Pappa skjuten framför sin 12årige son
När familjer som inte integrerats i vårt samhälle skaffar 8+ barn i en liten trea är det väl klart att mamman inte orkar ta hand om dem. Pappan sitter som bekant på något cafe i närheten och gör allting utom att ta hand om barn och hem.
När barnen är stora nog uppmuntras de till att vara hemifrån så mycket som möjligt. Hjälp med läxor finns det inget tal om, mamma och pappa har varken kunskap eller tid att hjälpa till. De äldre barnen halkar mer och mer efter i skolan. Har ingenstans att hänga på fritiden, då de umgås med barn i samma sits som de själva. De stryker omkring på gatorna, har inget att göra och har inga pengar.
Sen kommer en äldre pojke och erbjuder dem pengar om de tar en väska från plats a till b. 1000:- är mycket för ett barn under 15. Uppgifterna eskalerar och pengarna blir större. "Varför ska jag plugga? Jag misslyckas/jag inte ändå. När jag gör uppdrag har jag ju allting jag behöver." tänker barnet, som nu börjar bli äldre tonåring. Dessutom känner han sig respekterad och mäktig när han får ha hand om vapen. Vaggas sakta in i vetskapen att liv inte är så viktigt. Respekt har han alltid velat ha, men aldrig fått hemifrån med en pappa som inte bryr sig och en mamma som inte har tid.
Sen en dag blir han provocerad, och något sånt här händer.
Sen bölar hans föräldrar ut när han hamnar i fängelse. "Han är världens snällaste!", "Han hade svårt i skolan men vi kunde inte hjälpa honom!" samt "Varför tar inte samhället sitt ansvar?" är meningar man får höra från föräldrarna.
Detta är hur det brukar gå till.
Summan av min fina lilla berättelse ovan:
FÖRÄLDRAR KAN BÖRJA TA ANSVAR ÖVER SINA POJKAR! Ta kontroll över ert liv och integrera er själva i det svenska språket!
Det är så SJUKT tröttsamt att allt ska skyllas på samhället!
Jag kan bara se en sak som samhället gjorde fel, och det var att vi "öppnade våra hjärtan" och tog in FÖR MÅNGA invandrare som vi totalt misslyckats med att integrera!
Och det var inte ens något som vi invånare fick rösta om, att Sverige skulle bli en "humanitär stormakt" bestämdes över huvudet på oss, samtidigt som det skreks "rasist!" om man tyckte annat.
Så ja, alla ni som röstade rött samt alla idioter till politiker - det är ni som har blodet på era händer! Alla invandrarföräldrar som låter era söner löpa fritt på gatorna - det är ni som har blodet på era händer!
HELT GALET att detta har kunnat hända i Sverige med tanke på vår historia - vi är ett hårt arbetande folk med stor tilltro till staten. Att tro att det bara är en slump att det blivit så är absurt - folk som flyttar hit får inte automatiskt samma syn bara för att vi bor på samma ställe!