Inlägg från: Anonym (visar på vilken person du är!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (visar på vilken person du är!)

Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Anonym (martin) skrev 2024-04-27 23:32:47 följande:
    Detta är ett typiskt hån för er som undrar.
    Och du hånar inte kvinnor i din tråd? det är ju du som startar en tråd och hånar kvinnor för att vara värdelösa vid en viss ålder! 
    inget sympatiskt drag hos dig precis. Då är du inte ett dugg bättre än dom du själv klagar på, skillnaden är att du går på oskyldiga kvinnor och kallar dom fula mm bara för att dom har en viss ålder, så elakt av dig,
    visar bara vilken person du är! 
    Anonym (martin) skrev 2024-04-27 23:53:29 följande:
    Jag är trött på alla hån mot sexlösa män. Är det så konstigt att jag svarar med samma mynt?
    och ger dig på alla kvinnor som är över 50 och kallar dom fula? även alla oskyldiga? 
    nej det är inte ok någonstans! 
    så gör man inte! 
    Anonym (martin) skrev 2024-04-28 00:01:34 följande:
    Börja med att säga att det inte är ok någonstans att ge sig på sexlösa män och kalla dem för äckliga eller farliga.
    så du tycker att det är ok att oskyldiga kvinnor i en viss ålder hånas  för att du anser att vissa andra kvinnor har sagt något? då ska en grupp hånas där många är helt oskyldiga? 
    andra som inte gjort något ska hånas? 
    ett fel ursäktar inte ett annat! 
    finns ingen ursäkt att hoppa på kvinnor över 50 år bara för att du tycker att vissa andra gjort sagt något, det är värre gjort! 
    otroligt osympatiskt av dig! 
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-28 10:20:58 följande:
    Jag säger bara att många kvinnor känner samma, att jämnåriga och äldre män är feta och oattraktiva, och väljer yngre män.
    Och det gör inte män då eller?
    Det är väl bara att läsa trådar där äldre män gillar unga kvinnor.
    Så det går väl åt både håll då eller?

Sen gäller det vissa, vissa gillar yngre ( dom yngre då äldre annars skulle det ju inte bli något) men de allra flesta väljer faktiskt ungefär lika gamla och det i alla åldrar. är man 30 väljer man oftast runt 30 är man 60 väljer man oftast någon runt 60.
    Och ja det är vanligare men äldre man och yngre kvinna än äldre kvinna och yngre man. Mycket mer socialt accepterat!
    Anonym (martin) skrev 2024-04-28 17:38:07 följande:
    De är inte oskyldiga för det är samma personer som hänger på familjeliv som hånar sexlösa män.
    Jag anser inte att man ska håna någon och har aldrig hånat sexlösa män men när du går på kvinnor över en viss ålder blir det som att mobb offret mobbar andra som inte alls har med saken att göra.
    Alla kvinnor över 50 hånar inte sexlösa män och du ska inte håna andra bara för att dom har en viss ålder.

Du beter dig vidrigt och mobbar själv andra det säger mycket om dig som person.
    Otrevlig egenskap du har. Klaga inte när du själv ger dig på folk!!!!!!
    Lägg bara ner de flesta kvinnor hånar inte sexlösa män men du däremot ger dig på alla kvinnor över en viss ålder.

