Inlägg från: Anonym (XXX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XXX)

Invandrarkultur kontra feminism

Bra fråga, det fattar inte jag heller. Det är just de "feministiska" partierna och politikerna som mest har möjliggjort invandringen av dessa avarter, och det är de som har skadat våra flickor och kvinnor mest. De skriker om att inkompetenta kvinnor ska inkvoteras till bolagsstyrelser, som om DET skulle vara en viktig fråga för kvinnor i allmänhet, eller på något sätt gynna kvinnor i allmänhet.

Samtidigt har de ställt till så att flickor och kvinnor på grund av rädsla för överfallsvåldtäkter, överhuvudtaget inte vågar delta i samhällslivet längre. Många vågar inte gå en kvällskurs, jogga i ett motionsspår, ha en hund som måste rastas även i mörker, eller utbilda sig till något yrke som innebär skiftarbete eftersom de skulle kunna bli våldtagna på vägen dit/därifrån.

Att ta taxi går inte heller längre (inte vit-taxi heller), som ensam kvinna. Därför kan man t.ex. inte gå på ett företagsevent, eller resa om planet kommer att komma hem till flygplatsen efter att sista bussen gått därifrån. Man måste hela tiden tänka så. INGEN har skapat en sådan ofrihet för våra flickor och kvinnor, som just feministerna. 

• Anonym (XXX)
    Anonym (S) skrev 2024-04-13 11:04:59 följande:
    Vänstern och feminister brukar generellt vara för en generös invandring. En generös invandring medför problem för jämställdheten på en helt annan nivå än vad vi har här i Sverige sedan lång tid tillbaka. Det är det som blir motsägelsefullt. 
    Ja, det är ju så. Inte ens på medeltiden var det så farligt att vara flicka/kvinna i Sverige, som det är nu. Unga flickor vågar inte ens gå till simhallen eller biblioteken utan en vuxen med längre, av rädsla att bli våldtagna. Det kan till och med hända i skolan, där de måste gå då den är obligatorisk. Skulle möjligen ha varit när Sverige var ockuperat av någon främmande krigsmakt, långt långt tillbaka i tiden...
  • Anonym (XXX)
    Tom Araya skrev 2024-04-13 18:33:59 följande:
    Anonym (Gottfried) skrev 2024-04-13 09:06:33 följande:

Var har du fått det ifrån att just feminister skulle vurma för kulturer från mellanöstern? Visa gärna exempel från bloggar, artiklar, radio eller liknande! 

Ingen feminist eller vänsterorienterad har uttalat vurmande för för ojämlika, patriarkala och familjehedersomfattande kulturer.
    Men man har i dessa kretsar, i ord och handling vurmat för en frikostig migration från länder där sådan kultur är rådande och samtidigt varit väldigt tyst om dess konsekvenser. 
    Ja, om dessa feminister skulle dömas inför en ståndsrätt, så skulle man kanske kunna kalla det ett "likgiltighetsuppsåt". Och kanske med låg intelligens som förmildrande omständighet också...
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Vänt) skrev 2024-04-13 21:28:23 följande:

Har själv varit vad du kallar feminist, långt ut till vänster, alltid omgett mig med invandrare både som vuxen och under uppväxten och såklart fått en del influenser därifrån. Men nu måste jag säga att jag känner mig vilsen, har blivit lite som en käftsmäll att bevittna allt som sker i samhället och hur många tvivelaktiga karaktärer vi verkar ha fått hit. Man HAR förminskat dessa olika kulturers förtryck inom feminismen, det är svårt att göra annat när t.o.m. kvinnorna därifrån gör det. Man har också bortsett från påverkan på kvinnor här, vi räddar några men vad har vi gjort med vårt egna samhälle? Är själv rädd varje kväll min tonåring är ute ensam.
    Ett argument jag ofta hör är att om vi inte fortsätter släppa in folk på flykt kommer de dö. Det är svårt att argumentera emot detta, men blir det på bekostnad på hela vårt samhälle och hur det har sett ut? Vår välfärd och vår kultur? Det är kanske lätt om man kommit själv som flykting att resonera såhär, det är liksom inte deras hemland som blir förstört, tror de skulle känna annorlunda om det var deras länder som hade hjälpt massa på flykt och sen landet fick problem med gångvåld och skjutningar.
    Jag känner att man blir kraftigt kritiserad om man lyfter såna här frågor, jag har själv kritiserat de som resonerat åt detta hållet. Men jag vet inte längre hur jag skulle rösta om det var val, absolut inte SD, aldrig faktiskt, men inget annat känns lockande heller. 
    Vet bara att jag verkligen inte tycker vi ska hjälpa mer folk förrän vi fått ordning på vårt samhälle, tänker de närliggande länderna mest logiskt borde göra det. 
    Välfärden är på väg att urholkas, bara så man skär ner på vården. Obehaglig utveckling, 

