• Anonym

Soc vill familjehems placera mitt barn

BeBey skrev 2024-04-24 10:54:16 följande:
    Du skriver som att det är 6årig barn, men inte 16 vuxen person! ;)))
    Hur föreställar du sig att "Väck henne varje morgon, se till att hon är klar och och kör henne till skolan. Säg att ni hämtar henne när dagen är slut."

Från början det är omöjligt vuxen person göra någonting mot hennes vilja. Du kan INTE klä henne själv som ett litet barn, lyfta och i händerna bära till skolan! ;))) Om hon vill inte gå, hon stannar i sängen med pyjamas och punkt. Eller klä på sig spontant, säga dig att hon gå till skolan, men istället går någonstans.... Och? Du kan vänta henne vid skolan hur mycket du vill, men det garanterar inte att hon stannar kvar i skolan...
    Man är definitivt inte vuxen vid 16, vet du inte det???
  • Anonym
    Anonym (Bj) skrev 2024-04-25 02:24:50 följande:

Hoppas du syftar på att ge upp. För det är många som inte lyckas få sina tonåringar till skolan. Tillslut är väl känslan att ge upp. Har du ens hört talas om hemmasittare? där barnen KRÄKS av att gå till skolan. ska dessa föräldrar tvinga iväg barnet varje dag till kostnad på barnets psykiska hälsa??för att föräldern enligt dig misslyckas. 

låter som att du inte har så mkt kunskap om tonåringar och nfp När du säger så. 
    jag gick visserligen ut genom dörren på morgonen men inte till skolan. Jag gick bara nån annanstans. Min mamma och pappa gjorde inte annat än kämpade för mig. Tillslut fick jag komma till en mindre skola där jag ändå trivdes  men det tog hela 7,8 och halva nian  så mkt avskydde jag högstadiet  

På min tid fanns inga "hemmasittare", vi var skolkare och inget annat.
    "NPF" har mest blivit ett modeord att ta till när ungar sätter sig på tvären. Säger inte att det inte finns,men överdiagnostiseringen är högst sannolik fullständig kaos.
Svar på tråden Soc vill familjehems placera mitt barn