• Emiiee89

    Vart går otrohet för er?

    Som rubriken lyder, vart går gränsen för otrohet för er? 


     

  • Svar på tråden Vart går otrohet för er?
  • Ztiff2
    Emiiee89 skrev 2024-04-24 06:38:47 följande:

    Fast efter många år tillsammans så är det lite spännande att få uppmärksamhet ifrån andra män, man blir ju dessvärre ?van? vid varandra och det som från början var nykärt finns inte där på samma sett. ;)


    Du kanske ska prata med din sambo om öppet förhållande? Jag och min tjej har det, hon ligger med andra men ända kravet är att jag får veta allt och att jag får någon bild på det sexiga. :)
  • Anonym (Tommie)
    Emiiee89 skrev 2024-04-24 06:38:47 följande:

    Fast efter många år tillsammans så är det lite spännande att få uppmärksamhet ifrån andra män, man blir ju dessvärre ?van? vid varandra och det som från början var nykärt finns inte där på samma sett. ;)


    Så är det ju. passionen minskar med tiden och sexet blir mer standardiserat. Vill man då ha lite spänning kan chat vara ett alternativ. Även om sexchattande bakom partnerns rygg i mina ögon är otrohet, så är det ändå lindrigare än att go all the way. Med rätt person kan det vara urläckert?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Tommie) skrev 2024-04-24 09:26:42 följande:
    Så är det ju. passionen minskar med tiden och sexet blir mer standardiserat. Vill man då ha lite spänning kan chat vara ett alternativ. Även om sexchattande bakom partnerns rygg i mina ögon är otrohet, så är det ändå lindrigare än att go all the way. Med rätt person kan det vara urläckert?
    Förslagsvis tillsammans med den egna partnern...? Rollspela t ex?
  • Anonym (S)

    Jag tycker man kan tala om 2 varianter av otrohet 1, fysik där man kramas kyssar ligger etc,  samt 2, mental otrohet: man blir förtjust får känslor för annan person , vilket kan hända vem som helst, men man avstår från att ta ansvar för detta o fortsätter att kontakt med denna person, o är därför medveten om att detta kan leda till fysisk otrohet,,,

  • Anonym (Sexchattar gärna)

    Om min fru skulle valt att umgås med en man hon har någon slags känslor för utan att berätta för mig så skulle det vara en otrohet även om de inte ens höll varandra i handen. 


    Däremot skulle jag gärna vilja att hon låg med andra män. Både tillsammans med mig men kanske också själv.


    Gråzonen är om hon skulle göra sexuella saker helt utan kärlekskänslor men utan min vetskap. Tex sexchatta med en man, byta bilder och onanera. Det har jag själv gjort med kvinnor utan att upplever mig som otrogen men såklart att det verkligen är på gränsen. Vi har inga regler kring detta men jag skulle gissa att hon verkligen inte skulle tycka om det men att det inte skulle bli enorma konsekvenser i vår relation. 

  • Anonym (Mannen)

    När man gör något bakom ryggen på sin partner som man sedan inte vågar eller vill berätta och som direkt eller indirekt skadar relationen.


    Det behöver inte vara något fysiskt utan kan vara att ha förtroliga samtal med en potentiell framtida partner, exempelvis en kollega eller vän. Att umgås med denna person i hemlighet en stund efter jobbet för att personen är spännande eller attraktiv. 


    Sexchatta är definitivt det så länge som ni inte är överens om att det är ok.

  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-04-24 07:24:44 följande:
    Hur ska du veta vad din partner tänker?
    Man själv behöver ju inte veta detta. Det är ens partner som själv ska inse det. Går man runt och fantiserar om andra så bör det ringa en liten klocka som följs av tankar som säger: Detta är inte okej, detta är olämpligt. Jag behöver ta ett avstånd från denna person som jag fantiserar om. 
  • Anonym (Mannen)
    Emiiee89 skrev 2024-04-24 06:38:47 följande:

    Fast efter många år tillsammans så är det lite spännande att få uppmärksamhet ifrån andra män, man blir ju dessvärre ?van? vid varandra och det som från början var nykärt finns inte där på samma sett. ;)


    Det blir vad man gör det till. Man får helt enkelt inte sluta göra saker mer spännande i vardagen. Men när det inte längre kommer spontant får man engagera sig för att göra det spännande för sin partner. Spontana personer har mycket svårare att vara kvar i långa relationer av den anledningen att de tycker att saker ska ske spontant.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Borderlina) skrev 2024-04-23 09:53:01 följande:

    Känner att med min blivande man så behöver jag inte fundera på det. Jag är egentligen sjukligt svartsjuk men min hjärna får komma på helt bisarra fantasi scenarior för att han skall vänstra, för det finns liksom inte på kartan att han skulle göra det annars. Litar på honom 110% för han är så kär i mig och kåt på mig. Han är helt och fullt min och jag känner det så tydligt. 

    Rent generellt så har det framförts bra gränser i tråden redan.  


    "Problemet" i din sits är ju att nu är ni förälskade och om något år så är det annorlunda. Då behöver man planera in fler överraskningar och annat då det inte kommer naturligt.
  • Ztiff2
    Anonym (Sexchattar gärna) skrev 2024-04-24 10:52:07 följande:

    Om min fru skulle valt att umgås med en man hon har någon slags känslor för utan att berätta för mig så skulle det vara en otrohet även om de inte ens höll varandra i handen. 


    Däremot skulle jag gärna vilja att hon låg med andra män. Både tillsammans med mig men kanske också själv.


    Gråzonen är om hon skulle göra sexuella saker helt utan kärlekskänslor men utan min vetskap. Tex sexchatta med en man, byta bilder och onanera. Det har jag själv gjort med kvinnor utan att upplever mig som otrogen men såklart att det verkligen är på gränsen. Vi har inga regler kring detta men jag skulle gissa att hon verkligen inte skulle tycka om det men att det inte skulle bli enorma konsekvenser i vår relation. 


    Har du lyft idén med henne?:) 
Svar på tråden Vart går otrohet för er?