Inlägg från: Anonym (Anmälan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anmälan)

Socialtjänst gör polisanmälan!?

Vi genomgår just en liknande process. För två veckor sedan fick jag ett samtal från polisen om att de haft barnförhör med mina barn. Soc ville träffa oss lite senare samma dag. Fick inte veta vad anmälan gällde, varken polisanmälan eller orosanmälan pga förundersökningssekretess. Jag gick dit, barnens pappa (min sambo) skyllde på att han inte kunde pga jobb. Innan mötet pratades vi vid några gånger på telefon och han var hyfsat irriterad över att barnen "pratat en massa skit på skolan". 

Vi kom inte hem den kvällen och har inte varit hemma sen dess. Jo, jag har varit hemma och hämtat kläder. Vi har båda varit på polisförhör men inte fått veta så mycket om vad som föranlett detta. 

Till skillnad från ert fall så vill inte vår socialtjänst att barnen och pappa ska ses just nu. De får dock ha videosamtal. 

Jag har ett hum om vad det är som ligger bakom det hela däremot. Vår relation är på väg till tippen iom detta då han tycker att jag lyssnar för mycket på soc när jag håller emot när han vill träffa barnen. Aty de vill ha en långsiktig planering struntar han i.

• Anonym (Anmälan)
    Anonym (1234) skrev 2024-04-26 07:25:32 följande:

Är det allvarliga saker som du har ett hum som ligger bakom? 
    Vad menar du med att ni inte kommit hem? Har du och barnen fått bo på annat ställe sålänge? 

I Vårt fall fick jag hämta barnen och fick till mig att allt ska vara somvanligt.. känns jätte konstigt när de gjort en stor grej och sen ska allt va som vanligt?

Jag och barnen är hos mormor. Det som ligger bakom är bland annat alkohol och dess biverkning i form av dåligt humör. Vår socialtjänst tar det allvarligt och därmed så är vi hos mormor än så länge eftersom vi är sambos och de inte vill att barnen ska träffa sin pappa just nu. 
Svar på tråden Socialtjänst gör polisanmälan!?