Inlägg från: Anonym (Vad säger du Kaffedraken?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad säger du Kaffedraken?)

Han vill att sonen ska flytta in

Kaffedraken,

Ser du tydligt i denna tråden att TS (och kvinnor i allmänhet) tycker det så självklart att ens egna intressen (eller barn) skall tillgodoses medans mannens intressen (dvs hans barn) inte alls behöver tillgodoses, trots uppenbart behov i form av sjukdom.

För kvinnor är det inte alls konstigt att egna intressen sätts före mannens intresse. Kaffedraken, du måste förstå att detta är helt naturligt för kvinnor.

Vi är många som vill veta vad du tycker här, KD.

Anonym (Varför?) skrev 2024-04-07 19:50:09 följande:
    Jo, eftersom det finns en tråd från ts kom detta som en chock. eller hur? så mannen i fråga har inte antytt, pratat eller nämnt detta tidigare, då hade det inte varit chock utan ett faktum att nu hände det.

pappan är oansvarig, har betett sig oansvarigt och får nu med svansen mellan benen fixa situationen. om han prompt ska ha ts kontor till sovrum på obestämd tid är det inte mer än rätt att mannen i fråga betalar för en kontorsplats. eller så får han och biologiska mamman förklara för sonen att han får gärna flytta till staden men bo på skolan, och är välkommen på middag ett par gånger i veckan som ett led i att lära sig att bli vuxen. Eller så får mannen välja att bli särbo.

hur ska den autistiske sonen klara av att bo med alla andra mindre barn? Vissa med autism har svårt för oljud och stim. Ska dessa barn få en styvbror de eventuellt behöver tassa på äggskal runt? Tänker du ens på dom? nej för allas bästa borde ts bli särbo igen, eller bara dumpa karln. Jag hade valt dumpa, all respekt och attraktion hade försvunnit mot en man med sådant beteende som ts berättat om

Men Herregud, människa. 

Oansvarig är man väl om man skiter i sin partners barn och tycker att ett skrivbord till en själv är viktigare än ett barn till personen som man säger sig älska.

Kan man ö.ht bli mer egoist???

Anonym (Mx) skrev 2024-04-07 20:20:11 följande:

Om en man hade nekat sin kvinnliga sambo att hennes barn med speciella behov skulle få flytta in ett tag, för att han skulle bli av med sitt rum med hans kontor, så skulle den här diskussionen se annorlunda ut.

TS om du har en man som väljer bort sitt barn för din skull, så är det tyvärr ingen riktig man du har träffat. Jag hade flyttat på momangen om jag varit honom och mött på detta motstånd i att han vill hjälpa sin son.

Ja, snacka om det!!!
    Då hade Famileliv exploderat av inlägg att hon borde lämnat svinet fortare än någon kan säga Skrivbord.
    Det är som är roligt är hur man inte kan se detta, utan absolut insiterar på att det hade varit exakt det samma om en kvinna hade haft barn med särskilda behov. Total verklighetsfrånvändhet. Total förnekelse av verkligheten.

Hermis123 skrev 2024-04-07 21:21:53 följande:
    Jag är ung, men vuxen och tur nog så har jag möjligheter att välja en man av kvalitet, så slipper jag blir som visa vuxna kvinnor här, bittra. 
    Sen Har han inte alls dumpat ansvaret på sin ny, han bor i huset och betalar för sig, hans nya kommer inte att behöva hand om sonen, utan bara göra lite plats!
    Bra skrivit. 
    Man kan ju verkligen förstå att män (oavsett ålder) söker efter yngre kvinnor Utan Barn när man läser vad andra kvinnor svarar här.
    Anonym (Parasiter avhyses) skrev 2024-04-07 22:20:07 följande:

Pappan skulle givetvis tagit upp frågan innan han flyttade ihop med kvinnan. Han kan inte trycka in sin vuxna son i lägenheten utan att de är överens. Som förälder vet man att barnen kanske vill studera en dag och det här borde han varit förberedd på. Han har dessutom inte ekonomi till att ordna ett eget boende för sig och sonen utan parasiterar på kvinnans boende och hennes inkomster. Det bästa för alla är nog att de blir särbos så får pappan lösa sitt och sonens boende efter egen plånbok.

Så den dagen du själv har ett omvårdsbehov då är du en parasit som skall avhysas?
  • Meddelande borttaget
    Anonym (Kim) skrev 2024-04-09 15:22:48 följande:

Grabben ingår i flocken vare sig du vill eller inte. Utbildningen är inte en hel evighet. Har du ens pratat med grabben. Har ni diskuterat eget boende? Du kan hitta en annan hörna i huset alt slänga upp en friggebod, göra om garaget eller hyra rum i kontorshotell. Hur svårt kan det vara?? 

Du menar alltså att en högavlönad kvinna skall vara beredd att avstå något till en fattig student med särskilda behov? Det är helt orimligt och omöjligt enligt majoriteten här inne. 

I detta fall gäller juridisk rätt högre än moralisk rätt.

Goneril skrev 2024-04-09 17:31:09 följande:

Den här mannen verkar smart, fixat sitt eget boende samt sonens, det fanns nog en plan från början. Som någon skrivit i tråden så blir det ofta sådana här problem när folk med barn flyttar ihop. I tråden talas det om boendet, rum för sonen, men frågan är ju mycket större än så. Ska sonen ha service, tvätt och mat, vem fixar det? Klarar han det själv? Vem betalar maten? Aldrig att jag hade upplåtit mitt hem, jag hade slängt ut mannen också. Det finns Ingen kärlek som kompenserar för alla dessa bekymmer.

Fast är ju TS (kvinnan) som är den riktigt smarta. Låter mannen flytta in, halverar sin egen boendekostnad men förväntar sig ändå att bestämma i kraft av att hon äger bostaden, säger dock att det är hans hem också. TS tjänar många gånger mer än sin sambo. Gissar dock att hon behåller hela värdeökningen av bostaden själv.

Svar på tråden Han vill att sonen ska flytta in