Pappa skjuten framför sin 12årige son
Ja vad KAN det bero på att det blivit såhär. VAD kan det vara?!
*varning för starka ord i texten i bilden*
Boioioing
Dagens boktips: "Lilla Chicago", en bok om gängkriminella i Göteborg
Ja vad KAN det bero på att det blivit såhär. VAD kan det vara?!
*varning för starka ord i texten i bilden*
Boioioing
Dagens boktips: "Lilla Chicago", en bok om gängkriminella i Göteborg
Det är väl inget fel att vilja ta emot dem som flyr från förtryck och krig. Det har Sverige gjort förr och det har gått bra. Men den här gången gick det inte bra.
Men jag vägrar gå med på att jag har "blod på mina händer" för att jag inte röstat på SD.
"Sverige har gått från att ta emot runt 10 procent av EU:s asylsökande under åren före 2016 till mindre än 1,5 procent hittills i år.
Undantaget från trenden med färre skyddssökande inträffade förra året, efter Rysslands fullskaliga invasion av Ukraina. Då sökte miljoner ukrainare skydd i Europa, EU aktiverade massflyktsdirektivet och cirka 50 000 personer fick skydd i Sverige." www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Pressrum/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2023/2023-10-20-Migrationsverket-svarar--Vilka-ar-det-som-kommer-till-Sverige---och-varfor.html
Det här är det samhälle vi har skapat.
Spelar "fel" musik i bilen. Dödshotas och krävs på 250000 i "böter"
.
.
Och ni tror att detta går att fixa utan att skita ned händerna? Att det behövs lite fler fritidsgårdar och lite mer "föräldraansvar" och några extra lärarresurser i skolan så blir det bra?
Det här en en kultur som fått fäste i Sverige. Så länge den bara fanns i Rinkeby var den nästen lite exotisk och gullig. Sedan såg vi den i alla svenska ghetton och no-go-zoner. Då började det bli lite läskigt för vanligt folk. Nu finns det snart överallt, i hela Sverige. Snart går ingen fri från den. Oavsett var man bor och lever.
Den här kulturen försvinner inte för att vi skaffar fler soc-tanter och fritidspedagoger i samhället.
Vi kan gå in i ett evighetskrig mot den här kulturen med polisen i frontlinjen och livstidsstraff för de kriminella. Det kommer inte att få bort kulturen men vi kan i alla fall låtsas att vi faktiskt försöker göra något åt det. Här ungefär står dagens regering.
Vill vi på allvar göra något åt den här kulturen så måste vi rota ut den från Sverige. Bokstavligen. Rota ut. Politikerna är inte där idag men ju fortare de kommer till den insikten - desto mindre drastiska blir de åtgärder man måste ta till.
OM man nu verkligen VILL göra något åt problemet.
Även om detta handlar om ideologi och inte om inställningen till kriminalitet som sådant så visar detta på det gigantiska kulturella avståndet emellan oss.
Det här fixar vi inte utan kraftiga åtgärder
.
Det samhälle vi har skapat
De talar inte ens svenska
Detta skulle man teoretiskt kunna justera på individnivå genom massiva utbildningsinsatser men dessa ungdomar lever samtidigt sin vardag i en kultur och en miljö som inte har några som helt likheter med Sverige. De kan inte tala normal svenska ens om de är födda i landet.
Så, så länge de lever i den kulturen så lär det vara svårt ändå att få bestående positiva resultat oavsett hur många extra-timmar svenskundervisning de får.