Anonym (Inget svar) skrev 2024-04-20 14:13:37 följande:
Det är bland annat det som TS efterfrågar då TS i början även beskrev livlig fantasi. Och då tänker jag att TS kan utgå ifrån att händelserna är riktiga för att sedan få hjälp med dem.
"Eller var jag bara ett barn med väldigt livlig fantasi vars hjärna skapat ett trauma som aldrig hänt"
Fast återigen, precis som jag även skrev i mitt förra inlägg: "Eller var jag bara ett barn..." är ju inte ens en fråga, utan ett påstått alternativ (även om jag håller med om att det hade blivit tydligare om TS inte tappat bort "så" mellan "Eller" och "var"). Så nej, det är inte detta som är TS fråga. Hursomhelst, jag tror att jag (över)reagerade på sättet du skrev första meningen - som att du menade "gud vad dum du är, det fattar du väl att ingen av oss här på FL kan svara på!" - men jag inser vid närmare eftertanke att det nog inte var alls så du menade. Ber om ursäkt för feltolkningen - mea culpa!
Och jag håller helt med dig om det du skrev efter den första meningen:
Anonym (Inget svar) skrev 2024-04-20 00:45:16 följande:
Om du ältar detta dag ut och dag in så får du utgå från att det hände för att sedan söka hjälp med att hantera det. Det är nog lättare än att säga "äsch, du bara fantiserade" och att du sedan mår dåligt av dina tankar varje dag.