Jag känner sympati för folk som mobbas eller hånas men om sen gör exakt likadant själv då känner jag noll empati och respekt!
    Du beter dig skamligt!!!!!!!!!
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-30 10:26:40 följande:
    Här vill jag försvara mig lite. Jag är tydlig med att jag inte kritiserar alla kvinnor. 
    Och jag har varit tydlig med att jag gör det som jag själv, trots vad kvinnor säger. Jag stötte på tjejen, och träffade den andra ännu yngre tjejen. För jag ville det själv. Jag styrs inte av kvinnor. Men jag stör på mig att många har dubbelmoral.
    Tror tyvärr inte du inser vad många kvinnor har för bild av dig, du har din bild av hur du är, men folk ser ju bara den du visar och här på FL går kvinnor på vad du skriver och du kanske inte klagar på kvinnor till folk IRL men här ser ju alla bara dina trådar och det är ett upprepande av negativitet som du skriver om kvinnor och det är det alla läser så då uppfattas du som en klagande,  gnällande framför allt ältande person när det gäller kvinnor, det blir ju så du uppfattas, vi ser ju inte dina andra sidor, så när många kvinnor skriver att dom uppfattar dig så som jag skrev är det för att du bara tar upp samma negativa saker om kvinnor och då blir det den bild många får. Sen säger du att du är annorlunda men hur ska folk veta det när det bara är dom ältande trådarna vi ser.
    Så många uppfattar dig på ett annat sätt än du själv gör och det för du förstå
    vill du inte det får du tänka på hur du framställer dig i dina trådar.
    När många anser samma sak om en får man tänka till varför det är så.
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-30 10:42:42 följande:
    Jag vet vad många kvinnor har för bild av mig, och det är helt ok. Vissa har bestämt sig helt enkelt och ser inte de positiva sakerna jag skriver. Jag kommer inte ändra på mig, bara för att vissa kvinnor inte tål att man kritiserar kvinnor som beter sig illa.
    Men det är ju just det din attityd, jag ska inte ändra mig.
    Du har ju då totalt missförstått meningen, du skriver ofta att folk inte ser dina bra sidor utan bara ser dom dåliga och bestämt sig , om du vill att folk inte ska uppfatta dig som klagande, gnällig och ältande, och att ha en negativ bild av dig då får du tänka till om hur du profilerar dig när du skriver men det är ju inte för andras skull du ska tänka till eller ändra dig, utan bara om du inte vill att folk bara ska se din gnälliga sida utan även se dom bra sidorna som många inte gör.
    Du har nog inte förstått att folk säger till dig för att du just inte framstår som en empatisk och snäll person som du kanske är.
    Men om du inte bryr dig om vad kvinnor tycker om dig är det ok men då får du heller inte klaga på att kvinnor har en åsikt om dig eller klaga på att dom inte ser bra sidor.
    Du förstår nog inte att du bara är ett anonymt nick, du betyder ingenting för någon här förutom att du är en folk anonymt kan skriva med.
    Du får det till att du tror att folk vill att du ska ändra dig för deras skull, nej det är för din skull om du inte vill att folk ska uppfatta dig som en negativ person.
    För det vill du ju inte har du skrivit tidigare. 
    Men du kan fortsätta kritisera kvinnor men du får ju också tåla att folk kritiserar dig för att vara negativ, gnällig, inte snäll utan dömande och framför allt ältande 
    person som folk tröttnar på.
    Vill du vara en sådan person i många kvinnor ögon?
    Vill du det ok för du är bara en anonym person här som inte betyder något IRL för någon här. 
    Men du vill att kvinnor ska bry sig istället vänder du många emot dig pga ditt dömande och generaliserande om kvinnor. 
    Det är ingen sympatisk sida och det är du som lever ensam utan en kvinna och utan vänner och utan jobb. 
    Då är det viktigare för dig vad folk har för uppfattning om dig om du vill träffa en kvinna än det är för andra här som har ett socialt liv och en partner.
    Det kommer att bli väldigt svårt för dig att hitta en kvinna med din inställning till andra.
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 10:55:30 följande:
    Ja, det är skillnad. Jag har själv erfarenhet av att jag inte hade jättebråttom att få sätta på mina dejter, jag ville lära känna dom, var intresserad av dom som personer. Det är inte heller bra många gånger. Några var sugna, men tyckte att jag skulle ta första steget. Bekvämt att lägga över ansvaret på mannen. Han ska vara tankeläsare och veta exakt när det är dags. Så att hon känner sig brudig, men han får inte ha för bråttom så att hon känner sig som nån han bara vill sätta på. Hon vill känna sig respekterad som en person.
    Men varför ville du inte ha bråttom då och ha sex om dom ville det?
    Varför ville du lära känna dom innan om dom var kåta på dig.
    I en annan tråd skriver du ju just det att man bara kan vara kåt och ha sex och inte behöver känna annat. Att det inte är nödvändigt att vara kär osv
    Då så om då bägge var kåta och du ville ha sex hade du ju inte behövt ödsla tid
    på att lära känna dom innan.
    Vadå första steget, man ger varandra signaler fram och tillbaka och sen blir det sex om bägge vill det. Ingen gör allt om inte det inte är så att en är superblyg och helt oerfaren.
    Men det kanske ni bägge var, låter som två blyga oerfarna 17 åringar, inte som två vuxna människor som har erfarenhet.
    Låter som två oskulder som inte vet vart dom ska börja, var ni väldigt unga?
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 12:34:17 följande:
    Jag har bara varit på dejt med en kvinna som aktivt visade att hon ville. Det var andra som ville, men tyckte att det var jag som skulle ta första steget. Menar du att kvinnor generellt inte tycker att det är mannen som ska ta första steget?
    Hur många dejter har du varit på KD?
    Det är konstigt om du har varit på många och att dom ville ha sex men inget någonsin hände.
    Vad var det för sorts kvinnor som verkar vara små blyga violer trots att dom ville ha sex. 
    Men om dom sa att du skulle ta första steget så måste du ju ha förstått att dom ville ha sex eller förstod du inte det under dejterna? Hur många sa till dig det efteråt menar du? dom vågade inte säga det under dejten men vågade senare?
    Och det var flera kvinnor som var så blyga fast dom ville?
    Men då var ni ju lika blyga om du inte heller vågade, ställer du större krav på dina dejter än på dig själv alltså?
    Dom ska våga men inte du? det är lite hyckleri om något ifrån dig då.

