• Mandel

Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-28 11:01:22 följande:
    Jo. Jag gillar själv yngre. Och jämnåriga. Jag skrev bara att många kvinnor hellre väljer yngre män.
    Och de yngre männen har så klart inget att säga till om när alla dessa äldre kvinnor väljer dem - kidnappar dem?

Vad menar du med många?
    Hur många kvinnor känner du personligen som lever med en minst 10 år eller mer yngre man?
    Jag är kvinna och känner ingen, vet heller inte om någon granne eller kollega heller som gör det.
    Närmst är väl x-makens nya fru som är 5 år äldre än honom, men det räknar jag inom spannet jämngamla.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (martin) skrev 2024-04-28 17:51:09 följande:
    Ja, är det så provocerande? Att män blir attraktivare med åldern. Du tycker visst det, men du vill inte erkänna det bara.
    Ett fåtal män blir attraktivare med åldern inte alla.
    Det handlar om att ta hand om sig själv och har man inte gjort det innan 50 verkar det osannolikt att man helt plötsligt över natt skulle börja träna, fixa sin hygien, få ett bra jobb, lära sig att föra sig i sociala sammanhang osv.

Vad är det som skulle göra dig mer attraktiv som 50-åring än vad du är i dag?
  • Mandel
    Anonym (martin) skrev 2024-04-28 18:15:49 följande:
    De flesta kvinnor här hånar sexlösa män. Varför ser man nästan aldrig någon som försvarar sexlösa män?
    För att en del av de ev sexlösa männen här på fl beter sig som rövhattar och får svar på tal och det klarar de inte av.
    Har inget med deras eventuella sexlöshet att göra utan det faktum att de startar trådar och skriver mängder av inlägg som överbevisar att de är lågbegåvade, har noll social kompetens och helt saknar självinsikt. Det är vad de får mothugg för (inte hånas) och inte för deras eventuella brist på sex.
  • Mandel
    Anonym (Bitterf*itta) skrev 2024-04-29 18:35:14 följande:
    att kalla någon för lågbegåvad, noll social kompetens och helt sakna självinsikt är bara rent mothugg, sure.  vissa säger att kritisera vissa kvinnor är kvinnohat. Du och några till uppvisar genuint manshat med samma logik.
    Nja, skillnaden är att i alla fall inte jag hatar män som grupp utan ger mothugg till det fåtal som om och om startar trådar här på fl om att kvinnor hånar sexlösa män, varför kvinnor anser att de inte behöver behandla män med respekt, att det är rätt åt kvinnor att de blir oattraktiva över natten deras 50-årsdag,varför kvinnor anser sig ha rätten att håna män för deras kroppar osv.

Hade det varit en tråd per frågeställning hade jag och troligen en hel del andra inte heller haft något problem med det. Och om frågeställaren hade läst svaren och tagit till sig av svaren och tipsen istället för att dagen efter starta en nu tråd med samma ältande så hade man kanske inte direkt dragit parallellen till lågbegåvad, socialt inkompetent osv.
    När mängder av andra trådar kapas av ältandet att min mamma och min syster var dumma mot mig när jag var ung eller att man inte vågade ta steget och fråga den unga snygga kollegan om dejt/ligga för att mamma och syster sa att hon inte vad intresserad osv.

Får liksom inga positiva vibbar alls av den/dessa medlemmar. Det var kanske roligt första gångerna, men efter flera år...
  • Mandel
    Anonym (feltänk) skrev 2024-04-29 18:40:25 följande:

För att spela djävulens advokat, så när du skriver att "bara om de kunde släppa sina mobiler och gå ut i solen bland folk, skulle det göra en väsentligt skillnad" så är det ett typiskt kvinnligt perspektiv som speglar en kvinnas realitet, inte en mans. För en kvinna gör det säkert stor skillnad för allt hon behöver göra är att visa sig så kommer männen till henne och ju mer hon visar sig desto fler män kommer lägga märke till henne, logiskt. För en man gör det faktiskt i stort sett NOLL skillnad om han är ute i solen eller hemma om han är dålig på att ragga för ingen kvinna kommer ju ragga upp honom så han kommer ju förbli lika obemärkt i solen som hemma. Den enda skillnaden är väl möjligen att den som är ute blir brunare än den andra. Flört
    Det handlar kanske inte om att de ska gå ut i solskenet för att bli uppraggade den dagen, utan för att släppa ältandet, må bättre, testa nya saker och visp så kanske de brunbrända och på ex salsakursen som de hoppar på till hösten någon faktiskt ger dem en flirt - inte första kurstillfället, men så småningom när de lärt sig och varit med på träffar något år eller två så kanske de har en chans.

