Inlägg från: Anonym (Kvinna...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna...)

Om du blir varnad av pojkvännens exfru

Mitt ex blev dömd till 1,5 års fängelse för grov misshandel, grov fridskränkning m.m på mig. Jag levde med honom efter det men har lämnat idag.

Jag kommer inte varna nån ny av flera anledningar:
    1 - jag är tydligen den enda flickvän han slagit (jag tror faktiskt på det)
    2 - han kommer inte misshandla varken mig eller någon annan mer, har gått i behandling som verkar fungera.
    3 - tror inte att nån ny kvinna skulle bry sig om vad jag säger - hon kan läsa domarna själv i så fall
    4 - jag behöver släppa allt som har med honom att göra och bygga upp MIG

Så nej, jag hade av dessa anledningar och fler än så inte lyssnat på nåt ex, även om det är sanningen (som i mitt fall)

• Anonym (Kvinna...)
    Anonym (Kvinna...) skrev 2024-04-25 14:08:40 följande:

Mitt ex blev dömd till 1,5 års fängelse för grov misshandel, grov fridskränkning m.m på mig. Jag levde med honom efter det men har lämnat idag.

Jag kommer inte varna nån ny av flera anledningar:
    1 - jag är tydligen den enda flickvän han slagit (jag tror faktiskt på det)
    2 - han kommer inte misshandla varken mig eller någon annan mer, har gått i behandling som verkar fungera.
    3 - tror inte att nån ny kvinna skulle bry sig om vad jag säger - hon kan läsa domarna själv i så fall
    4 - jag behöver släppa allt som har med honom att göra och bygga upp MIG

Så nej, jag hade av dessa anledningar och fler än så inte lyssnat på nåt ex, även om det är sanningen (som i mitt fall)

När jag skriver idag så menar jag nu idag 25e april, inte en dag för tidigt 😞
  • Anonym (Kvinna...)
    Anonym (Snart separerad) skrev 2024-04-25 15:00:31 följande:
    Punkt nr 2. Det fungerade för mitt ex också... till det inte gjorde det längre och det blev psykisk misshandel istället samt söndertagna saker etc.
    I mitt fall startade det med sönderslagna saker, sönderslaget hem, mina kläder eller avklippt hår, sedan blev det fysiskt mer och värre för varje gång. Nu ser jag "bara" sönderslaget hem och saker men jag vågar inte vänta på att det eskalerar igen. 

Jag hade definitivt lyssnat på ett ex!
Svar på tråden Om du blir varnad av pojkvännens exfru