Men du är blyg och dom var det, ja det är ju ingen lyckad kombination, två st likadana som inte vågar, då blir det inget, så alla dina dejter utom en har alltså varit extremt blyga och du då blyg eftersom inget hänt.
    Så den enda gången du haft sex var alltså när den äldre kvinnan var den som tog kommandot sen har det aldrig blivit sex för dig igen.
    Så du har alltså aldrig varit den drivande personen för att få till sex utan det var en kvinna och ändå sitter du och klagar på kvinnor när du själv aldrig tagit steget 
    till sex med en kvinna.

Du vågar alltså inte men skäller på kvinnor för att dom är som du, jösses alltså!
    Hur tror du att andra män lyckas få ha sex med kvinnor? är alla andra alltså modigare än du? hur lyckas andra blyga män?
    Kvinnorna du träffade som ville ha sex måste ju ha sänt ut signaler på era dejter,
    är det så att du inte uppfattat dom?
    Är du dålig på att läsa av andra? 
    Ser du att det är ett givande och tagande och bollande mellan två personer innan det blir sex? 
    eller tror du att man bara frågar en person, tar första steget och säger ska vi ha sex och den andra tackar ja. att det är så män gör och kvinnor bara tackar ja eller nej?
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 14:57:32 följande:
    Varför är det mitt jobb att svara på hennes signaler? Jag har varit på dejt 2 o 3 där vi småretades och det var flirtigt, jag kände nåt, men jag vågade inte göra nåt. Varför gjorde inte kvinnorna nåt? De ville ju. Är det för att generellt så förväntar sig kvinnor att det är mannens jobb? Varför var det mitt fel? Varför det inte deras fel?
    Men förstår du signaler?
    Nu har så många förklarat för dig att man skickar ut signaler och det är bollande fram och tillbaka mellan personerna, ingen hoppar ju bara på den andra.
    Har du någonsin känt att du och en kvinna haft signaler fram och tillbaka mellan er och att till slut t ex blir en kyss?
    Du säger ju att kvinnorna ville, dom pratar ju sex, svarade du på deras signaler?
    Vad är det du tror ska ske?
    Tror du sagt att en bara ska sitta där och den andra bara fråga ska vi ha sex?
    det fungerar ju inte så.
    Om bägge är blyga är det ingens fel men då blir det heller inget men du kan ju inte kräva att dom ska vara mer på än dig, som sagt blyga män sänder också ut signaler till kvinnor men vet inte riktigt vad du vill att kvinnorna ska göra.
    Om både du och kvinnorna var blyga (vilket dom ju inte var om dom pratade sex och skickade bilder på brösten) blir det inget men andra blyga män får kontakt med kvinnor för dom svarar på deras signaler.

Sen vet jag inte hur du menar när du skriver att kvinnorna borde göra något och att det inte ska förväntas av dig men dom gjorde ju det, finns det något tydligare än att skicka bilder på sina bröst och prata sex som du nu flera gånger skrivit att dom gjorde.
    Ärligt talat verkar det verkligen som dom tagit initiativ men att det är du som inte nappat på deras försök.

