Ersättningsskyldighet för placerat barn
Nej, soc räknar inte med djur. Och nej, man kan inte förhandla ner summan.
Som föräldrar så borde man prioritera sina barn framför höstar, kaniner etc. Speciellt om man har dålig ekonomi.
Nej, soc räknar inte med djur. Och nej, man kan inte förhandla ner summan.
Som föräldrar så borde man prioritera sina barn framför höstar, kaniner etc. Speciellt om man har dålig ekonomi.
Hur blir det med barnbidrag och bostadsbidrag (eller heter det bostadstillägg?) i TS situation?
Du får gärna visa mig inlägget där jag skrev det du påstår att jag skrev. Jag skrev dock att personen som du höll med, ansåg det.
Du får gärna visa mig inlägget där jag skrev det du påstår att jag skrev. Jag skrev dock att personen som du höll med, ansåg det.
Jag blev placerad med mitt barm på s.k "mamma-barn" hem. Barnet var 5-6 år och vi var där ca 8 månader. Soc försökte kräva mig på pengar för detta. Jag vägrade betala av flera anledningar.
1 - Detta var absolut inte FRIVILLIGT från våran/min sida
2 - Jag betalade min hyra, mobil, försäkringar, el, tv, gas, bredband m.m själv under denna period trots att hemmet var tomt.
3 - Jag/vi hade inget som helst behov av detta. Vilket såklart kom fram ganska snabbt.
4 - Personalen på stället vi var på förstod inte alls varför vi var där och hade aldrig något att anmärka på.
I ert fall har dottern behov av denna hjälp. Tror det blir svårt, för att inte säga nästintill omöjligt att förhandla summan, så ni behöver lösa det på något sätt. Kan ni ta lån?
Jag slapp betala helt, men gjorde tyvärr av med hela mitt sparkapital på en fruktansvärt hemsk tid i vårt liv. 😞