Invandrarkultur kontra feminism
När du kopplar våldet och usel kvinnosyn till invandring trivialiserar du problemet. Svinaktiga män finns överallt..
När du kopplar våldet och usel kvinnosyn till invandring trivialiserar du problemet. Svinaktiga män finns överallt..
Vissa i den här tråden verkar tro att hederskultur inte existerar bland svenskar men det stämmer inte. Kyrkans och traditionella svenska värderingar gjorde kvinnors och homosexuellas situation svår en bra bit in på 1900-talet och fortfarande möter svenskar inom exempelvis Jehovas vittnen på hederskultur.
Jag håller med dig, TS!
Jag har tänkt samma tankar själv, och diskuterat detta med min man.
Vi är båda kristna och har kristna värderingar, min man är andra generationens invandrare eftersom hans föräldrar är födda utomlands.
De i vår bekantskapskrets som är feminister är också de som vurmar för muslimer och vad det innebär.
Om du inte känner till att svenska kvinnor och homosexuella var utsatta för hederskultur i 1900 talets Sverige är du mycket okunnig. Kvinnor som hade sex före äktenskapet betraktades som orena, kvinnor som födde barn innan giftermålet var ofta tvungna att överge sina barn, Homosexuella avvisades från familjen o.s.v.
"Länge var det förknippat med skam att föda barn utom äktenskapet"
"stigmatisering av ogifta mammor gav upphov till affärsverksamheter kring utomäktenskapliga barn under perioden 1870-1950"
"Änglamakeri, det vill säga bruket att mot betalning ?göra änglar? av späda fosterbarn genom att vanvårda dem till döds"
"Länge var det förknippat med skam att föda barn utom äktenskapet"
"stigmatisering av ogifta mammor gav upphov till affärsverksamheter kring utomäktenskapliga barn under perioden 1870-1950"
"Änglamakeri, det vill säga bruket att mot betalning ?göra änglar? av späda fosterbarn genom att vanvårda dem till döds"
I diskussioner om hederskultur och femistiska partier vänsterut kan ju vara värt att påminna om att såssestyret i Mordor drog in bidragen till GAPF (Glöm aldrig Pela och Fadime) för att istället ösa 4 miljoner över det islamistiska ibn rushd och dela ut 13 mille till en moské i knivholmen .
Där har ni mordorsåssarnas prioriteringar.