Lärare propagerar att alkohol är farligt, sonen rädd att jag ska dö
Kan ni inte förklara för er son att ni dricker i små mängder och att det inte är skadligt i små mängder , för vuxna? Men att man måste vara vuxen för att dricka vin.
Kan ni inte förklara för er son att ni dricker i små mängder och att det inte är skadligt i små mängder , för vuxna? Men att man måste vara vuxen för att dricka vin.
Jag kommer ihåg att jag berättade om alkoholens alla faror för mina tvillingar när de var tioåringar. Sen någon lördag tog jag fram en flaska vin till lördagsmiddagen. Barnen stirrade på flaskan som om jag tagit fram en flaska gift. Skall ni dricka det där? frågade de förskräckt.
Hur mycket dricker ni? Jag kan hålla med läraren, man bör inte dricka så man blir påverkad när barnen är med, 1-2 glas vin tycker jag är ok någon gång på tex lördagskvällen men det beror ju på hur mycket man tål.
Men om nu sonen mår dåligt av detta så är det väl bara att sluta dricka alkohol ett tag.
Håller med , min killes kompis fick nervskador av lustgas. Han gick tyvärr bort för snart två år sen, inte på grund av direkt men tror det var bidragande till att han hade ont och blev stillasittande.
Tror inte att unga har slutat dricka heller.. bara för att en persons barn inte dricker.
Håller för övrigt med TS även om jag själv inte dricker alls just nu (ammar men känner mig inte så sugen på att dricka annars heller). Min pappa och släktingar har nästan alltid druckit vin till maten och jag tyckte inte det var konstigt , såg aldrig pappa full när jag var barn. Bättre att lära barn att det är ok i måttliga mängder när man är vuxen. Min mamma sa att allt var livsfarligt , det fick helt motsatt effekt istället. Jag tog både det ena och det andra när jag var tonåring.. jag lär hellre mina barn att det är ok att dricka vin eller öl som vuxen men man ska inte dricka för mycket.