Fast om du sent omsider har kommit fram till att Sd har haft rätt hela tiden - för det är ju det du säger - varför kan du då inte rösta på dem? Just detta har jag nämligen hört från flera: "OK jag kan erkänna att Sd har rätt i DET, och i DET, och i ärlighetens namn faktiskt i DET också. Det är synd att de ska ha så PUNSCHIGA ÅSIKTER att man inte kan rösta på dem! "  Tomte

Jag tror att du och vissa andra hänger kvar vid en nidbild av Sd, som inte är sann eller i alla fall inte har varit det på tjugo år. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 13:06:37 följande:
    Nä, det vet jag inte. Om det är så självklart så kan du väl förklara? Ska det vara så svårt?

Det är tydligen många som förstår vad jag menar och diskuterar ämnet utifrån min trådstart. Dessutom har tråden hyfsat med ?tummen upp?.

Det kan ju inte bara vara lögner och påhitt, det ligger något i det som diskuteras.
    Ja, det blir ju bara fånigt att folk klyver hår och tramsar. Jag förstår vad du menar i alla fall. Det är bisarrt att samma personer som säger sig kämpa för kvinnors frihet att t.ex. ha olika sexpartners, har verkat för att släppa in en stor och växande folkgrupp som anser att kvinnor som har sex utanför äktenskap är orena, förstör sin klans heder och får dödas... samt att en flickas yttre könsdelar ska skäras bort, slidan sys ihop o.s.v. för att rent fysiskt stoppa henne från att ha sex före bröllopsnatten. Det går helt enkelt inte ihop. 
  • Anonym (XXX)
    Xenia skrev 2024-04-14 13:22:46 följande:
    Du räknar inte kvinnor bakom "Varken kuvad eller hora" eller "Glöm aldrig Pela och Fadime" till feminster då?
    Nu har jag inte läst just de böckerna (?), men de få gånger som feminister överhuvudtaget tar upp brott mot kvinnor som begåtts av män från Mellanöstern eller Afrika, så brukar de alltid tona ner gärningsmännens främmande religion och utländska ursprung. De vill inte se hederskulturen. De säger att "det handlar om mäns våld mot kvinnor, som ser likadant ut i alla kulturer över hela jorden". 
  • Anonym (XXX)
    Xenia skrev 2024-04-14 15:00:04 följande:
    Men varför skriver du "Invandrarkultur" i rubriken då? Borde väl skrivit "Hederskultur" eller "Kvinnoförtryckande kultur". Eller "Muslimsk" om du syftar på det.
    Det är ju underförstått. Det är ingen som tror att det är infödda språklärare från de tyskttalande länderna, som rekryterats till Tyska skolan, som ägnar sig åt att skära sina småflickor i underlivet, eller kontrollera deras mödomshinnor innan de gifts bort vid 12 års ålder. Inte heller lär det vara australiska fårklippare, som träffat svenska au pair-flickor i Australien och följt med till Sverige och gift sig... Eller gästforskare från Japan. Eller ukrainskor. Eller finländare.

Det här blir ju bara fånigt! Har du ofta svårt att förstå sådant som är underförstått och som andra människor förstår? I så fall kan du ligga på autismspektrat.
  • Anonym (XXX)
    KillBill skrev 2024-04-14 15:58:29 följande:

När du kopplar våldet och usel kvinnosyn till invandring trivialiserar du problemet. Svinaktiga män finns överallt..

