag inte skulle träffa yngre tjejer och att man inte kan ha nåt gemensamt med stor åldersskillnad, så sa jag inget när hon träffade en mycket yngre man.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (visar på vilken person du är!) skrev 2024-04-30 10:40:21 följande:
    Tror tyvärr inte du inser vad många kvinnor har för bild av dig, du har din bild av hur du är, men folk ser ju bara den du visar och här på FL går kvinnor på vad du skriver och du kanske inte klagar på kvinnor till folk IRL men här ser ju alla bara dina trådar och det är ett upprepande av negativitet som du skriver om kvinnor och det är det alla läser så då uppfattas du som en klagande,  gnällande framför allt ältande person när det gäller kvinnor, det blir ju så du uppfattas, vi ser ju inte dina andra sidor, så när många kvinnor skriver att dom uppfattar dig så som jag skrev är det för att du bara tar upp samma negativa saker om kvinnor och då blir det den bild många får. Sen säger du att du är annorlunda men hur ska folk veta det när det bara är dom ältande trådarna vi ser.
    Så många uppfattar dig på ett annat sätt än du själv gör och det för du förstå
    vill du inte det får du tänka på hur du framställer dig i dina trådar.
    När många anser samma sak om en får man tänka till varför det är så.
    Jag vet vad många kvinnor har för bild av mig, och det är helt ok. Vissa har bestämt sig helt enkelt och ser inte de positiva sakerna jag skriver. Jag kommer inte ändra på mig, bara för att vissa kvinnor inte tål att man kritiserar kvinnor som beter sig illa.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2024-05-01 10:39:15 följande:
    Jag har manliga singelvänner i 50- årsåldern.
    De ser helt normala ut med normala intressen, ordnad ekonomi osv.
    De blir kontaktade av ex Anna-Greta 68 och liknande och de uppskattar det lika lite som vi kvinnor som blir kontaktade av arbetslöse quasimodo som någon tidigare nämnde.

Så lyckas ex du och andra män inte ens få kontakt av Anna-Gretor behöver man nog se övet profilbild, text och sin kravspec. 

Och helt ärligt så är jag hellre helt utan matchningar/högerswipes/meddelanden osv än som nu bara få enbart grundat på att jag har en f*tta.

Istället för att dividera om valmöjligheter eller inte så kanske fokus skulle läggas på att få män att vara mer selektiva på dejtingsidor och ta ansvar för att de själva förstör nätdejting både för andra och sig själva när de skickar till alla kvinnor.

Testade faktiskt att bara lägga ut bilder på min kropp utan ansikte och herregud vad snygg jag är och vad många män som ville gå på dejt med mig och många ville ligga utan att vi aldrig ens mötts...

Så nu blir det inga fler dejtingsidor för min del. Majoriteten av män är inte intresserade av mig som person utan bara mitt kön och det är otroligt avtändande.
    En sak som är intressant är att ofta när man visar intresse för henne som person, och INTE är fokuserad på sex, och henne som eventuell sexpartner, då känner många kvinnor att det blir tråkigt, passivt, hon känner sig inte bekräftad som kvinna, känner inte att han vill ha henne, hon känner sig inte brudig, han är för tam, det rusar inte tag, finns ingen passion, det går för långsamt osv.
Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?