• Anonym (Q)

Ersättningsskyldighet för placerat barn

Anonym (Mysigt) skrev 2024-04-19 18:21:23 följande
    Tycker du att ditt inlägg är ok? Är det ok att kalla folk för idioter och störda i huvudet? Varför drar du in en funktionsnersättning, CP, som skällsord? Är du så okunnig att du faktiskt inte vet vad CP innebär? Ditt svar är lika dumt, som TS fråga.
  • Anonym (Q)

Ni får sälja en av hästarna, för att rädda er dotter. 4500 kr är kanske max 10% av vad er dotter kommer kosta per månad. Men?.Ni får fundera på vad som känns viktigast. Behålla alla hästarna eller behålla er dotter. Om ni inte klarar av att hjälpa er dotter på hemmaplan, så får ni snällt betala. Resten av kostnaden tar skattebetalarna.

• Anonym (Q)
    Anonym (M2) skrev 2024-04-19 19:20:35 följande:
    Om man inte förstår att det kostar att försörja sitt egent barn och hellre prioriterte djur så kan det mycket väl hända att man har en funktionsnedsättning. 
    Fast man använder inte funktionsnedsättningar som skällsord. Men du är uppenbarligen på personens,  som anser att det är CP är samma sak som att inte fatta, sida. Då är du lika okunnig. 
  • Anonym (Q)
    Anonym (Mysigt) skrev 2024-04-19 19:23:24 följande:

Tycker det är helt ok för ett uppvaknande för TS
    som inte ens har haft tanken på att sälja hästar för att hjälpa sin dotter 
    Sen om inte fattar så är det ditt bekymmer 

Vad betyder ?Sen om inte fattar så är det det ditt bekymmer??Har du liknande problem som du anser att TS har? Fortsätt du att använda funktionsnedsättning som skällsord. Det får dig dock inte att framstå som en kunnig person. Du vet uppenbarligen inte hur personer med cp-skador kan vara. Men du kan överväga tanken att du träffat några, som du aldrig insåg hade denna funktionsnersättning. CP är inte synonymt med dum eller korkad.
  • Anonym (Q)
    Anonym (M2) skrev 2024-04-19 20:29:07 följande:
    Var ansog jag att CP är samma sak som att inte fatta? 

Du gärna visa mig det inlägget. 

Du får gärna visa mig inlägget där jag skrev det du påstår att jag skrev. Jag skrev dock att personen som du höll med, ansåg det. 

• Anonym (Q)
    Anonym (M2) skrev 2024-04-19 20:51:25 följande:
    Anonym (Q) skrev 2024-04-19 19:53:28 följande:
    Fast man använder inte funktionsnedsättningar som skällsord. Men du är uppenbarligen på personens,  som anser att det är CP är samma sak som att inte fatta, sida. Då är du lika okunnig. 
    Här påstod du det. I inlägg #45
    Precis! Jag påstår att att personen du håller med har dessa åsikter. Att du håller med om att man kan använda dessa orden, är inte samma sak att du anser att ett ord betyder samma sak som personen anser. Eftersom du håller med personen som anser att CP kan användas som ett skällsord, så tolkar jag att du tycker så. Annars är det kunde du förtydligat VARFÖR du försvarar personen från början.  Jag orkar inte svara dig mer.  Vi kommer inte längre. Du var otydlig i varför du gick till personens försvar. Om du lagt in en liten förklaring eller inte svarat på just det inlägget jag skrev till en annan, hade vi inte haft denna diskussion. Men nu förstår jag att du bara ansåg att personen jag svarade från början kunde ha rätt i att TS hade en funktionsnedsättning och att du inte håll med om det andra. Ber om ursäkt att jag inte förstod det direkt, men som jag skrev. Du kunde varit lite tydligare. Ha en trevlig helg.
Svar på tråden Ersättningsskyldighet för placerat barn