Inlägg från: Anonym (fd hästflcka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fd hästflcka)

    Bli aldrig tillsammans med en hästtjej/kvinna.

    Anonym (Skeden) skrev 2024-04-20 21:21:48 följande:
    Håller fullständigt med. Motsvarigheten till hästtjej är väl jakt/ fiskekille.

    Nä, jämförelsen håller inte hela vägen. Jakten och fisket sysslar du med i perioder och månader och pausar. Fyller på frysen din med vilt och fisk och är sedan mentalt mest i din relation.


    Hästen din ska däremot utfodras, ryktas, dresseras, motioneras och sedan ska stallet mockas, utrusning putsas upp, hovar skötas enligt schema som får din häst att må optimalt och leverera i manegen, på travet eller i ridskolan. 


    Bäst för hästen är om killen eller tjejen som kommer in i bilden delar hästintresset och helst är en skicklig ryttare med meriter inom hästsporten. Eller om hästägarinnan/hästägaren är på grön kvist och har resurser att leja en hästkarl som tar hand om det praktiska runt hästen eller hästarna. Alla dagar i veckan. Då kan du eventuellt få den uppmärksamhet du vill för att må bäst. Tjejen/killen du gängat dig med tar sina ridturer om helgerna när det passar er bägge. Winwin. Var beredd på att hästen eller hästarna och allt runtomkring är högprioriterat. När inledande känslor lagt sig och svalnat graderas du i bästa fall till mockande stallfolk.

  • Anonym (fd hästflcka)
    Mannen63 skrev 2024-04-21 06:32:25 följande:

    Hästintresse är, speciellt. Ex. en mc/segelbåt/fiskespö, kan stå oanvänt utan problem.

    Är hästmänniskor "speciella"? Ja, det krävs en målmedvetenhet som man bara hittar hos riktigt ansvarstagande människor.


    Menar du hästfolk är ansvarstagande i positiv bemärkelse när omgivningen typ TS upplever sig negligerade? Pga starka hästintresset. Visst, kontakten med hästar och andra djur bereder barn och tonåringar goda möjligheter till träning i ansvarstagande inför vuxenlivet. Likaså möts det förpubertala närhetsbehovet hos tonåringen utmärkt i kontakten med hästen. Gott så långt! Men att driva sitt specialintresse all in som vuxen kan medföra vissa konsekvenser. Det är väl dem vi diskuterar. En balans är självklart bra och ja det finns förvisso hästmänniskor som löser ekvationen fine. En hästkarl är aldrig fel. Ridelever på ridskolor är också bra att plocka in i stallet när så behövs. 
  • Anonym (fd hästflcka)
    Anonym (Skeden) skrev 2024-04-20 21:35:06 följande:
    Kanske det, tänkte att hästintresse är väl delvis en prylsport, jakt och fiske likväl.
    Styrketräning eller bodybuilding är i avancerade och medel satsningar både en livsstils- och prylsport. Dagligt program läggs upp med hemmagym som är fulla med kostsamma apparater och mätare. Intagen av protein samt kosten i övrigt är extremt reglerad. Inför tävlingar rigorös koll. Sedan kostar därutöver tävlingar med resor en slant.
  • Anonym (fd hästflcka)
    Anonym (Ture) skrev 2024-04-21 20:01:17 följande:

    Av min erfarenhet så är de villiga sängen 😉


    Sexistisk kommentar. Belägg på det. 


    Möjligen omvänt när tjejen efter en dag i stallet redan är fulltankad av närhet och må-bra-hormoner. Tji fick du! Vänta på din tur i karusellen som också herrar till hund- och kattbesatta kvinnor tvingas göra. Kölapp krävs. Hehehe.

  • Anonym (fd hästflcka)
    KimLinnefeldt skrev 2024-04-22 11:30:44 följande:

    Men de borde vara bra på att rida?


