• Anonym (Isa)

Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Anonym (martin) skrev 2024-04-27 21:59:57 följande:
    Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Här på familjeliv sitter kvinnor och hånar män som är sexlösa. Jag kan inte låta bli att tänka att hoppas det slår tillbaka mot er någon gång i framtiden och att ni får äta upp era ord. Tänk när ni är 50 och er man lämnar er för en yngre tjej. Då har ni inte så mycket kapital att håna män längre.

Ser ni kvinnor fram emot att åldras och tappa er attraktion?

Jag är redan 50 år haha och om min man lämnar mig för en yngre tjej..Stackars tjej-hon får det inte lätt! ..men även om han gör det så har jag min älskare..Jag har alltid flera män på lut,ifall en skulle ta slut!

Och att kvinnor blir oattraktiva med åldern..Är väl lika sant som att män blir oattraktiva med åldern..och till största delen en smaksak..Men mår du bättre av den tron, så får du väl fortsätta tro det!

Skillnaden mellan sexlösa män här på FL och kvinnor som mig som är gifta/sambos med män redan, är ju att vi aldrig har behövt vara utan sex ofrivilligt!..Som dom sexlösa männen..Vi (iaf jag) har alltid fått den man som just jag har velat ha..

Så även om min man skulle lämna mig för en yngre tjej så har jag ff mina kk att ringa..När lusten faller på.

Annars så är det faktiskt jäkligt skönt att slippa män i vardagen.. Helst skulle jag leva ensam (utan man)  och bara låta karlar komma när jag var kåt eller ville ha lite extra sällskap. Eller när jag behövde hjälp med att lyfta tunga prylar eller dylikt..Då är ju karlar bra att ha..
  • Anonym (Isa)
    Anonym (martin) skrev 2024-04-27 22:54:46 följande:
    Känns det bra att håna sexlösa män samtidigt som du är otrogen?
    På vilket sätt hånar jag sexlösa män? 
    Sen om jag är otrogen eller inte har inte med saken att göra annat än att du verkar tro att ingen man skulle vilja ha en kvinna bara för att hon har blivit äldre..Och där tror du ju helt fel. Även om inte just du tänder på äldre kvinnor så finns det massor med män som gör det..

Det var du själv som drog upp sexlösa män i samband med äldre kvinnor..och jag svarade bara om vad som var skillnaden mellan oss äldre oattraktiva kvinnor och sexlösa män..Vi behöver inte leva i ofrivilligt celibat..

Vi äldre oattraktiva kvinnor är det många män som är intresserade av..Speciellt mycket yngre män har varit och är intresserade av oss/mig..

Kanske jag inte är så jätte oattraktiv i deras ögon trots att jag är en gammal kärring.😄.
  • Anonym (Isa)
    Anonym (martin) skrev 2024-04-27 23:38:01 följande:
    Yngre män som vill vara swingers med dig och din man räknas inte.

Jag pratar om möjligheten att hitta en normal respektabel man för ett monogamt förhållande.
    Du missuppfattade nog mig.. eller så var det jag som skrev fel..

Men vi är absolut inte swingers...hell no! Sånt tänder inte jag på.

Dom män som jag har träffat är helt normala män i sina bästa år och vi har faktiskt varit monogama och respektabla..utan min man.haha.

Så skulle jag inte ha varit gift med en annan man,  så skulle jag ha varit tillsammans med dom männen..Inte samtidigt såklart.
    Någon måtta får det ju vara, men jag har inte haft en älskare som jag inte velat vara tillsammans med iaf..och som jag inte har tyckt om..
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Lol) skrev 2024-04-30 09:15:13 följande:
    nej det är en väldigt liten del kvinnor som går ut och inte behöver göra någon ansträngning för att män ska dras till dom. I verkligheten så är det väldigt många kvinnor som aldrig får uppmärksamhet. De som får uppmärksamhet är snygga, unga och smala. Vi andra gråa möss behöver anstränga oss precis som män med att skicka ut positiva signaler och vara öppna för nya kontakter.

ska man generalisera så är män mindre selektiva än kvinnor och därmed öppna för bredare grupp. Medans kvinnor är försiktigare i vem dom kan tänka sig för att inte bli någons "bättre än inget".

män fiskar med nät och kvinnor med spö.
    Vilket skitsnack rent ut sagt som du kommer med!

Jag vet ju såklart inte hur du ser ut!? Jag vet ju inte om du är skitful som kvinna (inom och utom dig)..eller om du är snygg eller åtm ser normal ut.. Det vet ju inte jag..Så jag säger inte att du ÄR ful..Däremot är ju det något som är fel..Om du är en vacker kvinna på utsidan (som inte betyder jack shit egentligen)  och inte lyckas få en man..Kolla upp din personlighet. Din mentala hälsa. För Något är helt fel! 
    Karlar gillar inte vilka kvinno-utseende eller personligheter som helst heller..Lika lite som män vill ligga med en tjockis, så vill än inte heller ligga med en torris..(alltså en humorlös oattraktiv kvinna )

Man kan inte BARA vara snygg som kvinna.. Man måste också ha lite humor, ha lite innanför pannbenet (alltså vara smart på något åtm) innan man kan hitta en man som vill ha en längre tid haha..

Män HAR DET svårare att hitta en kvinna(att ligga med eller som partner) ..Det är liksom bevisat..over and over! men pga att du själv är ful som stryk som kvinna så jämför du alla män med dig själv och dina misslyckanden, eller? 

Även om du är fruktansvärt FUL (obs jag säger inte att du är det, det är återigen hypotetiskt) så skulle du kunna få en man som kvinna.om du bara ansträngde dig lite, lite granna..

Sparka inte på män som redan kämpar i motvind många ggr.

Jag tycker att karlar är fantastiska och skulle inte vilja leva utan dom..

Jag är själv en kvinna, men jag vet att det är svårare för män att hitta någon.Vare sig det gäller onenight stand eller en relation.
    Och det borde du också fatta om du är en riktig kvinna!
Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?