Inlägg från: Anonym (XXX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XXX)

Invandrarkultur kontra feminism

Anonym (Werthers) skrev 2024-04-14 18:10:46 följande:
    Jag tycker inte det var "ingenting" Det verkar vara en del människor som hotade och var hotfulla enbart för att den brottsliga handlingen blev polisanmäld. Det verkar vara viktigare för sd:are att acceptera sånt, låtsas som ingenting. Budskapet till kvinnor från sd:s håll blir naturligtvis att kvinnor ska acceptera att män kladdar annars blir vi aggressiva och hotfulla.

dvs kontrollera kvinnor med samma mentalitet som vissa invandrare.
    Det handlade om att de var politiker för samma parti allihopa, och borde ha satt partiet först. Och då har jag inte sagt att man inte ska anmäla en partikamrat för en fullbordad våldtäkt, men lite smekningar på brösten är ju ingenting att bråka om i jämförelse med att partiet blir nedsvärtat. Så ser jag det i alla fall, och jag är Sd-kvinna. Jag skulle inte ha anmält något sådant (OBS det har inte hänt mig heller, inte inom Sd men väl i andra sammanhang). 
  • Anonym (XXX)

Hmmm....

www.flamman.se/kvinnor-vittnar-om-vansterprofilens-sexuella-overgrepp/

"En rad kvinnor pekar ut en framstående aktivist och vänsterprofil. Mannen ska ha gjort sig skyldig till en lång rad sexuella övergrepp, trakasserier och våldtäkt. Historierna tyder på att mannens beteende pågått under väldigt lång tid, utan att det har fått några konsekvenser för mannen själv.

Som företrädare inom flera organisationer, däribland den antirasistiska stiftelsen Expo, jobbade mannen mot diskriminering, kränkningar och för jämlikhet. Nu vittnar flera kvinnor för Flamman om att han själv har gjort sig skyldig till sexuella övergrepp. Anklagelserna gäller både psykisk misshandel och kvinnohat, men också våldtäkter. Mannen har haft framträdande positioner inom vänstern och den antirasistiska rörelsen under snart två decennier."

• Anonym (XXX)
    Xenia skrev 2024-04-14 19:40:50 följande:
    Inte heller alla från dessa länder är likadana. Det är skillnad på välutbildade som bor i storstäder och analfabeter i byar på landet.
    Hedersmord förekommer till och med i den saudiska kungafamiljen... De kan bara dölja det bättre än vanligt folk.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 20:21:03 följande:
    Nej! Det är inte därför. Jag gör det antagandet eftersom feminister generellt sett lägger ner mer energi på den vita mannens skämt om tex kvinnor eller fel ordval, istället för att lägga ner mest energi på ett fenomen som hedersmord, könsstympning, kidnappningar och bortgifte av barn etc.
    Exakt. De silar mygg och sväljer kameler. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-14 20:42:17 följande:

Nu fortsätter du bara med dina antaganden om feminister. Eller du kanske ska länka till någon form av bevis över att feminister generellt gillar könsstympning och bortgifta barn?

Eller tror du på riktigt att misogyna skämt från "den vite mannen" leder till att feminister gillar hederskultur per automatik? Alla dina antaganden är snurriga och verkar inte ha någon form av koppling, 

Jag tror inte att feminister "gillar" könsstympning eller bortgifta barn". Men de förnekade in i kaklet, att detta var något som överhuvudtaget förekom i den muslimska gruppen som de haussade in i Sverige. För ingen fick säga att de gjorde något fel. Så fort någon som hade insikt i detta försökte upplysa, så blev personen kallad lögnare och rasist, nedhyschad och fråntagen sina uppdrag, sitt arbete o.s.v..

Följden av detta blev ju också, att många unga flickor som vi hade kunnat rädda annars - när de nu en gång befann sig på svensk mark - blev dödade eller bortgifta med någon otäck gubbe, just för att de förment "goda" människorna inte ville erkänna problemet. På så sätt förflöt flera decennier...

Som jag skrivit tidigare en gång redan: feministerna ÖNSKADE inte att dessa saker skulle hända på svensk mark, men de bidrog till det med ett likgiltighetsuppsåt.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-15 02:18:32 följande:

Sen så är jag inte ens feminist för den delen, eller argumenterar för att feminister ska kunna hålla två tankar i huvudet mer än någon annan. Borde vara rimligt att anta att någon är kapabel att vara mot könsstympning och misogyni på samma gång. Borde alla vara i mitt tycke, oavsett om de är feminister eller inte. 

Någon som däremot inte begriper det, eller tror att andra enbart kan vara mot misogyni men inte könsstympning (eller vice versa) är en person som har svårt att hålla två tankar i huvudet samtidigt.

