Inlägg från: Anonym (Ngng) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ngng)

Distansarbete

Anonym (Ninni) skrev 2024-04-22 16:44:36 följande:

Om du har migrän ofta kan du få läkarintyg på att du får slippa första karensdagen, så vitt jag vet iaf.

Din arbetsgivare kan ju få välja om hen vill att du sjukskriver dig någon dag i veckan utan karensdag eller om hen hellre är lite flexibel vad gäller distansjobb. :) 

Absolut kan hon göra så men om det är arbetsplatsen som triggar migrän så är det ju inte en hållbar lösning. 

Har själv ME och blir lätt uttröttad. Arbetar med mycket på distans. Är sekreterare.

• Anonym (Ngng)

Har en svacka just nu och kommer att försöka jobba ännu mer på distans. 

• Anonym (Ngng)
    Anonym (statstjänsteman) skrev 2024-04-23 09:59:14 följande:
    Jag tror många chefer saknar att ha personalen på plats så att de kan känna sig "chefiga". Min chef blir lyrisk när alla är på plats eller om vi har ett stort möte med hela avdelningen och det blir ett sorl av allt folk. Då känner de sig levande.

De har dock missat att ca 90% av alla chefer är extroverta, men kanske 50% av övrig personal är extrovert. Alla mår inte bra av att vistas i ljudliga miljöer med mycket folk, men kan ändå vara excellenta medarbetare i övrigt. 
    Haha så sant. Det verkar de helt glömma bort också. Jag bara hatar ljud och stök. Vill jobba ifred. Ostört. Men min chef bara flyger in på rummet och härjar med en. Såklart för hon prata men hon förvämtar sig att man släpper allt och pratar djupt om allt möjligt bara sådär. 
Svar på tråden Distansarbete