Inlägg från: Anonym (Rino) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rino)

Invandrarkultur kontra feminism

Anonym (Brak) skrev 2024-04-13 09:23:14 följande:
    Första ärliga försöket till att ge någon slags förklaring på frågan.

Så kan det vara, men man behöver ju inte jobba med taliban-ahmed i Afghanistan. Man kan jobba med de invandrare som finns i Sverige. Men det verkar vara svårt att kritisera invandrade personer som beter sig illa, även medialt och politiskt.

Det verkar vara lättare att kritisera Sture, 37. Precis som du säger. Statistiskt så är det dock inte så troligt att dina barn blir rånade, gruppvåldtagna och mördade av Stures avkomma.
    Man jobbar redan med ungdomar i förorten.

Förövrigt har jag svårt att förstå varför det är så svårt att inse att allt har för och nackdelar.

Fördelen med att ta emot invandrare från kulturer där kvinnor inte har samma värde som män är att man räddar dem från krig och elände.
    Nackdelen med att ta emot dessa invandrare är att de tar kulturen hit till Sverige och påverkar oss här.

Med det sagt måste man vara medveten om att invandrare är en extremt heterogen grupp. Många invandrare har liknande syn på kvinnan som vi har här i Sverige.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Mini) skrev 2024-04-13 12:07:14 följande:
    Vad skulle kopplingen mellan att vara feminist/för jämlikhet och vänster? Mina kvinnliga närmsta vänner är höger och självklart för jämlikhet, finns ingen som helst tillstymmelse till att rösta vänster i någon form. Inte heller vill vi ha invandring på dom sjuka nivåer som Sverige har.

Vad kommer den här galna bilden ifrån, att om man vill ha samma lön så röstar man vänster? Är väl det sista man skulle göra då om man vill kunna leva på sin lön.
    Finns ingen lönediiskriminering i Sverige. Ska man åstadkomma att män och kvinnor ska tjäna lika mycket måste man göra det med vänstermetoder.

Högerfeminism i Sverige som inriktar sig på ekonomi är ett skämt. Den höger feminismen är i praktiken vänster.
  • Anonym (Rino)
    Tom Araya skrev 2024-12-03 10:53:27 följande:

För mig är det obegripligt hur individer och politiska partier med en påtaglig feministisk profil samtidigt kan förespråka mångkultur och en omfattande, inte sällan även obegränsad och kravlös migration från länder som står så långt ifrån Sverige kulturellt. Det är så uppenbart kontraproduktivt att det bara kan förbigå den som är intellektuellt funktionsnedsatt. 

Inte alls konstigt. Vänster båda två. 
  • Anonym (Rino)
    Tom Araya skrev 2024-12-03 10:53:27 följande:

För mig är det obegripligt hur individer och politiska partier med en påtaglig feministisk profil samtidigt kan förespråka mångkultur och en omfattande, inte sällan även obegränsad och kravlös migration från länder som står så långt ifrån Sverige kulturellt. Det är så uppenbart kontraproduktivt att det bara kan förbigå den som är intellektuellt funktionsnedsatt. 

Det är väldigt vanligt att folk anammar hela politiska paket.

De som är vänster blir då HBTQ, miljöaktivister, proinvandring, anti-bil, veganer mm mm.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-03 20:13:38 följande:
    Nu är det här en gammal tråd, orkar inte scrolla men har för mig att du postade ett mish mash av olika anti-feministisk propaganda t ex att några antifeminister sitter och diskuterar hur feminister är hur mycket de ogillar som och "berättar" (hittar på) vad de står för.

Tror du att feminister vurmar för invandrares misogyni? På riktigt? Eller är du så pass påverkad av propaganda?
    Diskussionen uppkommer för att feminism står för politik som styrs utifrån principer snarare än pragmatism. Så om en politik rimmar väl med ideologin så bortser man ifrån om detta ger konsekvenser i form av t.e.x. fler våldsbrott mot kvinnor.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-03 20:47:59 följande:
    Du behöver skilja mellan feminism och invandring. Du drar alla feminister över en kam OCH alla invandrare över en kam. Det är inte en feministisk idé att vara för invandring. Däremot kan en feminist vara för invandring och vice versa. Det är en feministisk idé att vara mot misogyni. Förstår du?

Det känns ibland som att det råder masshysteri gällande feminism.
    Hela poängen är att man måste kunna dra paralleller och se större samband.

Om man t.e.x. ökar invandringen av en grupp som är överrepresenterade i våldsbrottsstatistiken så är det enkel logik att detta kommer att öka antalet våldsbrott i Sverige.

Detta förändras inte av att de allra flesta från den gruppen inte kommer att begå våldsbrott.

Det är just att framträdande feminister historiskt inte gjort dessa samband som gjort att synen på feminister är så här.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-03 21:23:16 följande:
    Du pekar på ett oklart samband med att feminism och hedersvåld går hand i hand som jag förstår. Du behöver skilja på ideologi och person.

Ett exempel på en person som kallade sig för feminist var väl kapten klänning som våldtog kvinnor. Tror du hans våldtäkter var feministiskt? Hans arbete för att uppmärksamma kvinnor inom arbetsfältet placerade sig inom det spektrumet. (Om jag minns rätt) Skulle du kalla honom för feminist?
    Börja läs vad vi skriver. Ingen har hävdat det du påstår.

Vi har pekat på konsekvenserna av den politik som feministiska företrädare bedrivit i Sverige under de senaste decennierna. Imånga avseenden har den varit mycket negativ för kvinnor på längre sikt.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-05 15:42:03 följande:
    Jag vet inte om alla killgissar. Du gör det definitivt.
    Det blir inte så lite paradoxalt när någon som påstår sig företräda jämställdhet användar könsnedvärderande begrepp.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-05 15:34:32 följande:
    Det är något du har fått för dig. Dvs killgissar.
    Postman skrev 2024-12-05 15:31:38 följande:
    Jag vill ha politiker som arbetar och skapar lagar för alla. Feministiska politiker sätter kvinnofrågor i första hand, då ingår inte alla. 

@ Werthers
    Ditt svar blir bara ytterligare en i raden av indicier som visar att Postmans tes stämmer. 
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-05 18:50:44 följande:

Det faller in under jämställdhet. De slår inte ut varandra. Ibland behövs talespersoner som ser till kvinnor. t ex gällande våld mot kvinnor. 

Hur ska man kunna uppnå jämställdhet om man inte observerar orättvisor? (som feministerna gör)

Det faller inte in under jämställdhet då feminism per definition är ojämställd.

Det är du som ska motivera varför man inte ska tackla dessa frågor könsneutralt. Dvs uppmärksamma orättvisor och diskriminering oavsett vilket kön som drabbas.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-05 18:50:44 följande:

Det faller in under jämställdhet. De slår inte ut varandra. Ibland behövs talespersoner som ser till kvinnor. t ex gällande våld mot kvinnor. 

Hur ska man kunna uppnå jämställdhet om man inte observerar orättvisor? (som feministerna gör)

Ni uppmärksammar orättvisor som drabbar kvinnor Ja. 

Det är därför sådana feminister som du bekämpar att folk använder  kvinorförnedrande ord som "horor" och "häxor", samtidigt som du själv i var och vartannat inlägg inte har några problem att använda mansförnedrande uttryck som "killgissar".

Det är så det blir om man bara tolkar världen ur en synvinkel.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-05 19:16:59 följande:
    Jag har förresten aldrig hävdat att jag är feminist. Tycker inte om antifeminister då de har en helt annan agenda och hittar på saker om feminism gör att det lirar med deras agenda. Jag vill att logik och sans återvänder. Du verkar se saken från en polariserande synvinkel.

Nej, jag har inget problem att använda killgissa, tycker det är kul t om. Speciellt när det används till lättkränkta människor. Hora är varken kul eller jämförbart ens.
    Ja, det blir så när man ser världen ur en synvinkel. Det blir upprörande när någon använder kvinnoförnedrande uttryck men roligt att använda mans förnedrande uttryck.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (E) skrev 2024-12-05 19:25:17 följande:
    Det förvånar mig inte alls att du inte är feminist. 
    Hon har skrivit i den andra tråden att hon är feminist. 
  • Anonym (Rino)
    ClumsySmurf skrev 2024-12-05 23:49:20 följande:
    När någon läxar upp en elak feminist med en killgissning kan man kalla det för tjejkast.Tjejkast är inte ett kvinnoförnedrande uttryck, det är kvinnor som förnedrar sej själva när de försöker kasta.
    Håller inte alls med om det.

Det är definitivt ett kvinnoförnedrande uttryck.
  • Anonym (Rino)
    ClumsySmurf skrev 2024-12-05 23:49:20 följande:
    När någon läxar upp en elak feminist med en killgissning kan man kalla det för tjejkast.Tjejkast är inte ett kvinnoförnedrande uttryck, det är kvinnor som förnedrar sej själva när de försöker kasta.
    Och på samma sätt är även killgissar ett kvinnoförnedrande uttryck.

Såväl killgissar som tjejkast befäster en negativ stereotyp av könet. Det är ingen slump att feministen flitigt använder killgissar medan anti-feministen flitigt använder tjejkast. Det är fula sätt att prata skit om andra könet.
  • Anonym (Rino)
    Postman skrev 2024-12-06 07:31:35 följande:
    Håller med, det är enkom för att nedvärdera. Om en normalt funtad människa tycker att någon gissar så säger man helt enkelt att nu gissar du. Att addera könet är fullständigt orelevant och nonsens. Möjligt visar det tydligare vilken sort människa man har att göra med. 
    Ja, det gäller att se saker för vad det är. Obildat och nedvärderande språkbruk. 
Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism