Inlägg från: Anonym (Louise) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Louise)

Han vill att sonen ska flytta in

Förstår dig TS. Detta var inte det ni bestämde när ni skulle bli sambos. Tycker faktiskt det är jäkligt fräckt av både sonen och pappan att ta för givet att sonen vara ska få flytta in utan diskussion eller förslag på andra lösningar. 

Är du säker på att din sambo inte visste detta innan? 

• Anonym (Louise)
    Hermis123 skrev 2024-04-07 19:27:46 följande:
    Kanske den som flyttar till en ny stad? Han kanske bara har sin pappa där,   när han börjar skolan lär han skaffa nya vänner och kommer säkert försöka flytta själv! Men lite stöd behövs i början!

Varför frågar han inte om det är ok? 

De har ingen plats samt där bor redan 3 mindre barn.

• Anonym (Louise)
    Hermis123 skrev 2024-04-07 19:39:34 följande:
    Ja men det är självklart, från båda håll! Älskar man varande ska man respektera att den andre är förälder och kanske behöver ge tak över huvudet på sitt barn.  Konstigt att detta inte diskuterades innan man valde att flytta ihop! 

Pappan kände nog på sig att det inte var läge att säga att sonen också ska få plats. Då hade ju TS nekat. Så därför höll han tyst. 

• Anonym (Louise)
    Hermis123 skrev 2024-04-07 19:41:14 följande:
    Förmodlingen trodde han att det var ok, eftersom det är ok för hans pappa!  Han kan inte veta att pappans nya partner ska vägra! 

Konstigt, pappan säger ju till TS att pappan inte ens visste att sonen sökt utbildningen. Så här ljuger ju antingen sonen eller pappan. Hade sonen frågat pappan om det var ok att bo där innan han sökte borde ju pappan pratat med TS om det redan då. 

Så frågan är, vem ljuger? 

• Anonym (Louise)
    Anonym (Mx) skrev 2024-04-07 20:20:11 följande:

Om en man hade nekat sin kvinnliga sambo att hennes barn med speciella behov skulle få flytta in ett tag, för att han skulle bli av med sitt rum med hans kontor, så skulle den här diskussionen se annorlunda ut.

TS om du har en man som väljer bort sitt barn för din skull, så är det tyvärr ingen riktig man du har träffat. Jag hade flyttat på momangen om jag varit honom och mött på detta motstånd i att han vill hjälpa sin son.

Om han vill hjälpa sin son borde han skaffat ett boende där sonen både får plats och är välkommen. Nu trodde han att det skulle fungera så här. 
  • Anonym (Louise)
    Hermis123 skrev 2024-04-07 20:26:18 följande:
    Ellerhur! Hade en man skitit i sina barn för min skull, hade tyckt att han är omanlig och Toffla. En sån som bara ser sina sexuella behov utan självkontroll.  Dessa män är bottenskrapets bottenskrap!  Därför får dom också likvärdiga kvinnor! 
    Det finns inget finare än en man Som står upp för sina barn och Sin familj! Då är jag trygg med att han står upp för mig och mina barn när det väl behövs! 
    Har inga barn och är ganska ung, men så tänker jag inför framtiden! Man vet vilka man ska undvika.  
    Fast han skiter i sitt barn. Han har ju inte ens ett boende där sonen får plats eller ör välkommen. Hade han brytt sig om sonen hade han diskuterat detta innan. 
    Så otroligt oattraktivt med föräldrar som inte tar eget ansvar för sina barn. 
Svar på tråden Han vill att sonen ska flytta in