-
Om man får välja på att ens eget barn, med vissa svårigheter dessutom, ska få ett eget rum. Kontra att ens sambo ska få behålla ett rum som kontor, så hade nog alla päron valt att hjälpa sitt barn.Anonym (Jag) skrev 2024-04-07 17:41:53 följande:Hade du kört över din partner? Tvingat hen att ge upp sitt kontor?
-
Jag tycker också att det låter som ett bra alternativ att ni är särbo ett tag till, det känns infekterat med hans son och det kommer troligtvis att störa TS.
-
Det som är häpnadsväckande är att TS verkar utgå från att även hennes sambo skulle prioritera hennes kontor före sin son.Anonym (Sorgsen) skrev 2024-04-07 20:02:05 följande:
Känns ju nästan som ett troll inlägg som vill få reaktioner eller har mänskligheten blivit så kalla? När jag läser inlägg som dessa blir jag så ledsen över vad som hänt med empatin och att värna om varandra
-
Om en man hade nekat sin kvinnliga sambo att hennes barn med speciella behov skulle få flytta in ett tag, för att han skulle bli av med sitt rum med hans kontor, så skulle den här diskussionen se annorlunda ut.
TS om du har en man som väljer bort sitt barn för din skull, så är det tyvärr ingen riktig man du har träffat. Jag hade flyttat på momangen om jag varit honom och mött på detta motstånd i att han vill hjälpa sin son. -
För att män lättare ses som elaka och om mannen tog beslutet att kvinnans barn med behov inte kunde flytta in så skulle han anses vara en skitstövel här.Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-04-07 20:24:37 följande:Varför tror du att diskussionen hade sett annorlunda ut? Behöver inte män jobba?
Du vet att många jobbar hemifrån va? Helt eller delvis. Sitter i möten hemifrån osv, då de måste få sitta ifred.
TS har behov av arbetsrummet och det finns plats för sonen i vardagsrummet. Inte permanent, men temporärt.
Det är inte ett hobbyrum TS har. -
Jag håller med. Jag förstår inte TS ovilja, men jag lägger ansvaret på pappan. Det är hans uppgift att ta hand om sitt barn. På ett eller annat sätt.Anonym (Louise) skrev 2024-04-07 20:33:48 följande:Om han vill hjälpa sin son borde han skaffat ett boende där sonen både får plats och är välkommen. Nu trodde han att det skulle fungera så här.
-
Jag respekterar det, men om ni inte hittar en annan lösning, så skulle jag som pappa till denna son flyttat till något eget.Anonym (Jag) skrev 2024-04-07 20:46:39 följande:Jag behöver helt enkelt rummet för att kunna sköta mitt jobb.
-
Du har helt rätt, ung eller inte. Bra att du siktar på en man som står upp och tar ansvar för sina barn, oavsett vad en annan kvinna tycker.Hermis123 skrev 2024-04-07 21:21:53 följande:Jag är ung, men vuxen och tur nog så har jag möjligheter att välja en man av kvalitet, så slipper jag blir som visa vuxna kvinnor här, bittra.
Sen Har han inte alls dumpat ansvaret på sin ny, han bor i huset och betalar för sig, hans nya kommer inte att behöva hand om sonen, utan bara göra lite plats!
Det kommer gå bra för dig! -
Han får väl flytta tillbaka till staden han kom ifrån. Låter ju som en mesig strulpelle den där mannen.Anonym (G) skrev 2024-04-07 21:26:28 följande:Hur skulle han ha löst sonens boende om du inte bodde där du bodde?
-
Det blev ett rätt hett ämne det här med många olika åsikter.
TS för helt enkelt ta sitt beslut och mannen får väl ta sitt beslut utifrån det läget som råder då.