Anonym (feltänk) skrev 2024-04-30 14:29:41 följande:
Din fråga är lite som att säga, om det finns 150 restauranger, serverar alla dessa rätt mat som just jag vill ha då? Givetvis kommer alla restauranger inte servera den mat just du vill ha, men det är FORTFARANDE väldigt stor skillnad mellan att ha 150 restauranger som skickar inbjudningar till dig som du kan välja mellan och att inte ha några inbjudningar alls. Så ja det är faktiskt väldigt helt olika verkligheter män och kvinnor ställs inför på dejting marknaden och det är urlöjligt att låtsas som att det inte är så.
Ja alla säger ju det, jag har minsann inga problem med att vara drivande, men i praktiken så är det ju väldigt få kvinnor som är det, eller hur? Å andra sidan så är det väl kanske ganska självförklarande, kommer andra till dig så behöver ju du inte vara drivande, det löser ju sig ändå.
Det är är inte direkt rocket science, så är det för de allra flesta däggdjur, och människor är inget undantag. Hur man fångar en kvinnas intresse så hon ska välja just dig är något alla män alla behöver lära sig under sin uppväxt, oftast sker det under tonåren, dock bli alla inte lika bra på det, i hård konkurrens kommer det alltid finnas vinnare och förlorare. Oftast jämnar det ut sig i längden för alla kvinnor kan heller inte alltid få just den man de önskat sig.
Om 145 av restaurangerna har mat du inte tål eller blir magsjuk av så är det väl inget värt? Jag låtsas inte att det inte är skillnad men dom som blivit mina partners som jag träffat på tinder är 1/1000 kanske som det ens varit värt att träffa. Varför är inte män extremt mycket mer selektiva än dom är? Det är av noll intresse med någon som skriver tråkigt utan nåt som fångar just mitt intresse oavsett utseende.
Det är nog olika ja, men jag är ju framåt på jobbet så jag är det såklart privat med. Nej, är det inte rätt personer som kommer till mig så spelar det ingen roll. Ett fåtal har varit intressanta men då rör det sig om jobbflirtar t ex där båda varit drivande.
Får man aldrig något intresse från någon så finns det orsaker, då får man självrannsaka. Eller gilla läget. Att skaffa en partner är lite som vänskaper, har man lätt att få nya vänner så är det saker som klaffar. Ett socialt samspel man behärskar.