Han vill att sonen ska flytta in
Pappan har inte råd till en extra lägenhet. Det är stödboende eller att bo på skolan som är alternativen jag kan se.
Pappan har inte råd till en extra lägenhet. Det är stödboende eller att bo på skolan som är alternativen jag kan se.
Jag är inte egoistisk som behöver mitt kontor. Hade det rört sig om en kortare tid kanske vi kunnat lösa det med extrasäng i vardagsrummet, men det här kan bli tal om år och props om att han måste ha eget rum. Jag levde många år i ett förhållande där mina åsikter inte betydde något alls och jag vägrar låta mig bli överkörd igen. Sonen har agerat ansvarslöst och vi får lösa det på nåt sätt, men det är inte samma sak som att jag ska offra det jag behöver.
Seriöst. Vilken 20-åring vill flytta hem till pappa med sin nya familj? Vilken 20- åring vill inte hellre bo på skolan?
Det måste ju vara mycket bättre för sonen att starta sitt eget liv (med stöd) än att flytta in i en barnfamilj. Ser på min egen 20-åring som inte hellre vill än ha sitt eget bortom sina föräldrar. Även om han egentligen inte är mogen utan går på alla pumpar som går. Men han växer med erfarenheten av att bo hemmifrån.
Åh, det där borde ni ju pratat om innan ni flyttade ihop. Även vuxna barn är barn och som förälder tycker jag att man har ett ansvar att ge plats om det krisar. Uppenbarligen är lägenheten för liten för era familjer.
Jag bor ihop med en man med barn i 20+ åldern. (Mina är lite yngre.) Vi köpte ett gemensamt nytt boende (mycket bättre än att flytta in hos någon och känna sig som gäst). Han var jättetydlig att bland hans behov fanns ett gästrum så om något av barnen behöver en säng så ska det finnas hos oss. Ett självklart önskemål tycker jag.
Varför frågar han inte om det är ok?
De har ingen plats samt där bor redan 3 mindre barn.
Pappan kände nog på sig att det inte var läge att säga att sonen också ska få plats. Då hade ju TS nekat. Så därför höll han tyst.
Om en man hade nekat sin kvinnliga sambo att hennes barn med speciella behov skulle få flytta in ett tag, för att han skulle bli av med sitt rum med hans kontor, så skulle den här diskussionen se annorlunda ut.
TS om du har en man som väljer bort sitt barn för din skull, så är det tyvärr ingen riktig man du har träffat. Jag hade flyttat på momangen om jag varit honom och mött på detta motstånd i att han vill hjälpa sin son.
Vad är det för stödboende folk pratar om?