• EpicF

Soc vill familjehems placera mitt barn

Anonym (Hmm) skrev 2024-04-24 09:42:20 följande:
    Ja, då får hon tyvärr ta konsekvensen också och bli placerad, det är vad jag tror kommer hända.

Skolplikten pausas över sommarlovet men bristerna i föräldraskapet kvarstår ju ändå iom att ni inte lyckas få henne till skolan. Nu menar jag inte att ni faktiskt brister och gör något fel, ni gör ju allt ni kan så klart, men det blir ändå samma utkomst tyvärr. Därför kommer de nog inte varken pausa eller avsluta tvångsplaceringen bara för att det blir sommarlov. Det som kommer att få henne placerad är alltså bristerna i föräldraskapet, och de visar sig genom misslyckandet att hålla skolplikten.
    För ts dotters del så upphör skolplikten helt under sommaren då det är helt frivilligt att gå gymnasiet. 
  • EpicF
    Anonym (Hmm) skrev 2024-04-24 13:41:17 följande:
    Bra att du upprepar det jag skriver så att det är tydligt för ts. Det kommer dock inte påverka placeringen.
    Upprepar det du skrev?

Nej, der gjoede jag inte. Däremot rättade jag det du hade fel i, nämligen att skolplikten för ts dotter inte pausas under sommaren utan upphör helt. 
    "Skolplikten pausas över sommarlovet" - fel påstående.

Nej, påstod jag att det påverkar placeringen? Nämnde jag öht något om placeringen? Nej, drt jag inte eftersom det inte fanns något om det att kommentera eller lägga till. 

Det är ju fint om du faktisk läser det jag svarat på innan du svarar goddag yxskaft. 
  • EpicF

Är aldrig ett misslyckade att göra det man kan för sitt barn. 

Svar på tråden Soc vill familjehems placera mitt barn