Inlägg från: Anonym (Casanova) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Casanova)

Förälder till min dotters kompis undanhöll information från mig som kunde lett till att barnen hittats när de försvann!

Anonym (Jfgy) skrev 2024-04-22 10:59:12 följande:
    Släppa att någon hållt inne info om var två försvunna barn finns en kall natt? Nejdu, ingen normal förälder släpper något sånt. 
    Jo, normala människor släpper sådant. Ska du gräva ner dig i alla oförrätter så kommer du sluta som en väldigt bitter människa.

De flesta brukar lösa saken genom att snacka skit om människan för omgivningen.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Jfgy) skrev 2024-04-22 11:17:55 följande:
    Du kan inte vara seriös? Eller har du inte läst TS ordentligt? Två barn var försvunna nattetid. Det är nollgradigt eller minusgrader. Polisen är ute och letar. Åtminstone det ena barnet lider av psykisk ohälsa och mår mycket dåligt om hon inte får sin medicin i rätt tid. Trots detta underlåter personen att berätta för polisen var barnen troligen är. Personen har försökt skydda sitt eget skinn genom att inte berätta, för det hade avslöjat vilket skitförälder hen är. Då låter hen hellre två barn försvinna i en annan stad i kalla natten. Det är faktiskt oförlåtligt. 
    Jag läste... Säger inte att du ska bli bästa kompis med föräldern. Men är barnen kompisar med varandra så måste du ju ändå förhålla dig till personen i fråga. Eller förbjuda ungarna att umgås. Men det låter inte som att dottern lyssnar på mamma till 1000%.

Är det psykisk ohälsa och en jävla massa annat så är det bättre att du på något sätt har en kommunikation. Om det skulle hända igen. Dessutom, den föräldern fick ju faktiskt kontakt med ungarna och visste vad som hände, det fick inte TS.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Eh) skrev 2024-04-22 11:32:04 följande:
    Och ts behöver inte förlåta. Däremot inte olagligt på något sätt och inget som ts kan "sätta dit" någon för.
    Precis, bra poäng. Många tycks ha svårt att förstå det. Dessutom... Saknar jag den andra förälderns version.

Soc får säkert den sista historien när de blandas in. Det kan ju finnas en dimension till på det hela. "Snälla, berätta inte för mamma vart jag är för någonstans", "hon gör ditten och datten med mig osv osv". Säger inte att det är sant, men tonåringar på glid kan ha en skev verklighetsuppfattning.

Det jag verkligen inte förstår... Om TS har en tonåring på glid och rymmer.... Varför inte bara tacka ja till varje möjlighet att ha henne hemma en fredagskväll? Är det så besvärligt att ha två tonåringar som tisslar inne på rummet?

Sett i backspegeln blev det inte någon vila ändå.
Svar på tråden Förälder till min dotters kompis undanhöll information från mig som kunde lett till att barnen hittats när de försvann!