• Anonym (Fia)

Han vill att sonen ska flytta in

Åh, det där borde ni ju pratat om innan ni flyttade ihop. Även vuxna barn är barn och som förälder tycker jag att man har ett ansvar att ge plats om det krisar. Uppenbarligen är lägenheten för liten för era familjer.

Jag bor ihop med en man med barn i 20+ åldern. (Mina är lite yngre.) Vi köpte ett gemensamt nytt boende (mycket bättre än att flytta in hos någon och känna sig som gäst). Han var jättetydlig att bland hans behov fanns ett gästrum så om något av barnen behöver en säng så ska det finnas hos oss. Ett självklart önskemål tycker jag. 

• Anonym (Fia)
    Anonym (Nej nej nej) skrev 2024-04-07 21:02:40 följande:

Men herreguuuuuuud. Alla som tycker det är helt OK att en TJUGOÅRING flyttar in på obestämd tid, med en familj som pappan bott med i ett halvår, hade ni tyckt det var lika OK om han tog dit sin pappa? "För han börjar bli gammal och behöver stöd". Varför inte mamman, en jobbarkompis och exet också?!!

Har man yngre barn får man som bonusfamilj räkna med att barn kan dyka upp och flytta runt. Men inte en TJUGOÅRING, annat än någon natt på gästsäng då och då. Ja, pappan kommer alltid att vara pappa, men han kan inte kräva någon av en person han har bott med i ett HALVÅR. Vill han bo med sonen står det honom helt fritt att flytta ut. Jeeeeeesuuuus!!

Stor skillnad på ett 20-årigt barn och en annan släkting eller vän. I unga 20-årsåldern är det ju många som fortfarande pluggar och kommer hem på lov och somrar. Det kan hända saker, en relation spricker eller ett hyreskontrakt sägs upp som gör att barnet behöver någonstans att bo en kort tid. Vi kommer ha plats för mina och sambons barn långt förbi 20 år.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Alexandra) skrev 2024-04-07 21:40:09 följande:
    Absolut, men nu verkar det ju inte handla om "en kort tid". Då hade det ju fungerat att killen sov på soffan. Nu ska han ju ha eget rum och mer eller mindre flytta in permanent i minst ett par år. Det är inte rimligt eller ens möjligt i dagsläget. 

Anonym (Nej nej nej) skrev 2024-04-07 21:44:47 följande:
    Fast här pratar vi enligt TS inte om en kort tid, utan pappan har seriöst tänkt att sonen ska flytta in på riktigt i flera år. Hos en kvinna som han delat bostad med I ETT HALVÅR.
    Visst är det så, men har man ett barn med npf kan ju behoven vara större och det borde de varit medvetna om innan den här situationen uppstod. Jag menar inre att mannen gör rätt. Men jag tycker inte ts hanterar det bra heller då hon uppenbarligen betraktar hemmet som hennes och inte deras. 
Svar på tråden Han vill att sonen ska flytta in