Inlägg från: Anonym (Eh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eh)

Förälder till min dotters kompis undanhöll information från mig som kunde lett till att barnen hittats när de försvann!

Men för in i....! Sätta dit, vad pratar du om?!? Nej det finns inget att sätta dit någon för, inget brott har begåtts öht! Dumt av personen att inte berätta men snälla ffs släpp detta!!

• Anonym (Eh)
    Anonym (Jfgy) skrev 2024-04-22 10:59:12 följande:
    Släppa att någon hållt inne info om var två försvunna barn finns en kall natt? Nejdu, ingen normal förälder släpper något sånt. 
    Jo, normalt funtade personer gör faktiskt det! Ts kan välja att aldrig mer prata med personen, men att försöka sätta dit hen för något som öht inte ens går att göra något åt är fullständigt idiotiskt, förutom att hat och hämnd inte leder till annat än slöseri på energi.

Istället borde ts lägga det bakom sig och fokusera på sitt barns mående!
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Jfgy) skrev 2024-04-22 11:17:55 följande:
    Du kan inte vara seriös? Eller har du inte läst TS ordentligt? Två barn var försvunna nattetid. Det är nollgradigt eller minusgrader. Polisen är ute och letar. Åtminstone det ena barnet lider av psykisk ohälsa och mår mycket dåligt om hon inte får sin medicin i rätt tid. Trots detta underlåter personen att berätta för polisen var barnen troligen är. Personen har försökt skydda sitt eget skinn genom att inte berätta, för det hade avslöjat vilket skitförälder hen är. Då låter hen hellre två barn försvinna i en annan stad i kalla natten. Det är faktiskt oförlåtligt. 
    Och ts behöver inte förlåta. Däremot inte olagligt på något sätt och inget som ts kan "sätta dit" någon för.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Jfgy) skrev 2024-04-22 11:51:52 följande:
    Det är Socialtjänsten som behöver få veta. Och så blir det ju troligen, för polisen lär underrätta dem. En förälder ska inte kunna komma undan med att motverka att försvunna barn hittas. Det är något väldigt fel i huvudet på en person som gör så. Den ska inte ha något ansvar för barn. 
    Ja, soc kanske erbjuder något slags föräldrastöd till den personen men inte säkert de gör så pass mycket ens en gång. Dessutom är sådana insatser frivilliga om det inte finns någon allvarlig oro från soc sida.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Jfgy) skrev 2024-04-22 12:37:45 följande:
    Ett barn som hellre sover ute i minusgrader än hos föräldern borde ju orsaka rejäl oro. Å andra sidan verkar det finnas en vettig förälder också, som barnet är hos för det mesta (eller så har jag missuppfattat det). 
    Ja, man kan ju fundera på att även ts borde få en orosanmälan på sig också då, eller hur? Så ts ska nog inte kasta sten i glashus...

Den där ovettiga föräldern som ljugit för ts och inte "orkat" ta tag i situationen verkar då omogen och vi vet ju inte, soc kanske redan är inblandade där, men klart oroväckande att en 13-åring hellre sover ute än hos ena föräldern. Lite off topic, men personligen tycker jag att hon då borde bo mer hos den andra där han tydligen kan tänka sig att vara annars.
Svar på tråden Förälder till min dotters kompis undanhöll information från mig som kunde lett till att barnen hittats när de försvann!