Såklart att man kan vara. Problemet är bara att feministerna länge (och vissa av dem fortfarande) antingen helt och hållet förnekade misogynin i den muslimska gruppen (samt en del andra grupper från Afrika och Mellanöstern, t.ex. kristna syrianer), eller försökte blanda bort korten ("det är INDVIDER som gör sådant, det förekommer i ALLA kulturer, det är inte för att de är muslimer/syrianer/kurder/somalier/irakier/invandrare som de gör så"). 

Väldigt länge hjälpte även BRÅ till att blanda bort korten, genom att vägra (eller egentligen var det väl tidigare regeringar som gav order där) att dela upp gärningsmännen vid olika brott efter ursprungsland, eller ens efter om de var födda utanför Europa eller hade minst en förälder som var född utanför Europa.

Ibland använde de termen "invandrare", men då klumpade de ihop ALLA invandrare - även de från Västvärlden - i samma grupp, för att få ner siffran. Det kan ha stämt som de sa att "95 procent av alla invandrare begår inte brott", men tittar man i stället på gruppen "somalier", eller "irakier" eller "invandrare från Mellanöstern och Afrika" - så blir det ju helt andra siffror. Och särskilt om man tittar på vissa brottstyper, som just överfalls- och gruppvåldtäkter, samt brott mot kvinnliga släktingar. Men dessa siffror fick väldigt länge inte publiceras. Vid ett tillfälle beställde t.ex. regeringen en rapport från BRÅ som skulle visa att romer inte begår brott i större utsträckning än vanliga svenskar. När rapporten visade att romer begår brott i MYCKET större utsträckning än vanliga svenskar, så fick den inte publiceras. Den låstes in i ett kassaskåp. 

I Norge t.ex. har det varit helt annorlunda, där gick Oslo-polisen redan för många år sedan ut i en presskonferens och berättade, att SAMTLIGA överfallsvåldtäkter i Oslo-distriktet under en viss tidsperiod hade begåtts av män från utanför Europa.

Dessutom har det till och med förekommit att feministiska skribener har tagit våldtäktsmän i försvar. Men bara de importerade förstås! "de kommer från en annan kultur", "de förstår inte vad som gäller i Sverige", "med en 20-årings sexualdrift är det inte så konstigt..."

Ibland händer det helt galna saker. Tänker t.ex. på en då 28-årig svensk kvinna som blev våldtagen av en irakisk låtsasflykting i en liggvagn på ett SJ-tåg för några år sedan. Hon ville inte polisanmäla, för att hon var rädd för att han skulle råka illa ut om han skickades tillbaka till Irak! Tomte Personalen fick polisanmäla medan hon bråkade emot!
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-15 00:42:54 följande:
    Det är ju det jag inte vill, eller hur? Problemet försvinner inte om alla invandrare försvinner ur Sverige.
    En stor del av det skulle försvinna. Alla brott som bottnar i hederskulturen skulle försvinna. T.ex. uppfattningen att svenska flickor och kvinnor får utnyttjas fritt eftersom de ändå inte har någon heder kvar att förlora, då de är oomskurna, visar håret och mycket naken hud, och förmodligen redan har haft sex utanför äktenskapet. 

Likaså sådana fall som Saga-fallet skulle försvinna helt. Ingen svensk kille i dagens läge, skulle döda sin gravida flickvän för att han inte vågade berätta för sina föräldrar att han gjort en tjej gravid utanför äktenskapet. INGEN. 

Och samtliga fall där familjer går ihop och dödar sina egna kvinnliga familjemedlemmar och släktingar, för att dessa haft sex utanför äktenskapet (eller ibland bara för att det finns en misstanke om det, typ för att någon har sett tjejen prata med en kille och se upp i hans ögon och le). Detta skulle inte heller någon svensk familj göra, och det har aldrig hänt tidigare i historien heller.

Det som blir kvar är allmänt aggressiva män, som blir okontrollerade när de druckit sprit eller tagit knark (idag är dock även deras kvinnor också ofta missbrukare - jag säger inte att det är en ursäkt för att misshandla dem, men ändå), män som mördar av svartsjuka när de får veta att kvinnan varit otrogen eller vill lämna mannen för någon annan (detta blir svårt att göra något åt, då svartsjuka och äganderättskänslor gentemot den man älskar och är tillsammans med verkar vara medfött i den mänskliga naturen - så om just detta mordmotiv kan man säga att det faktiskt finns i alla kulturer över hela jorden), samt mord i samband med stalking (en man är olyckligt kär i en kvinna, kan inte acceptera ett nej från henne, kan inte släppa henne, tänker att om han inte får henne ska ingen annan få henne heller), detta mordmotiv är också spritt över hela världen men som tur är ovanligt.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-16 04:22:11 följande:

Det är aningen stötande att skylla våldet på kvinnor på enbart utländska män. Det blir som en bortförklaring. Eller förminskande. Eller t ex att skylla våldet på alkoholmissbrukare. Det finns olika beteenden till att män misshandlar kvinnor. Finns även bakom Svenssonfasader. Varför ska man låtsas som att det inte gör det? 

