Inlägg från: Anonym (micke) |Visa alla inlägg
  • Anonym (micke)

Lärare propagerar att alkohol är farligt, sonen rädd att jag ska dö

Ess skrev 2024-05-01 18:19:04 följande:

Herregud vilka jävla överdrifter.
    Konstant full för att det dricks ett eller två glas till maten?Vilka korkade svar.

Man hoppas ju att det är en trolltråd.

Endast i Sverige skulle jag vilja påstå, kolla attityden i tex Frankrike, Spanien,
    Italien
  • Anonym (micke)
    Ess skrev 2024-05-01 21:41:21 följande:
    Hur mycket inbillar du dig att ts dricker egentligen, iom du tror hon inte förbränt alkoholen på ett dygn?
    Två glas vin har hon garanterat förbränt innan hon går och lägger sig.
    Det går ju faktisk att vetenskapligt bevisa detta. Tex genom en godkänd
    alkomätare.

Om jag dricker 2 glas vin så är jag efter 2.5 timmar ner på en nivå att jag
    lagligt kan köra bil ( under 0.2 promille ) och en timme senare så har jag
    noll alkohol i kroppen.

• Anonym (micke)
    nihka skrev 2024-05-03 13:11:36 följande:
    Hur stora är glasen? Toppar man upp dem? Har man centiliterkoll på hur mycket man faktiskt har druckit? Vågar påstå att de flesta inte har det och häller betydligt mer än 12 cl vin (en portion) i ett glas.

Vem är "jag"? Är "jag" man eller kvinna, sjuk/medfaren eller frisk, yngre eller äldre? Har "jag" ätit? Under hur långa perioder har "jag" druckit dagligen? Det är många faktorer som spelar in på alkoholens påverkan på kroppen som inte korrelerar med om man får köra bil eller inte.
    Dom absolut flesta som talar i jagform avser sej själv.

• Anonym (micke)
    nihka skrev 2024-05-03 13:17:55 följande:
    Vi närmar oss med stormsteg:

"Men den mest slående trenden är att leversjukdom med livsstilsrelaterade orsaker ökar kraftigt ? mycket kraftigt. Cirros till följd av alkoholmissbruk ökade med 47 procent under perioden"

nyheter.ki.se/lange-leve-levern
    Tack för spännande länk.

Vi lär oss:
    Cirros till följd av alkoholmissbruk ökade med 47 procent under perioden, skrumplever till följd av övervikt eller fetma med 87 procent.

Slutsats:
    Det är farligare att äta chips, pizza och dricka coca cola än att dricka alkohol
    Nästa dubbelt så farligt. 

Hoppas läraren på berörd skola vid nästa lektion talar om för eleverna att om man
    äter fet mat så kommer man att dö av fettlever.  Livsfarligt.
Svar på tråden Lärare propagerar att alkohol är farligt, sonen rädd att jag ska dö