• Tobben

Pappa skjuten framför sin 12årige son

Anonym (Lisa) skrev 2024-04-11 22:46:11 följande:
    Artist?  

Jag förstår att det måste vara svårt att förstå vad jag menar, men jag tror nog att du någonstans förstod vad jag menade, trots allt! Bara det att ni inte vill förstå av någon anledning!

Jag menade att han TILLSLUT kunde vända denna tragedi till något positivt..
    Genom att tex som vuxen hjälpa andra i samma situation or whatever..
    Jag menade inte att han skulle tycka det var positivt direkt efter..såklart.

Men du tycker det är bättre att han gräver ner sig för resten av sitt liv antar jag..För enligt dig så får han ju absolut aldrig någonsin vända detta till något positivt. Nej då är det bättre att man mår dåligt år ut o år in.

Hur tycker du att han ska hantera detta senare då? Gå ut och skjuta folk kanske är vad ni tycker skulle vara det bästa att göra..Jahapp.det är ju konstruktivt och friskt..
    Om pojken växer upp och en dag väljer att ge igen och skjuter samtliga av gängmedlemmarna i det gäng som dräpte hans far så ser jag inga problem med det. Gängmedlemmarnas familjer, vänner och anhöriga kommer troligen att en dag ha möjlighet att göra något positivt av händelsen.
  • Tobben
    Anonym (Pragmatiker) skrev 2024-04-11 21:12:20 följande:

Samtidigt kan man undra hur smart det var av pappan att vända om för att konfrontera ett ungdomsgäng. Klappa gärna en arg pitbull också liksom....

Väljer man att bosätta sig bland gängkriminella får man skylla sig själv helt enkelt.
    Så svårt är det inte att flytta.
  • Tobben
    Anonym (IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII) skrev 2024-04-12 05:33:43 följande:
    Jag skrev här på FL redan år 2016 att Sverige kommer gå åt helvete när de släpper in en massa sinnesrubbade isiskrigare och våldsmän utan någon slags kontroll som helst. Jag fick mina inlägg raderade när jag varnade om att just dessa scenarion kommer att bli vardagsmat. Nu ni, era PK trädkramare, jag hoppas ni trivs i ert nya multikultiland med en bismak av Allah. Och värre kommer det bli, vänta bara. Kanske lika bra att släppa in fler sinnessjuka kriminella mördare så att ni har fler att åma er över. Fuck Sverige och svenskarna, fuck alla gamlingar som inte får sylt på pannkakorna för det räcker inte budgeten till. Ge allt till de utländska mördarna, låt dom få ta över allt. Låt isisflaggan få vaja över slottet och riksdagen. Jag hoppas ni är nöjda nu alla vidriga politiker som förstörde Sverige. 
    Huvudsaken tycker jag är att vi återställer våtmarkerna!
  • Tobben
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-04-12 10:00:53 följande:
    Jag har aldrig röstat på SD men funderar på att göra dett nästa val, trots alla deras brister . Om det inte finns något annat parti som tar tag i immigrations och kriminalitetsfrågan.
    Både den här regeringen och den förra har ju visat att de absolut inte vill göra något åt det.
    Inget av de partier som varit med och styrt de senaste 20 åren borde få en endaste röst i nästa val. Det är helt obegripligt att de får fortsätta.
  • Tobben

Du menar att bara för att mina kommentarer inte blir borttagna så är jag mer troll än du?
    Jag tror inte att du förstår.

Anonym (What?) skrev 2024-04-12 17:15:37 följande:

Tobben ... ytterligare ett "snille-troll" i tråden

• Tobben
    Anonym (Nog med trams) skrev 2024-04-12 17:23:57 följande:
    Tror han är ett ryss-troll..

Vad baserar du det på?
  • Tobben
    Anonym (Malin) skrev 2024-04-12 18:46:11 följande:
    Är du på riktigt?? Vet du hur långa bostadsköerna är till hyresrätter och hur dyra bostadsrätter är? Dessutom finns snart inga lugna ställen kvar i Sverige pga den här sjuka invandringen och slappa kriminalpolitiken
    Du förstod inte heller ironin i att jag fortsatte resonemanget om att det var offrets eget fel.
  • Tobben
    Anonym (T) skrev 2024-04-13 09:20:10 följande:

Sluta gnäll ni har röstat för att ha det så här och stått med öppna armar. Vissa viste hur de skulle bli i Sverige men då blivit kallad rasist 😂

Jag kan satsa en månadslön på att det efter nästa val är ungefär samma människor som styr.
    Det är helt otroligt att de får fortsätta.
    Vilka tycker att via har bra politiker? Vilkar tycker att de styr vårt land bra?
    Jag förstår verkligen inte.
  • Tobben
    Anonym (T) skrev 2024-04-13 09:58:58 följande:

De som styr nu försöker nått som de innan inte ens kollade på.
    tyvärr så tar de lång tid att få det på rätsida och inget man gör på en dag. Får de sitta nästa mandatperiod med så ..

Mitt politikerförakt är totalt. Tyvärr tror jag att det blir minst lika dåligt efter nästa mandatperiod.
    Reinfeldts regeringen fick inget vettigt gjort heller.

Förfallet sedan vi gick med i EU bara fortsätter.
  • Tobben
    Anonym (T) skrev 2024-04-13 12:29:40 följande:
    De röda vågar inte ens ta upp frågan, och skriker rasist till de som vågar ta frågan.

Reinfeldt är inte partiledare , han förpestar svensk fotboll för tillfället.  Men jag han förstörde en hel del.
    Med hjälp av S 
    Det är ingen som vågat ta upp frågan, oavsett färg annat än sd, och de har gjort det främst för att fiska röster.

Ulf Kristersson är partiledare idag, han har inget med fotbollen att göra.
  • Tobben
    Anonym (MENA-kaos) skrev 2024-05-03 15:00:18 följande:

Samma sak varje gång. Klyschan "En gräns är passerad" använda för jag vet inte vilken gång i ordningen.

fasansfulla våldbrott glöms bort där för att regelbundet kommer nya

Det är som i sandlådan när något gått åt pipan. Då hoppas barnen att någon vuxen kommer dit och reder upp situationen.
    Regeringen väntar nog på att någon vuxen dyker upp med oboy och en smörgås, så ordnar det sig nog.
Svar på tråden Pappa skjuten framför sin 12årige son