Finns säkert en psykologisk förklaring av beteendet. Rasisterna skiter egentligen i kvinnorna, fortsätter med allehanda misogyna saker som att det är bara de som får våldta svenska kvinnor. Feminister är mot misogyni och rasisterna tolkar det som att feministerna då är för invandrares misogyna åsikter.

förenklat.

Du läser ju inte vad man skriver. Jag räknade ju precis upp ett antal motiv för kvinnomord, kvinnomisshandel och våldtäkt, och beskrev även vilka motiv vi skulle slippa om vi utvisade alla invandrare från hederskulturer (och det är majoriteten av alla brott mot kvinnor) samt även ett antal motiv som INTE skulle försvinna för att vi utvisade alla män från hederskultur, då dessa beteenden är mer spridda över alla kulturer. Som sagt svartsjuka, ilska över avvisande samt missbruk. 

Det är ingen som tycker att någon man överhuvudtaget ska få våldta kvinnor. (Jag är själv kvinna för övrigt.)

Och igen: det är en sanning att många feministiska politiker och skribenter har antingen totalförnekat att invandrare skulle vara överrepresenterade när det gäller våld mot kvinnor, eller hittat på förmildrande omständigheter. När det gäller V så var det bara för några år sedan de erkände att hederskultur finns i Sverige. De var nog sist ut. Tänk så många unga flickor som mördades i onödan, eller skickades till hemlandet för bortgifte, för att vi inte tilläts börja prata om det här tidigare, utan varje försök avvisades med att det bara var rasistiska påhitt!
  • Anonym (XXX)
    KillBill skrev 2024-04-16 06:24:44 följande:

Vissa i den här tråden verkar tro att hederskultur inte existerar bland svenskar men det stämmer inte. Kyrkans och traditionella svenska värderingar gjorde kvinnors och homosexuellas situation svår en bra bit in på 1900-talet och fortfarande möter svenskar  inom exempelvis Jehovas vittnen på hederskultur. 

Det går i alla fall inte så långt som till mord, eller till operativa ingrepp (som att skära bort flickans yttre könsdelar och sy ihop slidan). Sådant primitivt och bisarrt har vi aldrig hållit på med i Västvärlden.

...och på vilket sätt var "kvinnans situation svår en bra bit in på 1900-talet"? Livet var hårt för alla fattiga av båda könen en bra bit in på 1900-talet, jag vet inte om den var så mycket värre för kvinnor? Om man inte räknade deras ofta många graviditeter och förlossningar förstås. Fast å andra sidan slet ju männen hårt på åkrarna och i skogen, eller på fabrikerna, och slet ut sina kroppar med det i stället.

Homosexualitet kan man tycka vad man vill om. Det är inte självklart att det ska vara accepterat. Man ser ju hur det har gått i västvärlden sedan vi accepterade det, det blir bara mer och mer förvirrat och dekadent. Som denna nya könsbyteslag t.ex.., som i värsta fall kommer att röstas igenom i morgon. 
  • Anonym (XXX)
    KillBill skrev 2024-04-16 06:38:59 följande:
    Du argumenterar falskt. Hederskultur finns inom alla religioner kristendom, judendom, islam m.fl så varför pekar du ut just muslimer? Är inte hederskultur inom Jehovas vittnen och andra kristna grupperingar i samhället exempelvis bland syrianer viktigt för dig? 
    Kristna syrianer kommer från samma del av världen som muslimerna, och de har mycket mer gemensamt med muslimer än med övriga kristna i världen. Deras kristendom är ett konstigt hopkok av (ofta missuppfattade) kristna, muslimska och uråldriga kulturella föreställningar, man märker att de ej legat under varken Rom eller någon annan världskyrka under många hundra år.

Och jag VET detta då min församling delar kyrkobyggnad med en kristen syriansk församling, jag har varit med på några av deras gudstjänster av nyfikenhet, vi har en del gemensamma aktiviteter, och jag har blivit så pass mycket vän med några kvinnor i den församlingen att de anförtrott de mest hemska saker till mig... 

Jehovas är en liten grupp tokar, inga riktiga kristna de heller. 

Judendomen tillämpar en hel del hederskultur ja, men i alla fall i modern tid har det inte gått så långt som till mord. Dock tillämpar de ortodoxa judarna fortfarande tvångsgiften - det är det inte så många som vet. En viktig skillnad mot muslimerna är dock att judiska tjejer får utbilda sig - det är nästan anbefallet att de ska göra det. 

Inga av ovan nämnda går dock så långt som till hedersmord (i våra dagar i alla fall) eller omskärelse. Men flickorna förväntas vara oskulder till bröllopsnatten.
Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism