Fortsätta ta kontakt eller inte
För ett tag sedan träffade jag en underbar kvinna på ett uteställe. Vi umgicks hela kvällen och vi följdes åt hem under natten. Det var inte frågan om något sex utan det hela slutade med att vi kysstes länge utanför hennes bostad. Bytte nummer och pratade som hastigast i telefon när jag kommit hem en stund senare.
Nu, några dagar senare verkar det inte lika "rosenrött" från hennes håll. Hon tycker att hon inte har tid eller ork för att träffa någon. Vilket jag kan tycka är lite konstigt, då vi verkligen klickade.
Till saken hör att jag är mitt uppe i en separation efter ett 20+ år långt förhållande med tre barn, varav två vuxna. Detta vet hon om.
Jag vill verkligen få fram till henne att jag inte har för avsikt att vi ska flytta ihop inom en vecka, utan att jag är villig att låta det ta lite tid, för bådas vår skull. Min nuvarande partner vet inget om detta, och så ska det förbli om hon inte frågar rakt ut.
I det sista meddelandet till henne så sa jag att jag inte skulle skriva mer utan överlåta det till henne att ta kontakt när hon känner att hon vill. Men det är något jag kanske ångrar så här i efterhand. Jag tror att hon egentligen vill samma som jag, men jag känner att det är något som man kanske bäst tar genom att träffas och pratar igenom det.
Så, ska jag kontakta henne ändå eller avvakta ett tag till? Det är ju ett tag sedan man gjorde sånt här, så... All input uppskattas.