Inlägg från: Less is more |Visa alla inlägg
  • Less is more

Vart går gränsen för höginkomsttagare?

Vattenfalls generaldirektör Anna Borg tjänar över 1 miljon i månaden.

Jag tror hon är höginkomsttagare.

• Less is more
    Less is more skrev 2024-04-09 15:57:16 följande:

Vattenfalls generaldirektör Anna Borg tjänar över 1 miljon i månaden.

Jag tror hon är höginkomsttagare.

1 450.000 kronor i månaden från år 2023 faktiskt. Vattenfall - helägt av staten.....
  • Less is more
    Anonym (Man) skrev 2024-04-09 16:16:31 följande:

Man kan ju undra hur man lyckas få en sådan lön, vad gör hon som gör att hon är värd den lönen, so dessutom betalas av staten, en arbetsgivare som uppenbarligen tycker att denna VD är värd så otroligt mycket mer än vårt högsta ämbete vi har i landet... att driva företaget Sverige torde ju vara värt många gånger högre lön än ett sketet nätbolag. Men Icke tydligen.

Hade man inte kunnat hitta en duglig och kompetent VD för tex 300 000 kr i månaden istället ? Det är mycket pengar det också.

En GD på 1,4 miljoner i månaden är hutlöst mycket skattemedel som hade kunnat göra nytta någon annanstans..Kanske li andra infrastrukturprojekt, i brandkåren eller till skolmaten i Sverige (tydligt nedbantat i år)...

Sånt slöseri.
  • Less is more
    Anonym (F) skrev 2024-04-09 20:07:23 följande:
    Vattenfalla VD (inte GD) må vara överbetald, har ett symbolvärde och jag försvarar den inte. Vattenfall ger dock miljarder i vinster till sin ägare staten. Det gäller att se hela bilden.
    Vattefall tar alltså.lite för mycket betalt av sina kunder...
  • Less is more
    FiaLisannnN skrev 2024-04-09 20:34:23 följande:
    Tror inte nollan du citerar är särskilt bevandrad med vare sig rapporter eller information som bidrar till honoms/hennes allmänbildning.
    Förklara gärna hur Vattenfalls VD kan tjäna 1,4 milj i månaden när bolaget gått
    24 miljarder i förlust år 2022 eller vad nu var.
Svar på tråden Vart går gränsen för höginkomsttagare?