Eller hur tolkar du det när kvinnor skickar bilder på sina bröst? 
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 17:59:53 följande:
    Ja, jag tycker själv jag är lyhörd. Jag har haft fel några gånger, men även haft rätt med några kvinnor. Jag var fortfarande oskuld när jag var 26 och träffade en lite äldre kvinna. Jag fick för mig att hon verkade sugen men vågade inte göra nåt, rädd förstöra vänskapen. Fick bekräftat sen att hon velat, men inte trodde jag ville för jag visade inget.
    En äldre kvinna på jobbet var jag hemma hos en gång. Jag kände spänningen mellan oss, så när jag skulle gå så var jag tvungen att göra nåt. Jag tog tag i henne och vi började hångla. Vi hade nog haft sex om inte barnen varit hemma.
    Minns en annan dejt med en yngre kvinna. Vi satt nära varann i soffan och hon såg mig i ögonen. Nästan säker på att jag missade en chans där, för jag var osäker och feg.
    Men något är det ju som du sänder ut eller inte sänder ut när det inte blir något trots att kvinnorna velat. Att det händer en gång kan hända men att det alltid blir så då är det ju något du sänder ut.
    Ni är ju inte blyga tonåringar utan vuxna personer. Alla kan inte vara oerfarna blyga oskulder.
    Något går ju fel i kontakten med kvinnor för dig.
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-02 08:19:37 följande:
    Ja, senaste tjejen jag träffade (mycket yngre) var rak och frågade vad jag kände. Hon ville vi skulle bli ihop redan efter första träffen. Jag sa att jag inte visste, för det gjorde jag inte. Vi sågs 4 ggr och jag visste bara att jag var attraherad, men inte om jag ville ha ett förhållande. Jag sa att vi kan fortsätta att träffas, så får man se. Det tar tid för mig ibland att få såna känslor. Det ville inte hon, tyckte det var bättre vi avslutade. Senare ville hon ändå ses och då pratade hon mer om sex, hon ville ligga. Så vi var ju ärliga mot varann i alla fall, det är bra.
    Fasts varför skriver du att kvinnor inte tar initiativ, både en äldre kvinna tog initiativ till sex och sen är då denna kvinna på, då stämmer ju inte det du skriver att kvinnor inte tar initiativ. 
    Det är alltså kvinnor som tagit initiativ när ni träffats.
    Har du själv tagit initiativ till sex någon gång eller till en kyss? 
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-02 10:19:37 följande:
    Det var bara den äldre (som var enda jag haft sex med) som tydligt visade att hon var sugen. Den senaste visade ju också tydligt, men då 2 år senare, och jag tyckte inte att vi borde ses då, med tanke på covid-restriktionerna. Så visst har kvinnor tagit initiativ, men oftast inte tydligt. De har säkert gett signaler, men eftersom jag är försiktig, och hade dåligt självförtroende då, rädd göra fel, så blev det inget.
    Ja, jag har tagit initiativ till en kyss med 3 kvinnor, alla äldre än mig. 10-12 år äldre.
    Ok så du och dom tre kvinnorna kysstes, det blev kyssar då?
    Men varför måste du hela tiden ta upp kvinnors ålder?
    Antingen är dom äldre eller yngre men varför är det viktigt att upp det hela tiden?
    Har du inte dejtat eller träffat jämnåriga där det blivit något?
    Verkar hela tiden handla om äldre eller yngre. Ålder verkar väldigt viktigt för dig?
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-02 10:45:56 följande:
    Jag kände mig mer trygg med att de var äldre, jag vågade mer. Jag har varit på dejt med yngre, men då kände jag mig inte lika avslappnad. Den senaste var 25 år yngre och då var jag spänd. Kunde knappt gå när jag reste mig från soffan, hade kramp för jag hade suttit på helspänn länge.
    Nej, inget fysiskt med nån jämnårig. Bara när jag var 13-14 år. Har du problem med att jag nämner åldrar?
    Jag undrar mer varför ålder verkar vara så viktigt för dig att nämna hela tiden, man kan givetvis nämna en persons ålder men när du nämner kvinnor verkar det vara viktigt för dig att just skriva det var 3 kvinnor 10-12 år äldre eller hon var 25 år yngre, ser inte att andra hela tiden tar upp åldrar om dom inte specifikt just vill ta upp något där ålder är viktigt eller tråden just tar upp något där ålder har med saken att göra men annars nämner man inte ålder.
    Ma kan ju skriva att jag stötte på en kvinna på jobbet eller kvinna som är en väns vän eller på sin fritidsaktivitet men just åldern är ju inte viktig då.
    Ålder påpekar man om det skulle påverka något annat som t ex att skaffa barn eller pension eller flytt om man pluggar eller annat men just att man hade en dejt eller stötte på någon som man berättar om brukar man inte ta upp ålder.
    Det blir mer om man blir ihop.
    En tråd kan handla om åldersskillnad och då tar man ju upp dejter mm med åldersskillnad men just bara i frågor om dejter och annat tar man ju sällan upp ålder men det verkar vara viktigt för dig att poängtera just åldrar att dom är ganska så mycket äldre eller yngre.
    Därför undrar jag varför just ålder är så viktigt för dig att ta upp när du berättar om t ex en kvinna du gått på dejt med, varför är hennes ålder så viktig att ta med?
