Inlägg från: Anonym (Malin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malin)

Pappa skjuten framför sin 12årige son

Det kommer behövas ta i med hårdhandskarna på ett sätt som inga svenska politiker kommer våga för att vända det här tror jag. Det har gått såpass långt. Minns för några år sedan hur de som sa att de var oroliga över utvecklingen blev hånade. "Sverige har aldrig varit tryggare" och sån smörja fick man höra. 

• Anonym (Malin)
    Anonym (JB) skrev 2024-04-12 06:35:34 följande:

Varför blev han skjuten?

För att det kryllar av empatilösa lättkränkta grovt kriminella dregg med fri tillgång till vapen på svenska gator.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Pragmatiker) skrev 2024-04-11 22:33:30 följande:
    Det är bara hårda fakta. Börjar man bråka med fel personer så riskerar man att åka på stryk. Eller som i det här fallet bli skjuten och dö.
    Bråka? Förstår att man blir förbannad på dessa vidriga gäng och säger ifrån. Äckligt att skylla på offret. 
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Pragmatiker) skrev 2024-04-12 11:25:48 följande:
    Ja, går man fram och käftar med såna så får man faktiskt räkna med att det kan bli något av det också. Självbevarelsedrift kallas det väl.
    Lätt att säga men vi är människor och man kan bli jäkligt förbannad o säga ifrån. Helt sinnesrubbat att man blir skjuten i huvudet för det. I ett friskt samhälle hade vi inte haft alla dessa äckliga gäng fritt springande. 
  • Anonym (Malin)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-04-12 12:38:33 följande:

Nu har riksdagen klubbat igenom visitationzoner . Med fri möjlighet till kroppsvisitation. Då räknar jag med att de nu börjar plocka bort alla vapen från gången. Och gängmedlemmarna borde kunna få fängelse för vapenbrott.
    Denna lag om visitationszoner kan nog göra nytta. 

Fast jag tycker egentligen aktiv borde införa någon typ av undantagstillstånd så att hela Sverige blev en visitationszon, så att de kriminella inte kan gömma sina vapen någonstans.

Ja det är hög tid för någon form av undantagstillstånd som ger ordningsmakten utökade befogenheter. 
  • Anonym (Malin)
    Tobben skrev 2024-04-12 16:54:50 följande:
    Väljer man att bosätta sig bland gängkriminella får man skylla sig själv helt enkelt.
    Så svårt är det inte att flytta.
    Är du på riktigt?? Vet du hur långa bostadsköerna är till hyresrätter och hur dyra bostadsrätter är? Dessutom finns snart inga lugna ställen kvar i Sverige pga den här sjuka invandringen och slappa kriminalpolitiken
  • Anonym (Malin)

Jag minns 2015 när det vällde in otroliga mängder människor; mestadels unga män; och då hade Sverige redan stora problem med segregation och kriminalitet. Det rådde typ masspsykos bland både politiker och vanliga svenskar och alla kände sig så goooda. Man fick mycket s-it som invandringskritiker. Men hur smart var det med öppna gränser och inga krav på anpassning...? Sverige hade inte haft de här dödsgängen om det hade förts en annan politik.

Svar på tråden Pappa skjuten framför sin 12årige son