"Partner", "hen" och "vårdnadshavare"
Vårdnadshavare är en juridisk term, varken mer eller mindre.
Vårdnadshavare är en juridisk term, varken mer eller mindre.
Har vi vaknat på den lite paranoida sidan idag? Gå en kurs i lingvistik så kommer det kännas bättre.
Ordet hen är ju ganska nytt och det ordet förstår jag att man kan ha invändningar mot, även om jag inte håller med.
Men andra mer etablerade ord handlar enbart om förenkling och tydlighet! Ordet partner har inget med aktivism att göra, annat än i TS förvridna hjärna.
Är det fel att säga förälder också? Måste man säga mamma eller pappa? Även om man inte vet könet på den förälder som följer med barnet till tandläkaren eller vad det nu handlar om.
Man kanske inte får säga barn heller? Det är ju också könsneutralt. Alla måste få veta att det är en flicka som ska till tandläkaren med sin pappa, det räcker inte att ett barn ska till tandläkaren med sin förälder, för då är det vänstervriden aktivism?
Jag glömde, man får naturligtvis inte säga tandläkare. Det måste framgå om det är en manlig eller kvinnlig tandläkare.
Det är väl ingen hemlighet att vänstern alltid äger kulturen? I deras jakt på att allting ska vara lika vill man neutralisera allting, och man vet att språk och ord påverkar folks inställning.
Som konservativ kommer jag aldrig använda något av dessa tre ord, mest för att vänstern inte ska få sin vilja igenom.