Inlägg från: Anonym (Hjälp?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hjälp?)

    Hur blir det nu?

    Jag har via kommunen fått en utbildning, jag har på pappret varit sysselsatt 100% hos kommunen, och fått 100% lön, alltså en heltid. Under denna tid har jag jobbat 50% och studerat 50% för att få detta avtal. Jag är nu snart färdig och detta avtal löper ut sista april, då ska jag återgå till min ordinarie procent. Eftersom jag haft detta upplägg i några år så har jag en låg procent, ca 65% i grunden (för att det skulle bli ?lättare? att korta ner till 50% under utbildningen) men iom att jag är färdig nu så kommer jag få en 85% tjänst. Dock fick jag reda på idag att detta kommer ske först efter sommaren då schemat inte hinner läggas om, och jag ska gå hem på föräldrarledigt om några veckor. 


    jag har tidigare ett barn och min lön är nyligen uppdaterad där då jag behövde vabba nyligen, alltså har de min inkomst från när jag haft mitt heltidsavtal. Kommer min sgi baseras på det eftersom jag nyss uppdaterat inkomsten där? Eller kommer jag behöva uppdatera igen, och hur blir det då jag är lovad en 85%, men det blir försenat? Jag kommer ju enbart ha 65% på papper nu när jag ska gå hem. 

Svar på tråden Hur blir det nu?