Inlägg från: Anonym (vänster är ett skällsord) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vänster är ett skällsord)

Tar halva barnbidragen, vägrar underhåll m m

Om ingen dom kring barnens boende, vårdnad eller umgänge finns så "får" ni båda göra precis som ni kommer överens om (det går för övrigt att göra även om det finns en dom).

Vem menar du i dagsläget "ger dig rätten" att bestämma under vilka former och i vilken omfattning barnen umgås/bor med den andra föräldern?

Jag har personligen gått igenom hela denna cirkus, hela vägen upp i hovrätten.
    Jag är den första att skriva under på att hela förfarandet och all juridik som omger föräldraskap och "vårdnadstvister" bör reformeras kraftigt.
    Det är en jävla soppa rent ut sagt med flertalet myndigheter och rättsinstanser inblandat, varav ingen gör detta på rätt sätt o det finns inget samarbete mellan dem.
    Det finns liksom ingen som tar ett helhetsperspektiv på situationen, vilket jag anser är avgörande i de flesta fall där 2 föräldrar inte lyckas enas om lösningar på frågor kring föräldraskapet som blir bäst ur barnens perspektiv.

Mitt intryck av ditt initiala inlägg är att du mest är frustrerad över att barnens andra förälder "slipper undan" att ge dig pengar.....

Svar på tråden Tar halva barnbidragen, vägrar underhåll m m