Nu gör du ju just det vi pratade om: försöker blanda bort hederskulturen, genom att säga att det handlar om "mäns våld mot kvinnor". På det sättet hjälper du ju inte flickorna och kvinnorna som lever i hederskulturen och försöker navigera mellan den och det svenska samhället, precis.

Sd-politiker är inte överrepresenterade. Det handlar om att tidningarna har skrivit ut partibeteckningen när det varit just en Sd-politiker. När det varit något annat parti har de inte skrivit ut partibeteckningen. Allt för att svärta ner Sd. Men det har väl blivit lite bättre med det på senare år. 

www.vf.se/2021/06/02/s-politiker-domd-for-vald-i-nara-relation-bd499/
  • Anonym (XXX)
    KillBill skrev 2024-04-14 16:19:26 följande:
    Nej Jag blandar inte bort korten.  Mäns våld mot kvinnor och övergrepp som begås av män mot kvinnor är ett problem i alla samhällen och kulturer. På 60-talet var det  lagligt för svenska män att våldta en kvinna inom äktenskapet och först i slutet av 70 talet blev olagligt för svenskar föräldrar att slå sina barn. 

Har du fakta som stödjer att inte SD män är överrepresenterade eller gissar du bara? Det är rätt många SD kvinnor som larmat  om en sunkig kultur och SDs EU parlamentsledamot Peter Lundgren dömdes för sexuellt ofredande. 

omni.se/hanna-wigh-lamnar-sd-efter-larm-om-sexovergrepp/a/9PPBE
    Ja, självklart är det ett problem, och detta beror ju på att män är starkare än kvinnor samt mer aggressiva. Av de anledningarna tror jag tyvärr att vi aldrig kan få ner antalet sådana brott till 0. Hederskulturen är dock något annat och värre. Det handlar inte om att en man klipper till sin fru i rena ilskan, när han fått reda på att hon varit otrogen t.ex.. Förr kunde det säkert även hända att svenska fäder klippte till sin ogifta gravida dotter, och hon föll så illa att hon dog fast det inte var meningen - nu är detta inte en katastrof för svenskar längre. 

Men hedersmorden sker i kallt blod - det är det som är så otäckt. Och det är inte bara männen heller som deltar, det är jättevanligt att hela klanen deltar. T.ex. var det ett fall i Schweiz där en gravid ung tjej från Palestina redan hade blivit räddad till ett sjukhus, när pappan och bröderna hade tänt eld på henne - men hon lyckades fly ut i trappan och grannar ringde på ambulans. Då gick mamman dit och låtsades att hon ville dottern väl, och gav henne en dryck som hon var väldigt insisterande på att hon skulle dricka. Men tjejen blev misstänksam och personal tog hand om drycken och lämnade den till polisen, och det visade sig att den innehöll en dödlig dos med gift... Familjens kvinnor kan vara precis lika delaktiga!

Vidare upplever familjerna ofta att de är tvungna att genomföra hedersmorden även om de egentligen inte vill, för att grupptrycket från övriga muslimer är så stort. Om den gravida dottern inte dödas, så kommer övriga döttrar inte att bli bortgifta, sönerna kommer inte att få brudar, familjen är inte längre välkommen till moskéen, affärskontakter som är nödvändiga för familjens försörjning upphör. Familjen har tappat sin heder, och ingen vill ha med dem att göra förrän de tvättat bort fläcken genom att döda dottern. Några sådana uppfattningar har aldrig funnits i Sverige, inte ens på medeltiden!

Det finns ingen sådan statistik. 

Fast det där med Peter Lundgren var ju INGET. Han hade tagit en kvinna på brösten på en våt fest, herregud, det har väl hänt oss alla. Det är inget som man springer till polisen för. Det var hennes väninna eller låtsasväninna som hade varit väldigt insisterande på att hon skulle polisanmäla, och detta gjorde väninnan förmodligen av egoistiska karriärskäl. Det skadade partiet och var jättedumt.
Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism