• Xenia

    Pappa skjuten framför sin 12årige son

    Anonym (qwerty) skrev 2024-04-11 22:00:23 följande:
    Hur är man funtad om man skyller på OFFRET ???
    Ingen skyller på offret. Men folk undrar ju vad man vågar göra. Civilkurage är bra men det kan kosta ens liv. Den mördade mannen var tydligen rättfram som sa vad han tyckte och sade ifrån. Det är precis sådana vuxna bör vara, men det har gått för långt när snorungar går omkring beväpnade och skjuter ihjäl folk så fort de känner sig "kränkta".

    En mamma i Skärholmen sade "Vad gör politikerna?" Men vad gör föräldrarna? De har uppenbarligen inte hindrat sina barn från att tillhöra beväpnade gäng.
  • Xenia
    Anonym (IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII) skrev 2024-04-12 05:33:43 följande:
    Jag skrev här på FL redan år 2016 att Sverige kommer gå åt helvete när de släpper in en massa sinnesrubbade isiskrigare och våldsmän utan någon slags kontroll som helst. Jag fick mina inlägg raderade när jag varnade om att just dessa scenarion kommer att bli vardagsmat. Nu ni, era PK trädkramare, jag hoppas ni trivs i ert nya multikultiland med en bismak av Allah. Och värre kommer det bli, vänta bara. Kanske lika bra att släppa in fler sinnessjuka kriminella mördare så att ni har fler att åma er över. Fuck Sverige och svenskarna, fuck alla gamlingar som inte får sylt på pannkakorna för det räcker inte budgeten till. Ge allt till de utländska mördarna, låt dom få ta över allt. Låt isisflaggan få vaja över slottet och riksdagen. Jag hoppas ni är nöjda nu alla vidriga politiker som förstörde Sverige. 
    Det där stämmer ju inte.

    Det är oftast inte flyktingarna själva som ägnar sig åt denna kriminalitet utan deras söner. Och var kommer Isiskrgare in? Sverige har inte släppt in några Isiskrigare som flyktingar. Det är flyktingarnas barn som radikaliserats framför datorn.

    Det här gänget var inga Isiskrigare utan vanliga kriminella som säljer droger.
  • Xenia
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-04-12 10:00:53 följande:
    Jag har aldrig röstat på SD men funderar på att göra dett nästa val, trots alla deras brister . Om det inte finns något annat parti som tar tag i immigrations och kriminalitetsfrågan.
    Nuvarande regering har visst tagit tag i frågan. Det gäller inte bara visitationszoner. Kronofogden tar brottsvinster från kriminella. Ungdomsfängelser planeras. Myndigheter ska dela information med varandra, det ska bli svårare att lura välfärdssystemet.

    Sedan kan mer göras. Diamant Salihu berättade att de kriminella ungdomarna själva trodde att hårdare straff är det bästa.

    Det duger inte att unga mördare bara får fyra år på "slutna" hem. (Det verkar inte vara några problem att rymma därifrån.)
  • Xenia

    Det är väl inget fel att vilja ta emot dem som flyr från förtryck och krig. Det har Sverige gjort förr och det har gått bra. Men den här gången gick det inte bra.

    Men jag vägrar gå med på att jag har "blod på mina händer" för att jag inte röstat på SD.

  • Xenia
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-04-12 18:00:39 följande:
    Vi har ju släppt in en massa Isiskrigare. Det skulle vi inte gjort. Nu jobbar många dem på förskolor och fritidshem och fritidsgårdar. Jättebra? 
    Släppt in som flyktingar?

    En annan sak är att vi är tvungna att släppa in svenska medborgare.

    De som anställer personal får kolla upp bättre, men det är en annan fråga.
  • Xenia
    Anonym (Malin) skrev 2024-04-13 22:30:38 följande:

    Jag minns 2015 när det vällde in otroliga mängder människor; mestadels unga män; och då hade Sverige redan stora problem med segregation och kriminalitet. Det rådde typ masspsykos bland både politiker och vanliga svenskar och alla kände sig så goooda. Man fick mycket s-it som invandringskritiker. Men hur smart var det med öppna gränser och inga krav på anpassning...? Sverige hade inte haft de här dödsgängen om det hade förts en annan politik.


    "Öppna gränser" har vi aldrig haft, det är missvisande att påstå. De måste ha asylskäl.

    Däremot har vi fri rörlighet inom EU (och Schengen).
  • Xenia
    Anonym (sss) skrev 2024-04-13 22:39:12 följande:
    Ja käre värld. Minns ni de där idioterna som till och med klädde ut sig till CLOWNER för att välkomna låtsasflyktingarna på järnvägsstationerna..? Jag menar, OM de nu hade varit riktiga, traumatiserade flyktingar - hade de då varit betjänta av CLOWNER..? Sådant visade hur låg intelligensen och empatin egentligen var på den sidan, och är än idag. 
    Hur vet du att de inte var "riktiga flyktingar"?
  • Xenia
    Anonym (ni na ni na ni nanna) skrev 2024-04-14 23:03:23 följande:
    Vi har i alla praktisk mening haft helt öppna gränser sedan åtminstone början  på 2010-talet.

    Ett tag runt 2015-2016 fanns det hundratusentals människor i landet som vi inte visste vilka de var ens. Ännu idag släpper vi in runt 100000 nya utlänningar om året i Sverige.

    Det började spåra ur redan runt mitten på 1980-talet och har bara blivit värre sedan dess. Naiviteten har varit stor. Lika stor som den godhjärtade välviljan. Röd eller blå regering har inte spelat någon roll

    Den nya regeringen har börjat pillra lite i kanterna på problemet men kommer inte att klara av att göra tillräckligt.

    Punkt 1 behöver vara att stoppa inflödet. Inte lasta in mer folk i ghettona och utanförskapet.
    Det är ju missvisande att skriva så. Är det alla utlänningar du är emot?

    I den siffran ingår inte bara flyktingar utan följande grupper:

    - Anhöriga. I den gruppen ingår både makar och barn till flyktingar som fått uppehållstillstånd och de utländska medborgare som svenskar medborgare gift sig med 

    - Adoptivbarn

    - Studenter och forskare

    - De som fått arbetstillstånd

    - Flyktingar från Ukraina som vi måste ta emot enligt EUs direktiv

    - FNs kvotflyktingar som Sverige förbundit sig ta emot

    Vilka av dessa vill du förbjuda att komma in till Sverige?

    "Sverige har gått från att ta emot runt 10 procent av EU:s asylsökande under åren före 2016 till mindre än 1,5 procent hittills i år.


    Undantaget från trenden med färre skyddssökande inträffade förra året, efter Rysslands fullskaliga invasion av Ukraina. Då sökte miljoner ukrainare skydd i Europa, EU aktiverade massflyktsdirektivet och cirka 50 000 personer fick skydd i Sverige." www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Pressrum/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2023/2023-10-20-Migrationsverket-svarar--Vilka-ar-det-som-kommer-till-Sverige---och-varfor.html

  • Xenia

    Undrar om dessa häktade ynglingar ingick i tonårsgänget som konfronterade Mikael men utan att själva skjuta eller om det är några andra som hjälpt till efteråt.


    "Två personer har begärts häktade misstänkta för grovt skyddande av brottsling efter mordet på 39-årige Mikael i Skärholmen i onsdags.


    Det meddelar Åklagarmyndigheten.


    Båda är misstänkta på sannolika skäl, vilket är den högre misstankegraden. Det rör sig om två pojkar i övre tonåren." www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt

  • Xenia
    Anonym (Vinstenkommer) skrev 2024-04-16 10:11:08 följande:
    Nej det är inte pojkar 

    Detta är just problemet. Folk tonar ner och ger tilltals namn för att det ska låta fint

    Det är gärningsmän som ska sitta i vuxen fängelse på livstid .Dödar man en annan är man inte ett barn 
    Omyndiga, dvs de under 18 år, räknas som barn, så är det bara. Ni kan inte ändra på fakta bara för att ni vill det.

    Den ene är 17 år och kallas pojke, den andre är 18 år och kallas man. De är inte heller misstänkta för mord utan för att ha skyddat mördaren.

    Man blir inte vuxen bara för att man mördar. Det finns 10-åriga mördare, ja t o m barn på 6 år har dödat ett annat barn. Skulle de också sitt i fängelse med vuxna mördare?
  • Xenia
    Anonym (ni na ni na ni nanna) skrev 2024-04-16 07:10:32 följande:
    Varför påstår du att jag är emot utlänningar? Finns inget i det jag skriver som är "emot utlänningar".

    Ska Sverige göra något åt problemen så måste vi börja med att inte föra in fler individer i systemet, in i våra ghetton. Det var det jag skrev: "Inte lasta in mer folk i ghettona och utanförskapet"

    Ska det inflödet stoppas är det nog främst grupperna : anhöriginvandring, asylsökande, kvotflyktingar, arbetskraftsinvandring och studenter man behöver hantera.

    Nuvarande regering börjar peta lite grand i kanterna på detta men det som de gör räcker inte på långa vägar för att göra någon verklig skillnad.
    Det är klart att du är emot utlänningar. Du är ju emot att även arbetskraftsinvandrare (som vi behöver) ska få komma in. 

    Dessutom så vill du att kvinnor och barn, dvs anhöriga, ska sitta och försmäkta i flyktingläger och inte få förenas med maken/fadern som fått uppehållstillstånd. Du är alltså mot familjeåterförening och mot barn, iaf utländska.

    Ska Sverige inte ens ta emot utländska studenter (trots att många svenska studerar utomlands), ska vi kanske bygga en mur för att slippa de förhatliga utlänningarna?

    Slutligen skulle det vara en skam för Sverige om vi inte ens kan ta emot kvotflyktngar (ca 900 om året). De är garanterat "riktiga flyktingar", eftersom FN redan undersökt detta.
  • Xenia
    Anonym (Vinstenkommer) skrev 2024-04-19 09:11:33 följande:
    Vad är alternativet? Fika? Beröm?Belöningar? En egen fritidsgård? 

    Är ledsen att säga det men Sverige har belönat kriminella under en lång tid vilket har resulterat i en totalt kollaps 

    Det enda som hjälper mot kriminella är hårda straff 
    Jag skulle anse att de behöver särskild vård och borde tas in på särskilda hem för det. Hela familjen borde få vård. Antingen har föräldrarna brustit helt i sin uppfostran eller så har barnmördaren något fel i huvudet.

    Men att placera barn bland vuxna brottslingar gör man väl inte ens i England, de har särskilda fängelser för barn.
  • Xenia
    Anonym (qwerty) skrev 2024-04-23 10:52:04 följande:

    ---
    Att det finns barn i sverige som inte lär sig svenska är inte heller förvånande. Man sätter in "hemspråks undervisning" tidigt för att de ska lära sig allt annat än svenska, föräldrarna går på bidrag och kommer aldrig ut i samhället, de lär sig inte heller svenska. Så hur ska de kunna lära sina barn?
    Skolan har inte tid, 25 elever per klass och flera av dem med diagnoser (om de ens är utredda) det finns inte tid eller pengar... men det finns ekonomi att skänka 700 miljoner till Kongo eller placera Färdtjänsten i tanzania för att få folk i arbete där....


    Det där är bara okunnigt. Det är inte hemspråksundervisningens fel att barn inte kan svenska. Snarare är det så att de barn som inte får hemspråksundervisning blir halvspråkiga. De lär sig bara de enklaste orden på sitt eget språk. Då blir det svårt att lära sig mer komplicerade ord på svenska.

    Däremot är det bra om de får lära sig svenska tidigt också. Det finns ju förslag på obligatorisk förskola för barn som inte kan svenska.
  • Xenia
    Anonym (MENA-kaos) skrev 2024-05-19 21:17:23 följande:

    Ett fasansfullt dåd som redan fallit i glömska. Undrar hur den där lille killen mår idag. Kan ju knappt finnas något värre att vara med om.

    Tack politiker för att ni förstört Sverige.


    Vadå fallit i glömska? Tidningarna skriver om det när något nytt händer, de kan ju inte bara upprepa vad vi redan vet. De som bor i Skärholmen tänker säkert på det ofta.

    Jag hoppas de får tag på mördaren. Polisen jobbar även när vi inte vet om det.

    "En femte person har gripits misstänkt för inblandning i mordet på 39-årige Mikael i Skärholmen den 10 april, det uppger åklagaren Ove Jäverfält för DN. Det rör sig om en 17-årig pojke som greps på onsdagen. Han har nu anhållits misstänkt för medhjälp till grovt skyddande av brottsling." www.dn.se/direkt/2024-05-16/femte-person-gripen-efter-mordet-pa-mikael/ 
  • Xenia

    Om du inte hört något annat än om SDs trollfabrik så är det för att du inte läst nyheterna ordentligt.

    Man brukar inte uppge namnen på dem som gripits, särskilt inte om de är minderåriga.

  • Xenia

    Vi får hoppas att bevisen räcker för att fälla honom. Men eftersom han var 17 år vid mordet får han väl bara sluten ungdomsvård i så fall. Men någon nybörjare är han inte.


    "Den unge mannen, som förnekar brott, var lugn och såg oberörd ut.


    Efter häktningsförhandlingen sade åklagare Ove Jäverfelt till DN att det är hans uppfattning att det var 18-åringen som höll i vapnet när Mikael sköts till döds. Men han vill inte kommentera om det avlossades ett eller flera skott. Mordvapnet har inte påträffats.
    ---


    Vid tillfället för dödsskjutningen var den unge mannen som nu häktats misstänkt för mord 17 år gammal. Han sitter sedan tidigare sitter häktad i ett annat ärende där han är misstänkt för människorov och mordförsök. Enligt polisens uppgifter ska han ha kopplingar till ett kriminellt nätverk.


    I slutet av 2021 blev han tvångsomhändertagen enligt lagen om vård av unga, och han har enligt polisens bedömning gjort sig skyldig till flera rån, misshandel och narkotikabrott." 
    www.dn.se/sverige/18-aring-haktad-misstankt-for-mordet-pa-mikael-i-skarholmen/


     

Svar på tråden Pappa skjuten framför sin 12årige son