Inlägg från: Anonym (Inget svar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inget svar)

Blev jag sexuellt utnyttjad som barn

INGEN av oss på Familjeliv kan svara på om du endast fantiserade allt eller om det hände på riktigt.

Om du ältar detta dag ut och dag in så får du utgå från att det hände för att sedan söka hjälp med att hantera det. Det är nog lättare än att säga "äsch, du bara fantiserade" och att du sedan mår dåligt av dina tankar varje dag.

• Anonym (Inget svar)
    Anonym (Psychooo) skrev 2024-04-20 03:29:04 följande:
    Fast det är ju inte heller det TS efterfrågar - det TS efterfrågar är ju om det är möjligt att förtränga sexuella övergrepp, eller hur? "Eller var jag bara ett barn..." i slutet av hennes inlägg är ju inte själva frågan (och är inte ens givet som en fråga).

Som svar på din fråga, TS, så ja - det är möjligt att förtränga sexuella övergrepp man hade som barn... jag vet dels av egen erfarenhet, men även för att det finns  forskning om detta (se exvis här: https://www.cbalawfirm.com/news/repressed-memories-child-sex-abuse/)

Oavsett om du faktiskt verkligen har blivit utsatt för övergrepp eller inte beklagar jag att du mår som du gör... psykisk ohälsa är ett jävla skit. 
    Det är bland annat det som TS efterfrågar då TS i början även beskrev livlig fantasi. Och då tänker jag att TS kan utgå ifrån att händelserna är riktiga för att sedan få hjälp med dem.

"Eller var jag bara ett barn med väldigt livlig fantasi vars hjärna skapat ett trauma som aldrig hänt"

Svar på tråden Blev jag sexuellt utnyttjad som barn