Anonym (feltänk) skrev 2024-04-30 16:08:07 följande:
Jag tror du skulle behöva lära dig skilja på känsloargument och faktiska argument. Men vill du tro att ha en massa val som man inte gillar och inte ha några val alls är samma sak så får du väl tro det.
Jag har manliga singelvänner i 50- årsåldern.
De ser helt normala ut med normala intressen, ordnad ekonomi osv.
De blir kontaktade av ex Anna-Greta 68 och liknande och de uppskattar det lika lite som vi kvinnor som blir kontaktade av arbetslöse quasimodo som någon tidigare nämnde.
Så lyckas ex du och andra män inte ens få kontakt av Anna-Gretor behöver man nog se övet profilbild, text och sin kravspec.
Och helt ärligt så är jag hellre helt utan matchningar/högerswipes/meddelanden osv än som nu bara få enbart grundat på att jag har en f*tta.
Istället för att dividera om valmöjligheter eller inte så kanske fokus skulle läggas på att få män att vara mer selektiva på dejtingsidor och ta ansvar för att de själva förstör nätdejting både för andra och sig själva när de skickar till alla kvinnor.
Testade faktiskt att bara lägga ut bilder på min kropp utan ansikte och herregud vad snygg jag är och vad många män som ville gå på dejt med mig och många ville ligga utan att vi aldrig ens mötts...
Så nu blir det inga fler dejtingsidor för min del. Majoriteten av män är inte intresserade av mig som person utan bara mitt kön och det är otroligt avtändande.