    Känner inte igen att andra tar upp det om det inte handlar om ålder i frågan.
    Är ålder väldigt viktigt för dig?
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-02 11:32:24 följande:
    Jag förklarade varför jag tog initiativ med äldre, och att jag inte vågat på samma sätt med yngre. jag tycker inte det är konstigt att man nämner åldern, det är många som gör det. Måste vara jobbigt om du stör dig på det, då har du mycket att göra här. Jättemånga trådar du kan gå in och styra upp, så att folk slutar med att nämna åldrar.
    nej jag stör mig inte, jag frågar varför ålder verkar viktigt för dig, det är ju du som blir upprörd över frågan, jag var nyfiken då andra sällan nämner ålder men det verkar viktigt för dig att poängtera just ålder.
    Därav frågan om ålder är viktig för dig? 
    varför skulle jag bli störd över vad du tycker?
    jag känner inte dig och spelar inte den minsta roll för mig vad du tycker men var nyfiken då du hela tiden mer än någon annan nämner ålder.
    Det verkar väldigt viktigt för dig, det är väl bara att säga ja det är viktigt eller inte, varför blir du upprörd, detta är ju ett diskussions forum där man ställer frågor! 
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-02 12:00:37 följande:
    Ja, jag tänker mycket på åldrar, speciellt efter jag blev kär i en 20 år yngre tjej. Det var nytt för mig, och inget jag trodde skulle hända. Och så har jag sett hur många som hycklar. Som tycker att de kan träffa yngre, men talar om för andra att de inte får det. Det är vanligt att folk tänker på åldrar, det ser jag hela tiden.
    Ja då är ju ålder viktig för dig, det kan det vara för andra också men nej jag upplever inte att ålder är så viktigt att det upptar folks tankar bland folk runt mig, det är bara om det gäller väldigt unga eller utsatta på något sätt, men det är inte heller vanligt med över 25 år skillnad bland folk jag känner, tror att 17 år är det som mest som skiljer hos folk jag umgås med bland vänner och kollegor.
    Tror knappt att jag ens vet om folk i min närhet som jag inte känner heller som typ i barnens skola bland föräldrar osv att det finns några med så stor skillnad.
    Känner du många med stor åldersskillnad? med över 20 år skillnad?
    det är ju inte så vanligt.
    Så nej det är inget vanligt samtalsämne och något som upptar vår vardag.
    Finns så mycket annat folk pratar om som är viktigare.
    Det är nog för dig som det är viktigt då du ju just blev kär i en 20 år yngre tjej
    då blir det något som upptar din tid men för alla andra som inte själva haft yngre eller äldre eller som inte har någon i sin närhet som varit kär i en person med 20 års skillnad blir det inte viktigt eller ett vanligt samtalsämne.
    Kan inte ens påminna mig om när jag och familjen eller bland vänner pratade om ålder och åldersskillnad.
    Vi pratar om våra liv och det som fungerar och inte fungerar med jobb, förskola, skola, aktiviteter, ekonomi, relationer osv,
    ålder är i så fall en sak bland andra som skulle kunna nämnas någon enstaka gång men absolut inget viktigt ämne att någon pratar om.
    Det som är viktigt för en är inte viktigt för andra.
    Ålder är viktigt för dig men inte bland folk i min närhet och för mig.
    Men visst om något speciellt hände kanske det skulle bli det men absolut inte nu.
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-02 12:25:22 följande:
    Nej, det är inte det vanligaste att man träffar nån 25 år yngre. Det är bara hon som skrev till mig, och som jag träffat. Att få känslor för nån där det skiljer 20 år verkar inte vara så ovanligt. Jag tycker de flesta verkar tycka att åldern är viktig, det kan man se i nästan alla trådar här som handlar om relationer.
    ja men det är ju skillnad på ämnen på ett diskussionsforum och vad folk pratar om ute i vardagen, som sagt jag och dom vi känner pratar mer om vad som händer i livet och vad som är viktigt för oss, ekonomi, barnen med förskola skola, skjutsa dom till aktiviteter, tid att göra saker i hop och vad man ska göra med vänner och släktingar mm. 
    då vi inte känner någon med tex 25 års åldersskillnad blir det inget samtalsämne.
    Jag har heller aldrig hört att det skulle vara vanligt att ha känslor för någon som det skiljer 20 år mellan även om det givetvis finns.
    Men jag har själv aldrig haft känslor för en 20 år äldre person och aldrig hört någon kompis ha det heller men jag kan ju inte veta ifall någon haft det men inte sagt det, däremot är det ingen jag känner eller ens vet om som varit tillsammans med någon 20 år äldre. så vanligt att man blir tillsammans är det ju inte.
    20 år yngre blir svårt än så länge då blir dom för unga för mig och mina vänner just nu, 

Men om du får ihop det med en yngre kanske det passar dig men inte för andra 
    dock uppfattar jag det som att du aldrig blev ihop med den yngre personen av någon anledning
Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?