Någon som varit med om falsk anmälan?
Menar du att det inte finns någon som helst sanning i att du inte mådde dåligt?
Vi säger om man har en nära vän som träffar en partner, han beter sig väldigt kontrollerande när du träffar kompisen med partnern, han är otrevlig mot barnen som kompisen har sedan en tidigare relation. Din kompis har levt tillsammans med många män tidigare som utsatt henne för våld. Plötsligt en dag slutar din kompis svara på meddelanden, slutar svara i telefon. Du är helt enkelt ghostad och är det i flera månader.. Är det orimligt att ringa och göra en orosanmälan då och säga att jag tror att min kompis är i en destruktiv relation och att mannen hon lever tillsammans med är skadlig för barnen?
Man vet inte. Däremot finns oron för detta. Hon kanske är jätteglad och lycklig, men varför svarar hon inte då?
Samma sak med en person som visar tecken på att må dåligt, personen har tidigare tagit överdoser och du hör personen säga att personen mår riktigt dåligt?. Är det orimligt att ringa 112 om någon slutar svara helt efter ett sms om att JAG HATAR mitt liv. Vid förra överdosen har personen uttryckt samma sak. Vid det här tillfället så kanske det bara var ett känslouttbrott men personen är upptagen med att göra något annat och därför inte svarar. Men omgivningen kan ändå bli orolig