Vi har alla våra olika bagage att bära och det är okej att ta på sig offerkoftan ibland, men man är sin egen lyckas smed. Fastnar man i koftan som det lätt blir framför datorn så kommer man heller inte ur den och det kommer inte att bli någon förändring i ens liv. Och det är helt ok att inte vilja ha förändring, men då får man acceptera sin situation och sluta älta den här på fl. 
  • Mandel
    Anonym (feltänk) skrev 2024-04-30 16:08:07 följande:
    Jag tror du skulle behöva lära dig skilja på känsloargument och faktiska argument. Men vill du tro att ha en massa val som man inte gillar och inte ha några val alls är samma sak så får du väl tro det.
    Jag har manliga singelvänner i 50- årsåldern.
    De ser helt normala ut med normala intressen, ordnad ekonomi osv.
    De blir kontaktade av ex Anna-Greta 68 och liknande och de uppskattar det lika lite som vi kvinnor som blir kontaktade av arbetslöse quasimodo som någon tidigare nämnde.

Så lyckas ex du och andra män inte ens få kontakt av Anna-Gretor behöver man nog se övet profilbild, text och sin kravspec. 

Och helt ärligt så är jag hellre helt utan matchningar/högerswipes/meddelanden osv än som nu bara få enbart grundat på att jag har en f*tta.

Istället för att dividera om valmöjligheter eller inte så kanske fokus skulle läggas på att få män att vara mer selektiva på dejtingsidor och ta ansvar för att de själva förstör nätdejting både för andra och sig själva när de skickar till alla kvinnor.

Testade faktiskt att bara lägga ut bilder på min kropp utan ansikte och herregud vad snygg jag är och vad många män som ville gå på dejt med mig och många ville ligga utan att vi aldrig ens mötts...

Så nu blir det inga fler dejtingsidor för min del. Majoriteten av män är inte intresserade av mig som person utan bara mitt kön och det är otroligt avtändande.
  • Mandel
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 10:44:57 följande:
    En sak som är intressant är att ofta när man visar intresse för henne som person, och INTE är fokuserad på sex, och henne som eventuell sexpartner, då känner många kvinnor att det blir tråkigt, passivt, hon känner sig inte bekräftad som kvinna, känner inte att han vill ha henne, hon känner sig inte brudig, han är för tam, det rusar inte tag, finns ingen passion, det går för långsamt osv.
    Det måste väl även du förstå att det är en väldig skillnad på att skicka knulla? Som första kontaktförsök mot att efter 3 dejter fortfarande sitta på var sin sida av soffan med en kudde emellan och bara prata artigt.
    Eller detta "du får bestämma/välja" hela tiden 🤮
    Om vad som ska göras vart man ska ses, vad man ska äta, film som ska ses osv.
  • Mandel
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 17:59:53 följande:
    Ja, jag tycker själv jag är lyhörd. Jag har haft fel några gånger, men även haft rätt med några kvinnor. Jag var fortfarande oskuld när jag var 26 och träffade en lite äldre kvinna. Jag fick för mig att hon verkade sugen men vågade inte göra nåt, rädd förstöra vänskapen. Fick bekräftat sen att hon velat, men inte trodde jag ville för jag visade inget.
    En äldre kvinna på jobbet var jag hemma hos en gång. Jag kände spänningen mellan oss, så när jag skulle gå så var jag tvungen att göra nåt. Jag tog tag i henne och vi började hångla. Vi hade nog haft sex om inte barnen varit hemma.
    Minns en annan dejt med en yngre kvinna. Vi satt nära varann i soffan och hon såg mig i ögonen. Nästan säker på att jag missade en chans där, för jag var osäker och feg.
    Om man är osäker på signalerna så kan man faktiskt prova att öppna munnen och fråga.
    Man kan faktiskt ställa frågan efter någon dejt eller tre - vart står vi? 

Det gjorde jag med en man jag var på dejt med och som jag umgicks med ett tag och inget hände liksom. Inga tydliga signaler alls och alla kan som sagt vara blyga och inte vilja/våga ta första steget.
    Då frågade jag faktiskt vad "vi" var. Vad han ansåg om "oss" och vad han hade för förväntningar. Jag var väl inte helt hundra på vad jag själv ville, men det kan ju ändå vara bra att reda ut vart man står.
    Fick svaret att vi så klart var vänner och han är sedan dess en av mina bästa vänner!
Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?