Inlägg från: Super Mario |Visa alla inlägg
  • Super Mario

Soc vill familjehems placera mitt barn

Har någon frågat Henne Vrf hon inte vill gå till skolan??? 

Min bonusdotters kusin var lite likadan. Hon började testa på droger mm. Vägrade gå till skolan mm. Även deras son var så ett tag (minus drogerna, bara vägran att gå till skolan). Dottern slutade ta droger men detta med skolan kvarstod. Efter ngt år hemma & sedan praktikplats istället.. så började hon skolan igen. Verkade gå bra. Men tyvärr så började hon må väldigt dåligt psykiskt. Slutade med sjövmordsförsök tyvärr. 

Kan även utgå ifrån mig själv som 14-16 åring. Jag hade/har än idag diagnosen ADHD (fick d då jag va 16 (år 2001). Innan jag fick diagnosen var skolan jobbig för mig. Jag hade vänner, men vi skolkade lite & jag hade problem med att koncentrera mig. Jag mådde ju egentligen inte bra då heller. Jag blev själv placerad som 16 åring i HVB hem. Det gick käpp rätt åt helvete för mig & jag gick ner i ett mörker av droger, flertalet placeringar mm.

Idag är jag vuxen, har ett bra liv, socionomexamen, barn, jobb. Vad jag försöker säga är att din dotter mår nog inte så bra. Skolan är nog henne Trigger! Att placera henne tror jag heller inte blir bra. Kolla med soc & din dotter om hon kan tänka sig ha praktikplats istället & istället för HVB hem, en kontaktperson eller kontaktfamilj. Jag hoppas verkligen det löser sig för henne till det bästa. Prata med henne, lyssna på henne & döm aldrig henne. Försäkra henne att inget hon säger kommer att få dig som mamma att älska henne mindre. Berätta för henne att du inte vill pressa henne & att du ber om ursäkt ifall hon kanske har känt att du/ni har det. Ge henne mlt kärlek, trygghet & lite extra uppmärksamhet. Ha filmkvällar eller spelkväll, ha en mor & dotterdag ngn gång då & då. Kram!

Svar på tråden Soc vill familjehems placera mitt barn