"Partner", "hen" och "vårdnadshavare"
Och du hatar då även ord som arbetslinjen tex, förmodar jag?
Och hur är det med sambo, barn, stockholmare, vi, bilist, läkare och andra könsneutrala benämningar på människor?
Och du hatar då även ord som arbetslinjen tex, förmodar jag?
Och hur är det med sambo, barn, stockholmare, vi, bilist, läkare och andra könsneutrala benämningar på människor?
Vilket är TS problem? Ingen tvingar honom att använda dessa ord.
TS skriver att han inte tycker om ord med en politisk ideologi bakom - ord som arbetslinjen alltså. Och han skriver att han inte gillar de tre orden i trådstarten eftersom de används för att könsneutralisera/dölja kön. Det gör ju orden sambo, barn, bilist, stockholmare och 60-talist också, så därför tycker jag att det är helt relevant att fråga vad han tycker om de orden.
Det jag är ute efter är så klart att belysa hur ologiska hans argument är. Och mycket riktigt har han inte heller några svar på mina frågor.
Helt relevant inlägg av Målsman.
Att ingen, varken TS eller någon som håller med honom, svarat på inlägget talar sitt tydliga språk.
Det är lätt att starta diskussioner, men betydligt svårare att argumentera för sin sak. Här verkar TS och hans kompisar tycka att det är ok ibland men inte alltid. Men naturligtvis har ingen av dom någon förklaring, de vet nog inte själv. Men det ligger ju i tiden att skylla sina egna tillkortakommanden på vänstern eller feminismen.
Du tycker att det inte är relevant. Det är din åsikt.
Det är det enda du har att komma med. Du klarar inte av att argumentera sakligt om det TS pratar om, dvs könsneutrala ord.
Det blir inte mindre relevant för att du upprepar samma ord om och om igen. Men du placerar dig i samma liga som TS.
"Ni" var ju en jämlikhetsreform, man skulle slippa köra med "direktörn", "doktorinnan" el omskrivningar när man inte visste titeln, typ "glömdes inte käppen?".
Särskilt nytt var inte själva ordet heller, det kom av det gamla ordet "I", som i "viljen I veta och viljen I förstå ...".