    Hahaha! Ytterligare ett fördomsfullt och sexistiskt uttalande. Rida en häst är inte ju riktigt jämförbart med vad du syftar på. Inte alls samma sak om du funderar ett varv till. Lycka till i tankesmedjan din. 
  • Anonym (fd hästflcka)
    Lazzi skrev 2024-04-20 19:22:38 följande:

    Men dom är duktiga att rida och har piska 


    Fantisera gärna men jag tror ärligt du är ute och cyklar. hehehe! Piskor till män hittar du på webben och inte i stallet. Kvinnliga ryttare blir uttråkade om du vill leka ponny och ridelev eller indian och cowboy. 

  • Anonym (fd hästflcka)
    Anonym (micke) skrev 2024-04-22 13:15:29 följande:
    Jag var i lag med en Isländsk tjej för massa år sedan.
    Var lite speciellt, hon var fin i tölten. // Skäms
    Jaha vilken vinstlott du drog där på Island 😊 

    Fattar bara inte kopplingen mellan det speciella ni delade och hästars tölt i manegen 🤔 
  • Anonym (fd hästflcka)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-22 14:48:25 följande:

    Ska jag vara ärlig, så är mitt intryck av kvinnor som fortfarande i vuxen ålder har hästar som sitt stora intresse, att de är lite barnsliga. Har stannat mentalt någonstans i första tonåren. Bara DET borde vara en red flag för män som söker en livspartner.

    Dessutom måste man ju kunna prioritera när man ingår i ett seriöst förhållande med någon, eller i alla fall senast när barnen kommer. Det är inte OK för varken mannen eller kvinnan att ha ett intresse som tar honom/henne ut från hemmet en massa timmar i veckan, medan den andra förväntas ensam passa barnen, sköta hemmet, huset och trädgården, handla och göra ärenden o.s.v.. En sådan livsstil kräver i så fall att familjen är mycket välbärgad och kan ha tjänstefolk som sköter det mesta. 


    Precis. Livsstilen behöver vara i samma skala som i TV4 s nya kärleksbönder Bonde söker fru - jorden runt. Där exempelvis travprofilen Anders 70 år (gissar ålder) besitter en gigantisk travsportanläggning nära Paris och hästarnas spiltor sköts av anställda. Öppnar gynnsamt upp för kärlek, romantik och mer än så: om förutsättningar för en bra balans mellan kvinna/man relation och hästarna i stallet skapas. Allt behöver ske i god samklang paren emellan vad gäller prioriteringar. Samma för hundägare! 
  • Anonym (fd hästflcka)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-04-24 11:05:02 följande:

    Det beror på hur stort ansvar hon har. Jag har haft ett par bra relationer med hästtjejer. Brukade även själv följa med och hjälpa till. Men då bodde vi inte heller ihop så jag märkte inte hur ofta hon faktiskt var iväg till stallet.


    Ja, jag tror som du att man måste leva ihop med hästägaren (kvinna/man) och utan geografiska avstånd. Så att på riktigt greppa vardagens aspekter. Om ena parten bor i övre Norrland och den andra parten på Västkusten saknar paret såklart sin vardagsrealism. Ett helgförhållande blir fattigt förankrat. Samma resonemang gäller givetvis i allt annat från A till Ö. Vardagliga lunken behöver upplevas på nära håll och över tid. Så att ges en bra bild av om alla hästar är hemma i parbildningen, Gott att du visar intresse för hästarna, hjälper till i stallet och möter kvinnorna där i deras miljö. Winwin. 
  • Anonym (fd hästflcka)
    Anonym (?) skrev 2024-04-24 22:52:20 följande:

    Min kvinna har haft egna hästar i tidigare liv. Varit medryttare under vår tid tillsammans och nu hjälper till med dotterns kuse. 
    Hon har ju inte lagt Oceaner av tid då inte haft egen häst på flera år. Vi är särbo så det påverkar inte vår tid tillsammans i veckorna. Hon mår bra av det. Jag uppskattar det driv hon får av hästlivet.
    Tycker själv inre alls om hästar, om det inte är Gustavs Hästkorv på Vikabröd.


    Mm, där backar jag och ser hästintresset ur en ny synvinkel. Så som du beskriver själva grejen! Om tjejen mår bra av sitt jobb, sina kurser eller av hästlivet som vi pratar om här genererar allt en positiv energi. Som verkligen kommer parförhållandet till del. 😊
Svar på tråden Bli aldrig tillsammans med en hästtjej/kvinna.